Більше, ніж просто вивіска: як створити бренд ресторану
На чому ґрунтується брендування в ресторанному бізнесі

Що таке бренд і як його створити – нагальне питання для маркетологів, бізнесменів і керівників. І на нього у кожного є своя відповідь. Не обійшла стороною ця проблематика й ресторанний бізнес. Чи сприяє чітко сформований бренд ефективності просування ресторану і утримуванню лідерських позицій серед конкурентів, спеціально для Mind розповідає керуюча рестораном Veranda on the river Тетяна Авраменко.
Що таке бренд? Це визначальна позиція розвитку будь-якого проекту. Після бренду йде лише мультибренд. Ти відбувся, ти готовий, ти особистість і тобі вже недостатньо бути просто особистістю, а хочеться увійти в історію. Тоді ти і створюєш бренд: із себе, з проекту, з об'єкта.
Коли варто замислитися про брендування ресторану? Ідея бренду зазвичай приходить безпосередньо перед його створенням. Ухвалюється рішення, що об'єкт стане брендом. І далі всі кроки вживаються з точки зору маркетингу, розвитку, піару.
З чого почати? Починається все з визначення цілей і завдань. Потрібно розуміти, до чого йдеш, чого хочеш. І ці цілі, завдання у всієї управлінської команди мають бути єдиними. Коли ти створюєш бренд – не буває дрібниць. Бренд повинен бути присутнім у всьому.
Ми говоримо глобально, не торкаючись очевидних речей – як, наприклад, брендбук, шрифти тощо.
У першу чергу, на прикладі ресторану – це стандарти обслуговування, подача страв, швидкість їхньої видачі, відмінність цього бренду від інших. Відповідаємо на запитання, чому за цим брендом повинні йти інші подібні ресторани. Справа стосується навіть музики, яка звучить.
Ресторанний бренд – це те, що має запам'ятатися гостям. Наприклад, гість, будучи в одному з ресторанів Лондона, візьме келих просекко і скаже, що це такий саме келих і такий напій, як у його улюбленому ресторані Києва. Даний приклад показує: те, що ти хотів донести до людини – вона запам'ятає. Це може бути що завгодно: від хостес до інтер'єрного вираження, видів подачі або форми посуду.
Створюється глобальне правило, яке стосується всього, що відбувається в ресторані. І навіть на цьому брендування не закінчується. Брендується будь-яка дія, від меню і шоу-програми до деталей реклами.
Скільки потрібно інвестувати в бренд? У бренд слід інвестувати повсякчас. Адже він полягає в постійній відмінності вашого закладу від інших подібних. Якщо ви йдете на це, тоді повинні розуміти, що витрати на підтримку актуальності бренду доведеться нести протягом усього часу.
Навіщо ресторану потрібен бренд? Бренд – це точно не підвищення прибутковості ресторану, це скоріше іміджева історія. Керівник розуміє, що у ресторану є душа і щось, що не вимірюється грошима і відрізняє його від інших закладів. Так, у кінцевому рахунку, це веде до прибутковості. Коли ти щось робиш якісно і красиво, воно само по собі починає приносити інший вид заробітку. Навіть той, на який ти не очікуєш. Бренд – це ще і підкреслення статусу проекту.
Що потрібно знати про імідж? Імідж – це частина бренду, одна з його складових. Не можна сказати, що імідж десь починається, а десь закінчується. Його основ потрібно дотримуватися постійно. Усередині ресторану завжди повинен розвиватися імідж поведінкових правил.
Як зробити ресторан особливим? Це колосальна і в той же час найцікавіша праця. Потрібно не повторювати, а пробувати створити щось нове. Не боятися робити те, що подобається. І відразу намагатися зробити все ідеально. Не бійтеся експериментувати і викликати у людей захоплення.
Зверніть увагу на те, що відчуває ваш пересічний персонал. Те, що говорить кожен з них – це результат вашої роботи. Не можна слухати лише близьких людей і вищий менеджмент. І тоді ви зрозумієте, як розвивається ваш бренд, і що ви несете в маси.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.