Let me entertain you: як бізнесу привернути до себе увагу
Про те, де знаходити ідеї «майже безкоштовно»

Великі світові бренди і невеликі стартапи – всі знаходяться в постійному пошуку ідей щодо залучення свого покупця.
Наприклад, нещодавно одна з найкреативніших світових меблевих компаній IKEA вирішила «зіграти» на відомих серіалах. Тепер покупці знають, де купити відомий диван з серіалу «Друзі» або щось з обстановки «Сімпсонів». Компанія відтворила кімнати з цих серіалів.
У свою чергу НВО успішно заробляє на рекламі за мотивами серіалу «Гра престолів», підписуючи контракти з багатьма брендами.
Наведений спосіб лише один з безлічі, яким може скористатися компанія для залучення уваги свого покупця/клієнта.
Про те, де і як шукати нові незаяложені ідеї та про командну роботу розповіла Mind креативний директор Royenko Marketing Agency Зося Зосим.
У світі дуже багато грошей і дуже багато ідей. Але інколи трапляється і навпаки. Коли немає ані грошей, ані ідей, але дуже хочеться якось виділитися і запам'ятатися. Адже, як погоджуються багато маркетологів, ми ввійшли в еру економіки вражень.
Це означає, що брендам недостатньо просто мати хороший продукт, міцну комунікаційну платформу і пам'ятні рекламні повідомлення. Тепер споживач чекає від бренду розваг, сюрпризів і яскравих вражень. А якщо такі пропозиції довго не надходять – клієнт віддає перевагу іншому бренду, який краще знається на веселому проведенні часу.
Де ж бізнесу знаходити креативні ідеї?
У нашій рекламно-комунікаційній індустрії зазвичай вважають, що круті креативні ідеї народжуються лише в результаті трудомісткої роботи і обов'язково у великих творчих муках. Тому це має коштувати дорого. Так, але ні. Вірніше, не завжди. Безліч комунікаційних і навіть бізнес-завдань можна вирішити за допомогою яскравих креативних рішень у «рамках бюджету» або «майже без бюджету».
Коли компанії потрібен «швидкий креатив»:
-
Коли компанії треба придумати цікавий мерч, адже клієнти вже бачили все – флешки, блокноти, ручки, power-банки і навіть календарі (благаємо, припиніть друкувати календарі!).
Легка і швидка ідея лежить на поверхні: подарувати брендований скотч з кумедними написами.
Фото: pinterest
-
Коли компанія їде на виставку і їй потрібно виділитися серед сотень учасників з однотипним набором «стенд + лого-буклет-кава + цукерки».
Легка і швидка ідея лежить на поверхні: футболки для команди з написами, що чіпляють, і набір стикерів.
Фото: Royenko Marketing Agency
Фото: Royenko Marketing Agency
-
Коли компанія спонсорує діловий івент або розважальний захід (наприклад, фестиваль), а розміщувати тільки логотипи на банері, квитках і програмах вже не хочеться (і правильно, це не працює).
Легка і швидка ідея лежить на поверхні: оформити креативну фотозону, щоб мотивувати людей постити фото в соцмережах.
Фото: pinterest
-
Коли є привід і треба «терміново щось придумати» з цього приводу – привітати колег з Днем будівельника, клієнтів з Днем матері. Або знайти спосіб креативно висловити позицію бренду щодо важливого соціального питання.
Наприклад, ми (Royenko Agency) вирішили розробити серію футболок для боротьби з гендерними стереотипами. У результаті (трохи себе похвалимо) потрапили в больову точку й реалізували вже 300 футболок з нашими принтами.
Фото: Royenko Marketing Agency
-
Коли потрібно «зачепити погляд» перехожого.
Легка і швидка ідея лежить на поверхні: придумати eye-stopper для швидкого залучення уваги.
Фото: teamjimmyjoe
Де ж брати ідеї, коли вони так потрібні?
- Запитати команду. Команда може допомогти нестандартним поглядом на речі або серед співробітників може ховатися невиявлений креативщик, який тільки й чекає моменту, щоб себе проявити. Важливо пам'ятати, що генерувати креатив – не прямий обов'язок ваших співробітників. І якщо ідеї не йдуть, будь ласка, не мучте людей, адже у світі не дарма придумані креативні професії.
- Подивитися, що роблять у цій індустрії компанії на інших ринках і згадати книгу «Кради як художник». Там чорним по білому написано, що все вже придумано і єдине, що вам треба, – побачити креативне застосування саме для вас. Тому помагай Google.
- Пошукати креативні ідеї з інших індустрій і застосувати на собі. Так-так. Індустрія виготовлення будівельних матеріалів може дуже здивувати і підштовхнути до суперідеї.
- Запросити на каву креативного директора, розповісти про завдання, порадитися. Доброта врятує світ.
- Звернутися до бутикової агенції за точковим рішенням. В Україні багато розумної молоді та агенцій, що генерують ідеї зі швидкістю світла і «в рамках бюджету».
Замість резюме: рано чи пізно всім брендам доведеться навчитися дивувати своїх клієнтів, партнерів, співробітників, замовників, щоб не опинитися «за бортом» уваги. Експериментуйте. Команда, Google, добрі люди і професійні креативщики вам в цьому допоможуть.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.