Працюємо вдома: як правильно організувати простір

Працюємо вдома: як правильно організувати простір

Поради дизайнера та прості у виконанні ідеї

Этот текст также доступен на русском
Працюємо вдома: як правильно організувати простір
Фото: depositphotos.com

Карантинні обмеження, що спонукали повсюдний перехід на «гібридний» формат роботи, плюс низка зимових свят мотивують багатьох перенести робоче місце додому. Для когось цей процес не викликає жодних складнощів, а комусь доводиться буквально «відвойовувати» простір у інших домашніх та рутини. Звичайно, в другому випадку набагато важче вийти на бажані показники продуктивності. І тут особливої ​​важливості набуває правильне зонування, організація та оформлення такого куточка – щоб «надомний кабінет» став максимально комфортним для вирішення ділових завдань. Як створити ідеальний робочий простір, який сприятиме концентрації та старанній роботі, спеціально для Mind розповідає керівник проєктного відділу студії дизайну ZIKZAK Алеся Карнаухова.

Крок 1. Знайдіть тихе місце

Працюємо вдома: як правильно організувати простір
Фото: depositphotos.com

Якщо ви хочете мати можливість зосередитись під час роботи вдома, вам потрібно розташувати домашній офіс у тихому місці. Якщо ви не живете один/одна, у вашому будинку, ймовірно, є місця, де вас найменше відволікають.

Звісно, є багато аспектів дизайну, які сприяють концентрації та продуктивності. Проте створення домашнього офісу у правильному місці – половина справи.

Крок 2. Оформіть робочий простір

Працюємо вдома: як правильно організувати простір
Фото: depositphotos.com

Підтримуйте робочий настрій функціональним мобільним декором: настінна панель, полиця або килимове покриття.

Приберіть усе зайве. Багато предметів в інтер'єрі відволікатимуть або навіть дратуватимуть.

Поставте все потрібне. Папір, ножиці, олівці, маркери, папери для записів, скріпки та інші помічники офісного працівника у зручних контейнерах.

Додайте психологічні якорі:

  • улюблена кольорова гама;
  • приємні дрібниці, які допомагають приймати правильні рішення;
  • персональні мотиватори: картина, фотографія, артефакт.

Клімат-контроль. Приміщення має регулярно провітрюватись. Кондиціонер та опалювальний прилад – не розкіш, а база вашої працездатності.

Акустичний затишок. Акустичні панелі поглинають сторонні шуми. Ви не відволікатиметеся на звук телевізора та гавкіт сусідського собаки. Якщо немає можливості їх встановити – працюйте в приміщенні, двері в яке можна щільно закрити.

Крок 3. Подбайте про ергономічність робочої зони

Працюємо вдома: як правильно організувати простір
Фото: depositphotos.com

Офісні меблі відчутно вплинуть на продуктивність вашої роботи. Тому при їх виборі віддавайте перевагу функціональності, а не естетиці.

Наприклад:

1. Смарт-стіл. Це столи, які можуть регулюватися по висоті (тобто ви можете опускати/піднімати стільницю за необхідності). Звичайно ж смарт-стіл не зцілить магічним чином від усіх недуг офісного працівника, але покращить продуктивність, концентрацію уваги та фонове самопочуття.

2. Зручне крісло – це «серце» продуктивного домашнього офісу. На що варто звернути увагу:

  • Спинка має бути регульованою та повторювати форму хребта, підтримуючи вигин у попереку. Вона повинна доходити як мінімум до середини лопаток, щоб забезпечити адекватну опору, але краще – вище за плечі.
  • За можливості подушка повинна бути виконана з піноматеріалу з ефектом пам'яті. Інші подушки швидко зношуються, і крісло стає незручним.
  • Сидіння стільця має бути доволі довгим, щоб між ним та колінами залишалася відстань не більше, ніж у два-три пальці.
  • Висота підлокітників повинна регулюватися та відповідати висоті столу. Це запобіжить зайвому навантаженню на плечі.
  • У положенні «сидячи і дивлячись уперед» слід бачити центр екрана комп'ютера.
  • Ноги мають зручно стояти на підлозі. Інакше відрегулюйте висоту стільця.

3. Система зберігання документів та електронних носіїв – полиці, комоди, ящики, коробки, кошики для креслень, кошики для сміття – повинні бути доступні на відстані витягнутої руки. А якщо ні, то постійні підйоми-присадки і вправи «дотягнися до потрібного» можуть як мінімум втомити, а як максимум – призвести до дрібних травм.

4. Оптимізація дротів. Ви не хотіли б приходити на роботу в офіс, покритий плутаниною кабелів і шнурів. Базове управління проводами може мати велике значення для покращення зовнішнього вигляду вашого робочого місця. Це також досить економічно – вам просто знадобиться кілька затискачів та стяжок, щоб прибрати «бороду» з дротів.

Крок 4. Організуйте комфортне світло

Працюємо вдома: як правильно організувати простір
Фото: depositphotos.com

Погане освітлення робочого місця може знизити енергію, погіршити настрій, викликати втому очей та головний біль і, зрештою, знизити вашу працездатність. Якщо робоче місце не має великої кількості природного світла, то обов'язково приділіть належну увагу штучному освітленню.

У багатьох домашніх офісах є навколишнє освітлення, яке включає стельові або вбудовувані світильники, але помилково думати, що цього буде достатньо. Існуюче в будинку освітлення не призначене для комфортної роботи, тому потрібно передбачити додаткові джерела.

Уникайте роботи під прямим потоком верхнього світла. Натомість шукайте способи розсіяти навколишнє світло, яке освітлюватиме вашу робочу поверхню. Ціль полягає в тому, щоб освітити весь простір, не створюючи зайвих відблисків і контрасту, уникаючи при цьому відкидання тіней.

Завжди враховуйте, звідки надходить світло: джерело, встановлене за вами, коли ви працюєте за комп'ютером, скоріш за все створить дратівливі відблиски на моніторі. Так само зверніть увагу на ненавмисні тіні, що відкидаються лампами, встановленими для робочого освітлення. Наприклад, якщо ви пишете правою рукою, то ваша рука може відкидати тіні, коли настільна лампа також розташована праворуч. Також враховуйте розташування вікон під час розміщення робочих місць.

Не нехтуйте унікальною перевагою природного світла, що йде з вікна. Сонячне світло може дарувати тепле освітлення, що покращує робоче середовище та настрій.

Крок 5. Озеленіть «домашній офіс»

Працюємо вдома: як правильно організувати простір
Фото: depositphotos.com

Декілька зелених рослин не лише додадуть яскравості простору, а й зроблять його радіснішим для сприйняття і зменшать стрес.

Якщо догляд та регулярний полив вазонів – не ваше хобі, вибирайте перевірені дизайнерами вертикальні компактні «безсмертники»:

  • один з різновидів сансев’єрій;
  • стильний заміокулькас;
  • лаконічний спатифілум;
  • Безтурботний хлорофітум.

Облаштування функціональної робочої зони будинку не означає грандіозних витрат та тотального перепланування. Найчастіше достатньо кількох штрихів. Дерзайте, адже ви ні від кого не залежите, самостійно створюючи свій простір для ефективної роботи.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло