Цифровой кочівник: як коворкінги готуються до другої хвилі COVID-19

Цифровой кочівник: як коворкінги готуються до другої хвилі COVID-19

Як адаптуватися до змін власникам комерційної нерухомості

Этот текст также доступен на русском
Цифровой кочівник: як коворкінги готуються до другої хвилі COVID-19
Фото: pixabay

Всесвітня пандемія не вщухає. Світові лідери держав говорять про запровадження локдауну. У Бельгії через велику кількість випадків коронавірусу влада оголосила карантин із 1 листопада до 13 грудня, у Греції з 3 листопада карантин посилять на місяць, в Австрії з цього же дня вводять часткову ізоляцію, у Великобританії карантин заплановано з 5 листопада і як мінімум до 2 грудня. Україна ж запровадила карантин «вихідного дня» до 30 листопада. На це підприємці відповіли мітингом під Кабміном.

Бізнес живе немов на пороховій бочці: як працювати, як розвиватися, звідки отримувати прибуток в умовах суворого карантину?  На чому варто сфокусуватися, зокрема, власникам комерційної нерухомості, розповів Mind засновник та СЕО мережі бізнес-просторів Creative States Ілля Кенігштейн.

Про другу хвилю пандемії заговорили ще влітку. Хоча в «оксамитовий» сезон, напевно, багато хто з ваших друзів або колег безтурботно відпочивали на пляжах Туреччини, Чорногорії або Єгипту. Можливо, і вам вдалося урвати шматочок літа після затяжного локдауну.

Однак давайте приземлятися: черговий локдаун не за горами. Так, ми вже трохи більше «в темі», знаємо про симптоми хвороби, деякі запевняють, що, як правильно лікувати, вони теж знають. Чи готовий бізнес до локдауну? Населення? Однозначно ні. Та й навіть уряд не готовий. Локдаун буде введено вимушено. Але, як ми знаємо, в Україні часто все обов'язкове на практиці носить рекомендаційний характер. Подивіться на локдаун у Великобританії або Ізраїлі, а потім – у вікна маршруток, що проїжджають повз. Зайдіть на інтерактивну мапу Worldometers, яка повідомляє про понад 47 млн випадків зараження COVID-19 у світі.

Локдаун в Україні марний і нещадний у своїй безглуздості. Він вдарить по бізнесах болючіше, адже сьогодні ми розуміємо – це будуть останні кроки до безодні. Багато бізнесів протягом весни, влітку й частково восени закривали дірки в ревенью, нанесені першою хвилею коронавірусу. При цьому культури взаємодії між бізнесом і державою в складні часи так і не з'явилося.

Ні, я не хочу нікого лякати. Просто тепер з упевненістю можна сказати: хто не спіймав потрібну хвилю, ризикує потонути в океані невідомості. Бізнес нагадує серфінгістів, яким обрати правильні рухи і стратегію допомагає розвинуте почуття гнучкості.

Коронавірус і бізнес: що змінилося

Для бізнесу лавірування між такими хвилями – це постійний баланс між оптимальними витратами на виробництво, підтримку персоналу і облаштування робочих площ. У секторі комерційної нерухомості від COVID-19 виграє новий формат офісних просторів – коворкінг із розширеним функціоналом. Якщо раніше одним із завдань під час створення коворкінгу було об'єднання людей різних професій та інтересів у спільному місці для співпраці, то сьогодні до цього додалася потреба грамотно поєднувати лаунж-зони, івент-холи і традиційні кабінети з елементами домашнього затишку й сучасним технічним оснащенням.

Сьогодні успішний коворкінг – це гібридний простір, де можна і працювати, і відпочивати. За останні пів року різко зріс попит на гнучкі робочі простори. Це провокує появу нових локацій по всьому світу. Наприклад, до гібридної моделі офісів перейшли в Google. Керівники запропонували співробітникам працювати віддалено і також побудували більше нових коворкінгів по всій країні. Крім того, у компанії заявили про будівництво нового простору в Каліфорнії, де розташовується штаб-квартира. Facebook спочатку виділив працівникам допомогу в розмірі $2000 на облаштування домашнього офісу, а зараз теж дивиться в бік нового тренду нерухомості.

Компанія очікує, що частково співробітники працюватимуть віддалено найближчі п'ять-десять років. Але для інших комфортні офісні приміщення залишаються важливими. Аналітики Emergent Research вважають, що до кінця 2020 року кількість коворкінгів перевищить 20 000, а у 2022-му – сягне майже 26 000.

Карантин показав, що постійно сидіти вдома для більшості співробітників непродуктивно. Хоча б кілька разів на тиждень потрібно вибиратися на мітинги. Більшість резидентів Creative States ще влітку повернулися на наші локації. Комусь підійшов формат «офісу на день» для всієї команди. Хтось бронював хот-дески на кілька разів на тиждень, і співробітники позмінно користувалися робочими місцями.

Імовірно, жодне кафе не зможе підлаштовуватися під кожного фрілансера, який бажає випити лише чашку капучино і весь день просидіти за столиком у робочих листуваннях. Ресторани й готелі теж здають свої метри під робочі місця. Але ці псевдоофіси не відповідають навіть мінімальним вимогам: у закладах немає підходящих для тривалої роботи меблів, часто нестабільний Wi-Fi, про принт-зони та інші офісні атрибути взагалі не йдеться.

Єдиний плюс – не сидиш у квартирі. Гібридний робочий простір – це гармонійний мікс офісу, готелю, ресторану й рідного дому. Така інфраструктура підлаштовується під потреби будь-якого клієнта – потрібен скайп-рум для термінових переговорів із замовниками з-за океану або зручний хот-деск у тиші та спокої з кращими краєвидами на місто.

Work from home is dead. Long live work from anywhere

Ми переможемо коронавірус, але звичка працювати будь-де залишиться. Зараз саме час зрощувати нову культуру і традиції коворкінгів нового типу – із гнучкою вартістю оренди, широкою лінійкою спеціальних пропозицій, персоналізованих під кожну нішу бізнесу і, звичайно, із суворими заходами безпеки й обов'язковими засобами захисту для гостей. Традиційна модель роботи з лендлордами йде в минуле. Якщо ви власник комерційної нерухомості, на довгостроковий договір оренди не розраховуйте. Зараз це просто нікому не цікаво.

Сьогодні ми, нехай і в масках, спокійно переміщаємося містом, а через декілька днів можемо опинитися замкненими вдома. І тоді всі кошти, вкладені в оренду й ремонт офісу, згорять. Щоденне утримання громіздких площ та сотні інших безглуздих завдань із обслуговування лише ускладнюють життя підприємця й відволікають від більш важливих справ.

Розповім дуже показовий кейс Dropbox. Компанія вирішила стати першою у світі повністю віртуальною корпорацією. Близько 3000 співробітників працюють віддалено, а колишні офіси почали трансформувати в Dropbox Studios, у яких більше немає особистих робочих місць. Розташовані в різних містах США та інших країнах офіси компанії переважно покинуті. Іноді їх використовують для тимбілдингів та особистих зустрічей, які незручно проводити онлайн.

Однак у Dropbox вирішили, що корпоративні офіси з набором стільців і столів для періодичних зустрічей – не їхній шлях. Вони слідують тренду Work from anywhere, який прийшов на зміну формату Work from home. Нам у Creative States також близька ця ідеологія. Робоче місце там, де ти – ось така нова філософія.

Насправді, час відмовитися від поняття стандартного коворкінгу. Потрібно стати оператором офісної нерухомості нового формату. Якщо світ перевернувся з ніг на голову, чому б не піддатися цим змінам? Те, що зараз переживають світові коворкінги, – довгоочікувана революція. Створені для проєктного співробітництва та постійної роботи, для колаборації та тимбілдингу, для профільних мітапів і популярних заходів – тепер це ніби окремі міста в мегаполісі зі своєю інфраструктурою, іміджем і законами. Індустрія real estate не вмерла, як могло здатися в березні.

Навпаки – відродилася і трансформувалася. У гнучких просторах виживають тільки найсильніші й неординарні проєкти з такими ж керівниками й командами – емоційно зарядженими і креативними. Інтер'єр, атмосфера й дух свободи лише підживлюють їхній потенціал і мотивують із задоволенням працювати на кращий результат.

Сьогодні нічого не можна спрогнозувати на 100%. Самі бачите, 2020-й нас у цьому переконав. Наш уряд виконує каргокульт – тубільне тлумачення сенсів зі створення аеропорту й літаків із бамбуку, у надії, що з неба полетять контейнери з намистами та їжею. Держава в цьому сенсі намагається підігріти океан, поливаючи його гарячою водою з чайника. В умовах ринку коворкінгів, який розвивається, потрібно першим робити крок уперед, запропонувати щось нове, навіть коли відчуваєш, що під ногами вже прірва. Зараз ти ризикуєш і видаєшся божевільним в очах оточення, а завтра – лідер у своїй сфері.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло