Стрічають по профілю: чому беруть на роботу не тільки вас, а й ваш Instagram
І як його правильно вести

З якою тільки метою ми не використовуємо Instagram. Наприклад, нещодавно президент США Джо Байден сфотографувався з відомим insta-блогером для реклами вакцинації. Як і для чого можна використовувати застосунок і як наявність акаунту, що постійно оновлюється, дозволяє знайти гарну роботу, розповіла Mind SMM-фахівець і засновниця платформи #rest_in_ukraine Анна Тільняк.
Мені приємно зустрічати «здорові» Instagram-профілі, що відображають особистість сучасної людини. Як фахівець із налаштування комунікації та відносин у соціальних мережах, я щиро захоплююся, коли бачу, що люди, які володіють фундаментальними знаннями та великою практикою, діляться унікальним, гарним, корисним контентом з аудиторією; коли фахівці не лінуються та створюють візитку – лайфстайл-профіль, регулярно оновлюючи актуальну інформацію про себе; коли можна безперешкодно зв'язатися з фахівцем.
Як Instagram зайняв сталу позицію в мережі
Зв'язки міцнішають, бренди вкладають гроші, а понад мільярд користувачів проводять там від 25 хвилин на день.
Знайомлячись із контентом і способом життя один одного, користувачі починають більше довіряти, з'являється бажання не лише стежити за персоною, а й встановити робочі відносини. У цьому феномен соціальних мереж – знайти там можна практично кожну людину, і всім пора усвідомити, що ми так чи інакше один за одним стежимо.
Роботодавець стежить за співробітниками. Співробітники у відповідь відстежують пересування керівника. HR уважно розглядає фахівців і навіть пори їхнє позиціонування в офлайні готовий вжити заходів, якщо поведінка в мережі буде неналежною. Саме тому, коли вас наймають – наймають і ваш Instagram.
Є даність – профіль людини, її діяльність у соцмережах, а є бачення компанії, точніше, що вона хоче бачити на сторінках співробітників. Але з огляду на те, що не кожен є в Instagram і не кожен розуміє всі процеси, я вирішила підняти кілька актуальних проблем і допомогти їх вирішити м'якше та ефективніше.
Як і чим особистий профіль може допомогти або перешкодити у відносинах із компанією
Давайте розглянемо три етапи:
- Прийом на роботу.
- Безпосередньо робота в компанії.
- Розставання з місцем роботи.
Ви розіслали резюме й очікуєте на зворотний зв'язок
Подивіться на свій Instagram із позиції роботодавця. Немає Instagram? Теж дивно. Сучасна людина з недовірою ставиться до тих, хто відсутній у соцмережах. Розумію, вам цього не треба. Але для довірчих, відкритих і емоційних стосунків зі світом краще, щоб цей профіль був.
Є Instagram? Запитання: що з опублікованого може перешкодити вам отримати роботу мрії? Вивчіть позицію компанії щодо гостросоціальних питань – політика, гендер, толерантність. Це все є в публічному доступі. Пошукайте у своїх висловлюваннях невідповідності з їхньою позицією. Перегляньте свої висловлювання або можливість роботи в цій компанії.
Також рекомендую почистити свій Instagram від різких висловлювань, хейту, провокаційних поз і одягу. Подивіться на себе з боку і дайте відповідь на запитання: чи такого співробітника ви б хотіли у свою компанію? Природно, повністю підлаштуватися під роботодавця ви не зможете, та й не варто. Ви – це ви. Але дотримуватися правил поведінки в суспільстві все ж таки варто.
HR-фахівці офіційно заявляють, що профілі в мережах не впливають на прийняття людини на роботу. Але ми-то з вами знаємо – якщо на профіль дивляться, отже, це має значення, але вам ніколи про це не скажуть. Ваш профіль може відображати ваші інтереси, ваш спосіб життя, захоплення, подорожі, трохи сім'ю – все в межах соціальних норм. Це буде ідеальний варіант, щоб здобувач дізнався про вас більше й розглянув вашу особистість.
Ви вже працюєте в компанії
І раптом вирішили проїхати на червоне світло, припаркуватися в забороненому місці, похуліганити або побешкетувати, тобто порушити закон чи правила поведінки. Готуйтеся до розплати – і йдеться не лише про штраф. Є багато прикладів, коли хтось зняв подібну ситуацію на телефон і виклав у Мережі. Коли репутація компанії під загрозою, пожертвують навіть найдосвідченішим фахівцем. Схоже може трапитися і траплялося, коли співробітник, навіть із топменеджменту, раптом вирішив відреагувати на ситуацію у світі / країні / на вулиці в соціальних мережах, забуваючи про те, що репутація компанії – це репутація співробітників. І тут погано не те, що людина висловила свою думку, а те, як вона це зробила. Грубі та нетолерантні пости будуть покарані, повірте.
Ще один випадок, коли можна поплатитися за висловлювання в мережах, – це втрутитися в скандал, пов'язаний із компанією. Наприклад, лаяти клієнтів, які скаржаться на продукт або сервіс, писати від свого імені образливі або гнівні відповіді. Це зовсім неправильно й може закінчитися погано – перш за все для вас. Краще обговоріть позицію та її формулювання з маркетологом або іншими фахівцями, перш ніж захищати улюблений бренд. І не робіть цього вночі, під келих вина.
Коментувати начальника варто обережно. Менше лестощів, компліментів, це може зіграти злий жарт із вами. Не варто сваритися з колегами, а публічно в мережах – і поготів. Дотримуйтеся нейтралітету.
Якщо ви дійсно прив'язані до своєї компанії та любите продукт, іноді можна робити публікації з рекомендаціями. Але і в цьому разі уточніть, чи можна публікувати фото й відео з робочого місця, чи не порушує це внутрішніх правил компанії. Адже ви можете розкрити якісь секрети, зокрема виробничі.
Обережно з висвітленням у мережах ваших корпоративних подій. Алкоголь і «дикі» танці – не завжди найкращий контент. Друзів стане менше, а репутацію не повернути. Рекомендую робити знімки офіційної частини й обов'язково уточнювати, чи не будуть проти публікації колеги та керівники.
Користуватися мережами в робочий час напевно доречно не в кожної компанії. Зазвичай, це обговорюють на співбесіді або прописують у контракті. Якщо цього не сталося, обов'язково уточніть це питання.
Для вашого ж реноме добре вказати місце вашої роботи. Але це питання рекомендую також обговорити з керівником. Є багато підводних каменів, і не кожна компанія така відкрита, як декларує.
Ви звільняєтеся
Продовжувати вести свій Instagram, написати подячний пост, розповісти про гарні часи та закріпити пару сторіз до хайлайтів. Колишнє місце роботи, якщо воно є знаковим для вас і для сфери діяльності, у якій ви залишаєтеся, ви можете помістити в біо з префіксом екс-. Знову ж таки, якщо необхідно й доречно. Не тільки HR, а й просто ваші знайомі, які зайшли до вас у профіль, можуть абсолютно випадково та успішно порекомендувати вас комусь дуже потрібному.
Не забувайте іноді в Instagram розповідати про свій цікавий досвіді в професії. Наприклад, через історії з життя, фото, лайфхаки.
Безсумнівно, існують сфери, у яких діють кодекси або негласні правила. Але є сфери, що створені для Instagram – фешен, б'юті, тревел. Ділитися зі світом своїми знаннями про ці сфери важливо, приємно й корисно.
Потрібно пам'ятати, що ваш Instagram – це лайфстайл-резюме. Не варто перевантажувати його експертною інформацією або досягненнями. Проте використовуйте сторінку як неформальний зв'язок із зовнішнім світом.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.