Технології VS людина: хто перемагає в боротьбі за споживача
І як правильно вибудовувати комунікацію із ринком
Будинок із бетону площею 175 кв. м можна роздрукувати на 3D-принтері за 48 годин за участю лише трьох фахівців. Бюджет на матеріали в цьому разі становитиме близько $6000. І це лише один із прикладів PropTech – індустрії, яка сьогодні відроджує ринок нерухомості доби палеоліту. Ми спостерігаємо повсюдне впровадження VR-технологій (від дизайну й конструювання до продажу готових об'єктів, застосунків з управління просторами та IoT-рішення, які роблять будівлі більш безпечними і комфортними). Цей ринок воскрес, і багато в чому завдяки IT. Але чи все визначається винятково технологічною просунутістю? Чим наповнювати хайтек-оболонку, щоб вона була привабливою для потенційних клієнтів? Як не втратити обличчя і голос бренду, а також чому загальнолюдські цінності набирають значущості під час пандемії, спеціально для Mind розповідає Ілля Кенігштейн, засновник і CEO сервісної компанії офісних рішень Creative States – на прикладі реальних проєктів компанії.
Про впровадження нових технологій на тлі локдауну
Спочатку перед нами стояло завдання розірвати закостенілі шаблони індустрії та показати аудиторії, що офісне питання – це не боляче.
Безглуздо ігнорувати можливості технологій, які з одного боку полегшують життя наших резидентів, і з іншого – роблять його безпечнішим. Під час пандемії це стало найактуальнішим: сьогодні діджиталізуються абсолютно всі процеси, починаючи від будівництва та закінчуючи сервісним обслуговуванням клієнта.
Наприклад, під час будівництва першого «Арсеналу» ми зробили 3D-модель ангару за допомогою технології лідарного сканування. Це допомогло з максимальною точністю розрахувати виміри локації та об `єми для будівельних робіт. А ще – на ранньому етапі врахувати всі можливі архітектурні нюанси будівлі під реставрацію.
Усе це відбувалося в період найпершого й найжорсткішого локдауну, тому важливо було максимально дотримуватися таймінгу й не затягувати із запуском об'єкта, наскільки це було можливим. Так, звичні дедлайни у два місяці довелося адаптувати до нових карантинних реалій. Проте локацію площею понад 4000 кв. м вдалося довести до ладу за 120 днів.
Про діджитал-фішки
Серед того, що вдалося впровадити на практиці, – мобільний застосунок, який дає клієнту доступ до діджитал-офісу та функцію букінгу переговорних кімнат і робочих місць на офісних локаціях, дозволяє резидентам комунікувати, користуватися різними програмами лояльності від наших партнерів та відстежувати івенти всередині мережі.
Також кожен резидент мережі проходить діджітал-онбординг. Комунікацію ми ведемо за допомогою спеціального телеграм-бота плюс за кожним резидентом закріплений його ком'юніті-менеджер для прямого зв'язку з оперативних питань. А багаторівневі системи контролю та управління доступом дозволяють убезпечити резидентів і їхні компанії від сторонніх осіб та ідентифікувати всіх відвідувачів локації 24/7.
Чим «зачепити» клієнта?
У гонитві за високотехнологічними ноу-хау завжди є ризик втратити душу продукту. Той генетичний код, який визначає суть бренду та ідентифікує його на ринку.
Клієнт платить за емоцію і найчастіше усвідомлено переплачує за «вайб». Але він точно не платить за стіни та квадратні метри.
Рецепт «вайба» неймовірно простий: увага до клієнта, до дрібниць продукту та своєї роботи, зведеної в абсолют. Які ж ключові точки відносин із резидентами?
Відповідальне формування ком'юніті усередині продукту, яке виступає амбасадорами бренду.
Ми вивчаємо кожного резидента, кожну компанію, яка «сідає» до нас на локації. Чим вони живуть, за якими принципами працює їхній бізнес, яка в нього історія.
Такий підхід дозволяє формувати нетоксичне ком'юніті. Етичність і доброчесність бізнесу as a must. Так створюється свого роду «клубний» офісний продукт саме завдяки ком'юніті та його «якості».
Навчання ринку. Якщо порівняти аудиторію резидентів зараз із тією, що була до пандемії, можна впевнено сказати, що вона розширилася. Раніше гнучкі офіси сприймалися переважно як «айтішна» історія. У 2020 році після ослаблення першого локдауну в «Арсенал», що відкрився, заїхали компанії з реального сектору економіки (банки, турагентсва, креативники, соціальні та бізнес-організації і IT). Тепер на локаціях можна зустріти як бізнесменів, так і чиновників чи артистів.
Завдяки освітній функції вдалося показати ринку, що гнучкий офісний формат сьогодні можна застосувати абсолютно в будь-якій сфері.
Можливість партнерства й колаборацій – як додаткова цінність. Проєкти з різних сфер бізнесу можуть об'єднуватися та створювати спільні бізнес-ініціативи всередині ком'юніті. Наприклад, одна з останніх ініціатив, яка народилася всередині, – біговий клуб, що передбачає як спортивні тренування, так і освітні лекції з теми бігу та ЗСЖ. Цей проєкт ми запустили разом із нашим резидентом EBA/Європейською Бізнес Асоціацією. І це лише один приклад.
Як правильно спілкуватися з ринком?
Не останню роль у комунікації з ринком та ком'юніті відіграє сторітелінг. І креатив як його складова.
- По-перше, ми не боїмося бути не такими, як усі. Кожна локація має свою легенду та історію – від Нью-Йорка й Лос-Анджелеса до Бостона та Нового Орлеана.
- По-друге – подання інформації, якою б базовою вона не була. Розповім на прикладі наших house rules, правил знаходження на локаціях мережі для резидентів і гостей. Ці правила ми розповідаємо під час онбордингу, вони прописані в спеціальній брошурі, яка є в кожному кабінеті. Ми вирішили закріпити ефект і записати спеціальне відео – випустили креативний ролик із переліком основних правил та зробили це в стилі французьких авіаліній. Відео вийшло вірусним, резиденти шерили його між собою, про нього писали в медіа.
Людяність. Мабуть, це головний фактор підтримки здорового інтересу до бренду з боку як клієнта, так і індустрії.
Піклування про клієнтів чомусь тільки зараз набуває статусу new normal. Хоча це має бути стандартним налаштуванням у будь-якому бізнесі, незалежно від епідеміологічної ситуації у світі. Клієнт хоче почуватися безпечно. І це нормальна потреба, яка сьогодні реалізується завдяки різним ініціативам – від запуску шатлів для розвезення до корпоративної вакцинації на робочому місці.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.