Зацікавити покупця: чому продукт повинен розривати шаблони

Зацікавити покупця: чому продукт повинен розривати шаблони

Про те, як включити емоції у покупця і на що звертати увагу при створенні продукту

Этот текст также доступен на русском
Зацікавити покупця: чому продукт повинен розривати шаблони
Фото: pixabay

Збільшення продажів, отримання задоволення від процесу, розширення кола лояльних клієнтів – знайомі всім продажникам побажання. У той же час знайти правильний вектор і поєднати вищезгадані завдання в одному процесі – це те, у чому багато підприємців відчувають себе невпевнено. Mind пропонує вивчити досвід тих, хто досяг успіху в своєму бізнесі і може поділитися лайфхаками.

Про те, чому емоційні продукти приречені на успіх і на що звертати увагу при їх створенні, розповів Mind СЕО і засновник мережі бізнес-просторів Creative States Ілля Кенігштейн.

Нові смисли економіки споживання

В епоху четвертої промислової революції на перший план виходять речі, яким раніше відводилися другорядні ролі.

Розвинений емоційний інтелект, уміння вести переговори і працювати в команді стануть через 15–20 років головними навичками.

Сьогодні в будь-якій ніші ми побачимо безліч продуктів і сервісів, що мало відрізняються один від одного. У них хороша функціональність, схожа цінова політика, вони яскраві, відповідають запитам споживачів і ними зручно користуватися. Конкурувати залишається тільки в емоційному плані. Uber в рекламі робить ставку на безпеку, а Bolt – на екологічність. Обидва підходи ґрунтуються саме на емоціях: у одних – це почуття захищеності, у інших – причетність до вирішення глобальної проблеми. Саме емоційний фактор все сильніше впливає на людей при виборі продукту. Потреба в хорошій функціональності нікуди не поділася. Але тепер вона повинна бути за замовчуванням.

Парадоксально: емоції, двигун економіки майбутнього, слабо вивчені. У книзі «Що викликає емоції: секретне життя мозку» Ліза Фельдман Баррет пише: «За ціле століття наукових досліджень не виявлено жодної об'єктивної та характерної ознаки окремої емоції». Але при цьому ми знаємо, як емоціями управляти, що підвищить продуктивність людини на робочому місці, а що – знизить. Що порадує її, а що – розсердить. Ці знання в бізнесі потрібно використовувати максимально.

Користуйтеся емоційним інтелектом

Емоційний інтелект відігравав важливу роль для людини ще в доісторичні часи. Саме вміння адаптуватися до змін навколишнього середовища, при цьому спілкуючись з одноплемінниками, допомагало людям виживати в палеоліті. Важливість емоційного інтелекту – не єдина схожість українського бізнесу з палеолітом. Але про це – іншим разом.

Бізнес – один із проявів відносин між людьми. Іноді безпосередньо, іноді – ні, але бізнес має на увазі постійні комунікації. Тому емоційний інтелект у бізнесі так само важливий, як і звичайний. Цим обов'язково потрібно користуватися при створенні емоційного продукту. Хоча б для того, щоб зрозуміти, як його сприйме клієнт. Відкиньте застарілі мантри про те, що бізнес і емоції несумісні. Вони були актуальні в 1980-е. Але зараз все змінилося.

Будьте «білими воронами» ринку

Перехід від одних потреб до інших добре демонструє Apple. У 1990-ті та першу половину нульових функціональність превалювала над дизайном. Розробники створювали продукти з безліччю налаштувань та інструментів, які користувач міг «заточити» під себе. Потім Apple випустила iPhone – і все змінилося. Він програвав за функціональністю телефонам інших виробників і дорого коштував. Але був класним. Було приємно тримати його в руках і користуватися «вилизаною» операційною системою. Він давав людям те, чого не могли запропонувати ані Nokia, ані інші гіганти того часу – позитивні емоції.

Свіжий приклад – електрокари Tesla. У них величезна емоційна складова, що змушує людей робити попередні замовлення на кілька років наперед.

Коли ми з командою тільки продумували концепцію Creative States, то відразу вирішили, що це буде на 100% емоційний продукт. Вартість одного робочого місця тут починається від $300. Ці гроші клієнти платять в першу чергу не за обладнані «переговорки» і якісний Wi-Fi, а за атмосферу, класний сервіс, відмінний нетворкінг і позитивні враження. Правильний емоційний продукт робить людей щасливими.

Важливо, щоб люди не хотіли розлучатися з вашим продуктом. Має значення кожна, навіть найменша, деталь. Саме такий підхід виділяє продукт із загальної маси. Якщо десь шукаєш компроміс, то в підсумку сервіс виходить незакінченим. Клієнт навіть може не зрозуміти, що не так, але у нього сформується це відчуття. Тому економити на деталях не варто.

Інший важливий аспект – відхід від стереотипів. Якщо люди звикли робити щось певним чином, покажіть, що є альтернативи. Здивуйте клієнта нестандартним рішенням проблеми, і він скаже: «Вау! Це круто!» Наприклад, в одній із наших локацій можна грати на електрогітарі, в інший можна буде працювати, лежачи в гамаку. Чому ні?

Сьогодні люди все частіше обирають емоційні рішення.

Хочете, щоб ваш продукт «зайшов» клієнтам? Робіть його яскравим, робіть його кращим. Включайтеся на повну і фантазуйте. Звертайте увагу на дрібниці. Рвіть шаблони ринку, інакше ринок порве вас.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту editor@mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло