Айсберги для «чорної п'ятниці»: чим продавці заманюють клієнтів

Айсберги для «чорної п'ятниці»: чим продавці заманюють клієнтів

І чи завжди це у них виходить вдало

Цей матеріал також доступний російською
Айсберги для «чорної п'ятниці»: чим продавці заманюють клієнтів
Фото: Depositphotos

Четверта п'ятниця листопада, яка йде відразу за американським Днем подяки, не дає спокою гаманцям та душам мільйонів покупців у всьому світі. Це щорічне свято споживача викликає великий ажіотаж, і з кожним роком українські ритейлери все більше залучаються до погоні за покупцем і прибутком. «Чорна п'ятниця» перекочувала в Україну з Європи, куди, в свою чергу, потрапила з США. Але в нашій країні вона дуже відрізняється від американської. Зося Зосим, ​​креативний директор Royenko Marketing Agency, спеціально для Mind розповіла, до яких хитрощів вдаються українські ритейлери, і наскільки вдалими виявляються ці кейси.

За інформацією Google Trends, користувачі починають шукати в інтернеті знижки за словосполученням «чорна п'ятниця» вже в середині жовтня, що багато в чому розв'язує компаніям руки і дозволяє добре продумати свої стратегічні кроки в цьому напрямку. Адже українці не готові вистоювати стометрові черги зранку і жити в наметах біля магазинів (як це роблять в Штатах), щоб купити товар дешевше. А це означає, що потрібно придумати все можливе і неможливе, щоб людина прийшла, побачила і купила.

Багато хто досі вважає, що на війні всі засоби годящі, тому можна діяти як завгодно, тим самим ризикуючи і репутацією, і виручкою (хоча вона в цей період все одно залишається стабільно високою).

На жаль, не завжди виходить відмовитися від сумнівних прийомів. Так, наприклад, одна з компаній, що займається продажем техніки та електроніки, викликала бурхливі та різнопланові обговорення, використавши у своїй рекламній кампанії комунікацію, сприйняту багатьма користувачами соцмереж як відвертий расизм.

Усе почалося з публікації цього банера, пізніше фото в магазинах помітили фахівці у сфері маркетингу і дали більш ніж розгромний фідбек, який, якщо казати цензурно, виглядав як «Батечко, да ви хворі». Як це вплине на продажі в магазинах мережі й чи вплине, ми навряд чи дізнаємося, бо чесно про це ніхто не скаже. У самій мережі не вважають цю рекламу дискримінаційною, але наявність прецеденту створює негативний фон навколо бренду, що однозначно не додає йому плюсів у репутаційну карму.

Подібні ситуації виникають досить часто і, як правило, є наслідком відсутності загальної чіткої комунікаційної стратегії. Наявність таких сплесків неоднозначного контенту говорить про те, що комунікація ведеться хаотично з тиском на «больові точки», що викликають згодом громадський резонанс. Особливо це помітно в соцмережах, які в нашій країні іноді працюють ефективніше, ніж спецслужби та інші правозахисні організації.

Щоб уникнути подібних моментів, бажано обходити гострі кути і дотримуватися однієї лінії поведінки, навіть якщо вона дозволяє подуріти або побешкетувати – не перебирати міру. Божеволіти за планом – набагато безпечніше, та й всі тренди говорять на користь стратегічного планування контенту для офлайну та онлайну.

Цього року компанії намагаються максимально діджиталізувати свої акції, щоб захопити якомога більше уваги цільової аудиторії. Так, ще одна з компаній зайшла з діаметрально протилежного флангу. Вона відмовляє клієнтів приходити до магазинів, пропонуючи замість цього забронювати товар на сайті та забрати його в магазині, щоб заощадити час покупцеві й не створювати зайву метушню в магазинах.

Щоб показати, як виглядає «чорна п'ятниця» з боку персоналу роздрібу, у компанії випустили спеціальну серію веб-серіалу «Міксер» про життя співробітників і про те, як вони переживають цей день.

Відгуки про це відео абсолютно різні, але нестандартний підхід, який в основному викликає емпатію у потенційних покупців, може спрацювати і збільшити продажі.

Сприяє міграції в онлайн і висока конкуренція з китайським торговим гігантом AliExpress, який подивився на те, що діється на ринку, і зробив свій власний день «Х», назвавши його «Всесвітнім днем ​​шопінгу».

Уже кілька років 11 листопада сервіс приваблює неймовірними пропозиціями. У цей день знижки на деякі категорії товарів можуть досягати 90%, але, як було помічено, не без маніпуляції з помітним збільшенням ціни напередодні.

Ритейлери ж відповідають окремим днем ​​розпродажів, який вже декілька років прийнято називати «кіберпонеділком». Нескладно здогадатися, що він йде відразу за «чорною п'ятницею». В Україні «кіберпонеділок» ще не дуже поширений, але це справа часу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті