Бізнес після війни: як не профукати наш «Сингапур»

Бізнес після війни: як не профукати наш «Сингапур»

І як варто діяти вже зараз, щоб Євросоюз прагнув бачити Україну частиною цієї спільноти

Бізнес після війни: як не профукати наш «Сингапур»
Фото: depositphotos.com

Бізнес після війни буде іншим. Війна диктує нові умови роботи: вже як рік під тотальним тиском воєнної агресії трансформується внутрішній ринок, якісний і кількісний склад гравців і правила гри. Режим виживання змушує нас шукати нові ринки. Ми почали виготовляти й створювати нові продукти, послуги та проявляємо максимум підприємницької винахідливості в пошуку нових партнерств. Усе це відбувається на тлі енергетичних складнощів, періодичних блекаутів і системних тривог. Закономірно, що пройшовши крізь усі ці іспити, отримаємо інше бізнес-середовище в державі. І ефективно працювати зможуть лише ті, хто буде готовим не тільки прийняти ці трансформації, а й втілювати їх у життя. Які якості можуть бути  обов’язковими для «бізнесу після війни», розповів Mind співзасновник Fibermix и Savex Minerals Віктор Андрухів. 

Відповідати міжнародним стандартам

Європейський і міжнародний ринок відчинив свої двері для товарів та продукції з України. Але витримати конкуренцію, укласти довгострокові партнерства та закріпитися в бізнес-середовищі зможуть лише ті, хто відповідає критеріям міжнародної спільноти. Складових багато – це гарна репутація на ринку локальному, висока професійність команди, надійність та еталонна якість продукції.

Тож, яким би не був ваш бізнес – виробництво це чи АПК, вже зараз варто  відточувати свої стандарти відповідно до загальноприйнятих міжнародних.

Це буде тренуванням і підготовкою для вашої команди, виробничих ліній та бізнесу загалом до того професійного зростання, яке ви, як власник, ставите за мету.

Підвищувати якість продукції

Цей процес невідворотний і безстроковий. Адже міжнародна стандартизація передбачає виготовлення товару певного зразка та якості.

Якщо ваш продукт за якимось показниками не дотягує – не отримаєте дозвільні сертифікати. А без них не зможете укласти жодної угоди про співпрацю. Тож виводимо формулу: якісна сировина + налагоджені виробничі потужності + гарний сервіс = контракт.

Удосконалювати свої послуги або продукцію слід постійно, пертворюючи цей процес на щоденну звичку.

Підприємницька цікавість і готовність вчитися

Війна вчить підприємців працювати та виживати по-новому. Щодня ми відточуємо навички резистентності до змін, винахідливості, готовності ухвалювати швидкі рішення та об’єднуватися в команди. Ці вміння стають основою української підприємницької ДНК.

Якщо додамо до вищезазначеного такі наші риси, як азарт, наполегливість, вміння швидко вчитися й цікавість до всього нового – отримаємо портрет українського бізнесмена в найближчому майбутньому.

Впевнений, бізнес-спільнота не матиме часу та можливості для компромісу – підприємцями зможуть бути ті, у кого до цього лежить душа і є певний талант.

Готовність виконувати обов’язки чесно

Бізнес-середовище має звикнути грати за правилами. Будь то сплата податків чи ведення «білого» документообігу, працевлаштування реально працюючих робітників тощо.

Зараз звучить утопічно, але маємо проявити принципову нульову толерантність до корупції та її проявів. І це має бути особиста громадянська позиція більшості, якщо не кожного.

Сьогодні бізнес в Україні чекає на прозорі та зрозумілі правила роботи від державних структур. Чекаємо на ефективний діалог із владою. Що держава візьме на себе зобов’язання перед підприємцями й буде укладено зрозумілий і робочий договір про взаємодію та співпрацю. Адже розуміємо, що після війни відновлювати країну будемо разом.

Працюємо над створенням свого економічного дива

Уже сьогодні я бачу, як бізнес-середовище в країні трансформується. І, що важливо, серед МСБ є запит на зміни та готовність до них.

Ми закладаємо фундамент нашого майбутнього. І будуємо плани на після війни та перемоги. Але ж зміни – то командна робота!

Україні пророкують перспективи «східноєвропейського тигра». І особисто я не хочу профукати свій «Сингапур».

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло