Захворіло у світі
18,364,694
Померло у світі
695,848
Вилікувалось у світі
10,965,634
Захворіло в Україні
74,219
Померло в Україні
1,764
Вилікувалось в Україні
40,613
Фактор літа: як говорити зі споживачем після карантину

Фактор літа: як говорити зі споживачем після карантину

Які канали комунікацій вибрати в цьому сезоні

Цей матеріал також доступний російською
Фактор літа: як говорити зі споживачем після карантину

Згідно з постановою уряду, прийнято рішення про посилення протиепідемічних заходів у столиці. Зокрема, обмежено час роботи закладів громадського харчування та розважальних (зокрема, кінотеатрів) – до 22-ї годин. Обмежено також проведення масових заходів культурного, розважального, спортивного, рекламного характеру – з 22-ї години.

При цьому основний час дня магазини, кафе, ресторани можуть працювати, але з дотриманням всіх запобіжних заходів, спрямованих на запобігання поширенню COVID-19. Останні, звичайно, ускладнюють комунікацію, і тепер продавцям складніше налагоджувати її з покупцем.

Які ж канали комунікації варто використовувати цим карантинним літом для підтримки продажів, розповів Mind Media Director Forward Media Максим Лень.

Ми всі вже неабияк втомилися від страшних новин про COVID-19, про споживчі настрої, що погіршуються, про зниження платоспроможності тощо. Але в Україні вже поступово пом'якшують карантин, а попереду – очікувано нелегкий літній сезон.

Фактор літа, безумовно, позитивно позначиться на моральному стані наших споживачів. На жаль, з матеріальним станом справи є ще менш оптимістичними. Максим Лень, Media Director Forward Media, розповідає до чого ж готуватися брендам в найближчі три місяці і як хоча б частково надолужити втрачене у період карантину.

Як змінилася поведінка українських споживачів під час самоізоляції

Трохи про те, що ми все вже бачили й читали. Карантин моментально вплинув на споживчі характеристики та поведінку, у зв'язку з чим ми можемо виділити три етапи.

Фактор літа: як говорити зі споживачем після карантину
Експертна оцінка Havas Creative Group Ukraine

Згідно з даними в таблиці, ми прогнозуємо, що українська аудиторія в найближчі місяці відмовиться від великих витрат, як-от ремонт, купування великої побутової техніки, закордонного відпочинку тощо. Споживачі будуть більше економити й шукати альтернативні, менш дорогі пропозиції. Щоб не допустити більшого падіння, назріває необхідність в адаптації бізнесом своїх маркетингових стратегій під потреби й очікування споживача. З огляду на це, одні з найголовніших питань, які сьогодні виникають у брендів, – у які медіа інвестувати та чи відповідний зараз час для великих інвестицій?

Телебачення

Влітку рівень телеперегляду традиційно знижується. Коли карантинні обмеження повністю знімуть, аудиторія хлине на вулиці, і ми можемо побити рекорд падіння інтересу до ТБ-контенту. Водночас вартість ефективного ТБ-флайту може сягнути декількох мільйонів гривень, тому, якщо літо не є сезоном для вашої категорії і ви не готові до великих фінансових вкладень, ймовірно, від інвестицій у ТБ краще утриматися до осені. З іншого боку, варто розуміти, що для брендів цей період – відмінна можливість збільшити свою частку на ринку, оскільки рівень конкуренції буде набагато нижче.

Інтернет

Телефон уже давно став головним «вікном» у мережу. Під час карантину ми активно моніторили поведінку аудиторії у кожному медіа. Переважна частка споживання інтернету через телефон, яка вже стала звичною, з 15-го тижня поступилася підключенню через ПК. Це пояснюється стартом онлайн-навчання для школярів. Але із завершенням карантину ми очікуємо зростання споживання інтернету через смартфони, навіть більше, ніж у докарантинний період.

Фактор літа: як говорити зі споживачем після карантину
Дані дослідження Gemius Audience

Попри те, що моніторингу мобільних активностей у нас все ще немає, думаю багато хто погодиться, що на інтуїтивному рівні клатер у мобільному трафіку істотно нижче, ніж на десктоп-версіях. Що це означає для бізнесу? Чим нижче рівень клатеру, тим легше й дешевше побудувати ефективний рівень охоплення та частоти. Тобто онлайн-комунікація для низки цільових груп залишається однією з найбільш ефективних для компаній, особливо в мобайлі.

Зовнішня реклама

Розуміючи потребу аудиторії «вигулятися» після карантину, брендам варто згадати про зовнішню рекламу. Тим більше що на літо деякі селери готові надавати великі знижки на розміщення. При цьому важливим фактором може стати зростання внутрішнього туризму. Для брендів відкривається можливість комунікації з численною аудиторією на локальних курортах. Зазначу, що такий варіант, безумовно, є дешевшим, ніж покривати міста-мільйонники, а для імпульсних категорій (морозиво, прохолодні напої тощо) вкладення в подібну комунікацію може стати одним із вирішальних.

Замість висновків

Щодо комунікаційних напрямів, як було сказано вище, і без того неідеальне фінансове становище нашої аудиторії зараз стало ще більш хитким. Тому в комунікації, найімовірніше, на перший план вийдуть і раніше популярні промопропозиції. Промо необов'язково має бути ціновим або «призовим». До цих механік, безумовно, підвищений інтерес, але пам'ятайте: їхній ефект і вплив на бренд-метрики є короткостроковим.

Щоб надолужити частку не тільки в упаковках, а й в грошах, потрібно робити ставки на креатив і контент, що залучає. Персоналізована упаковка, performance-кампанії з онлайну в офлайн, кооперації з брендами суміжних категорій. Саме ті бренди, які продовжать вкладати в постійну комунікацію зі споживачами, увійдуть в осінь, стабілізувавши власне становище, а може, навіть значно поліпшивши свою позицію.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті