Айсберги для «чорної п'ятниці»: чим продавці заманюють клієнтів

Айсберги для «чорної п'ятниці»: чим продавці заманюють клієнтів

І чи завжди це у них виходить вдало

Этот текст также доступен на русском
Айсберги для «чорної п'ятниці»: чим продавці заманюють клієнтів
Фото: Depositphotos

Четверта п'ятниця листопада, яка йде відразу за американським Днем подяки, не дає спокою гаманцям та душам мільйонів покупців у всьому світі. Це щорічне свято споживача викликає великий ажіотаж, і з кожним роком українські ритейлери все більше залучаються до погоні за покупцем і прибутком. «Чорна п'ятниця» перекочувала в Україну з Європи, куди, в свою чергу, потрапила з США. Але в нашій країні вона дуже відрізняється від американської. Зося Зосим, ​​креативний директор Royenko Marketing Agency, спеціально для Mind розповіла, до яких хитрощів вдаються українські ритейлери, і наскільки вдалими виявляються ці кейси.

За інформацією Google Trends, користувачі починають шукати в інтернеті знижки за словосполученням «чорна п'ятниця» вже в середині жовтня, що багато в чому розв'язує компаніям руки і дозволяє добре продумати свої стратегічні кроки в цьому напрямку. Адже українці не готові вистоювати стометрові черги зранку і жити в наметах біля магазинів (як це роблять в Штатах), щоб купити товар дешевше. А це означає, що потрібно придумати все можливе і неможливе, щоб людина прийшла, побачила і купила.

Багато хто досі вважає, що на війні всі засоби годящі, тому можна діяти як завгодно, тим самим ризикуючи і репутацією, і виручкою (хоча вона в цей період все одно залишається стабільно високою).

На жаль, не завжди виходить відмовитися від сумнівних прийомів. Так, наприклад, одна з компаній, що займається продажем техніки та електроніки, викликала бурхливі та різнопланові обговорення, використавши у своїй рекламній кампанії комунікацію, сприйняту багатьма користувачами соцмереж як відвертий расизм.

Усе почалося з публікації цього банера, пізніше фото в магазинах помітили фахівці у сфері маркетингу і дали більш ніж розгромний фідбек, який, якщо казати цензурно, виглядав як «Батечко, да ви хворі». Як це вплине на продажі в магазинах мережі й чи вплине, ми навряд чи дізнаємося, бо чесно про це ніхто не скаже. У самій мережі не вважають цю рекламу дискримінаційною, але наявність прецеденту створює негативний фон навколо бренду, що однозначно не додає йому плюсів у репутаційну карму.

Подібні ситуації виникають досить часто і, як правило, є наслідком відсутності загальної чіткої комунікаційної стратегії. Наявність таких сплесків неоднозначного контенту говорить про те, що комунікація ведеться хаотично з тиском на «больові точки», що викликають згодом громадський резонанс. Особливо це помітно в соцмережах, які в нашій країні іноді працюють ефективніше, ніж спецслужби та інші правозахисні організації.

Щоб уникнути подібних моментів, бажано обходити гострі кути і дотримуватися однієї лінії поведінки, навіть якщо вона дозволяє подуріти або побешкетувати – не перебирати міру. Божеволіти за планом – набагато безпечніше, та й всі тренди говорять на користь стратегічного планування контенту для офлайну та онлайну.

Цього року компанії намагаються максимально діджиталізувати свої акції, щоб захопити якомога більше уваги цільової аудиторії. Так, ще одна з компаній зайшла з діаметрально протилежного флангу. Вона відмовляє клієнтів приходити до магазинів, пропонуючи замість цього забронювати товар на сайті та забрати його в магазині, щоб заощадити час покупцеві й не створювати зайву метушню в магазинах.

Щоб показати, як виглядає «чорна п'ятниця» з боку персоналу роздрібу, у компанії випустили спеціальну серію веб-серіалу «Міксер» про життя співробітників і про те, як вони переживають цей день.

Відгуки про це відео абсолютно різні, але нестандартний підхід, який в основному викликає емпатію у потенційних покупців, може спрацювати і збільшити продажі.

Сприяє міграції в онлайн і висока конкуренція з китайським торговим гігантом AliExpress, який подивився на те, що діється на ринку, і зробив свій власний день «Х», назвавши його «Всесвітнім днем ​​шопінгу».

Уже кілька років 11 листопада сервіс приваблює неймовірними пропозиціями. У цей день знижки на деякі категорії товарів можуть досягати 90%, але, як було помічено, не без маніпуляції з помітним збільшенням ціни напередодні.

Ритейлери ж відповідають окремим днем ​​розпродажів, який вже декілька років прийнято називати «кіберпонеділком». Нескладно здогадатися, що він йде відразу за «чорною п'ятницею». В Україні «кіберпонеділок» ще не дуже поширений, але це справа часу.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло