Мутації індустрії: як розвиватиметься туристична галузь у найближчому майбутньому

Мутації індустрії: як розвиватиметься туристична галузь у найближчому майбутньому

Про тенденції туризму, які не підуть разом із вірусом

Мутації індустрії: як розвиватиметься туристична галузь у найближчому майбутньому
Фото: pixabay

Європейська комісія пропонує запровадити більш жорсткі вимоги до мандрівників, які в'їжджають до країн Європейського Союзу. Подорожнім пропонується обов'язково надавати негативний ПЛР-тест і проходити карантин. Також країни Європи планують впровадити «ковідні паспорти», зокрема, про це заявляли Швеція і Данія. У такий спосіб країни прагнуть відродити туристичну галузь. Куди рухатиметься індустрія в найближчому майбутньому і як можна буде перетинати кордони, розповів Mind директор із розвитку в'їзного туризму туроператора Join UP! Сергій Кириченко.

«2020-й рік став найскладнішим за всю історію туризму» – цю фразу, наче мантру, повторюють чи не в кожному тексті, де намагаються описати ту катастрофу, у якій опинилася сфера подорожей. За даними Всесвітньої туристичної організації, компанії, що працюють у сфері туризму, протягом лише десяти місяців 2020 року недорахувались $935 млрд. Подорожі скоротилися на 72%, а галузь загалом відкотилася до рівня 1990 року. На цьому тлі експерти мріють просто забути «все погане» і рухатися далі. Проте зрозуміло, що повернутися в часи «до пандемії» більше не вдасться. Потрібно подивитися на минулий рік наче на великий експеримент, у якому попри власне бажання взяла участь уся індустрія. 

Усі рівні перед загрозою. Однак деякі рівніші

Вірус став однаковою проблемою як для багатих країн, так і для бідних. Інколи у розвинутих європейських країнах жертв COVID-19 навіть більше. Однак із точки зору туристичного бізнесу все не так просто. Забувши про суворі стандарти державної підтримки, багаті країни спрямували мільйони на допомогу власним туристичним операторам. Звичайно, що бідні держави не могли собі дозволити таких дотацій.

Після відновлення ми побачимо дещо інший баланс сил на світовому рівні. Деякі гравці зникнуть зовсім, а інші підсилять позиції.

В Україні підтримка галузі хоча й існує, але суттєво відстає від дотацій у європейських країнах. У таких умовах ми маємо діяти активніше й розраховувати, що після відкриття кордонів українські туристи все ще обиратимуть вітчизняних туроператорів.

Світ без кордонів – крихкий і потребує захисту

Завдяки безвізу українці швидко звикли до того, що потрапити в інші країни доволі просто. Однак ми забули, наскільки така ситуація крихка та скільки зусиль потрібно, щоб її підтримувати. Минулий рік зачинив не тільки державні кордони, а й багатьох із нас у власних квартирах. Ба більше, ті країни, чиї дії раніше були скоординовані та злагоджені, стали закривати кордони хаотично, обмежували пересування громадян, а евакуація туристів іноді перетворювалася чи не на сюжет для кінофільму. Навіть зараз Всесвітня організація охорони здоров’я наполягає, що ніяких паспортів вакцинації не потрібно, а достатньо ПЛР-тестування.

Індустрія туризму залишається серед тих, хто потребує відкритого світу, а досвід роботи дозволяє налагодити процеси так, щоб пересування були одночасно безпечними та комфортними.

Варто зазначити, що Україна серед інших країн виглядала достатньо відкритою. Якщо не враховувати ситуацію з в’їздом хасидів, яка була результатом міждержавних домовленостей, то ми навіть змогли лібералізувати правила перетину кордону для представників низки країн. Це показовий приклад під час міжнародної кризи й ознака того, наскільки важливо не закриватися від світу.

Умов більше – організація складніше

Напередодні пандемії здавалося, що світовий туризм рухається від класичних компаній, що організовують тури, до самостійного планування за допомогою мобільних застосунків. Так було гнучкіше та дешевше.

Згадаємо, що сталося з колишнім лідером галузі – британською легендою Thomas Cook, що був визнаний банкротом буквально за кілька місяців до новин про COVID-19.

Що змінилося тепер? Тести, перевірки, вакцинація – кожна країна висуває свої вимоги, а туристам потрібно з усім цим впоратися. Більше того, деякі країни відкривають кордони тільки для організованого туризму.

Як приклад, подорожі до Шрі-Ланки в цьому сезоні – країна відкрила кордони лише для організованих турів.

Тож важливість класичних туроператорів знову зростає. Однак, наскільки довготривалим буде цей процес – сказати важко. Так, Франкфуртський інститут майбутнього серед основних трендів останніх років називає зсув від туризму до мандрування, тобто можливість потрапити за межі стандартних розваг для приїжджих.

Стратегія – мутувати

У новинах ми часто чуємо про мутації вірусу, що подається як нова загроза. Але, якщо абстрагуватись, мутація – це зміни, які дозволяють адаптуватися до нових реалій. Наприклад, Греція та Кіпр уже зараз шукають шляхи для відкриття кордонів для туристів, адже їхня економіка залежить від подорожей.

Індустрія туризму також мутує – змінюється, щоб бути адекватною новим потребам та вимогам. Минулий рік приніс багато проблем, однак тепер важливо сприймати всі зроблені висновки як матеріал для трансформації галузі. Якщо це вдасться на глобальному рівні, то подорожі навколо світу знову стануть реальністю: безпечною й такою, що дарує тільки приємні враження.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло