SEO-просування: як може нашкодити «чорна» оптимізація сайту

SEO-просування: як може нашкодити «чорна» оптимізація сайту

Як не потрапити під обмеження від пошукових систем

SEO-просування: як може нашкодити «чорна» оптимізація сайту
Фото: depositphotos

SEO-просування напряму впливає на успіх бренду. Чим раніше сайт з'являється в результатах пошуку, тим більше людей його побачить та дізнається про компанію. Існує багато критеріїв, які визначають оптимізацію сайту, серед іншого, є і нелегальні способи просування. Чому ці методи заборонені, чи можуть вони вважатися ефективними та які покарання за їх використання, розповів Mind CEO та Co-Founder компанії Elit-Web Ігор Воловий.

Читайте також: Ефективний сайт: виправляємо контент та оптимізуємо для пошукових систем

З чого складається стандартне SEO-просування

SEO має багато способів і засобів, які поділяються за різними критеріями. Стандартний алгоритм має такий вигляд:

  1. Аудит сайту (за наявності). Дослідження поточного стану сайту, наявності технічних помилок (битих посилань, неякісного контенту тощо), зручності використання та поведінкових факторів ранжування.
  2. Аналіз ніші та конкурентів. Дослідження лідерів пошукової видачі, їхніх сайтів і джерел залучення контенту. Оцінка кількості сторінок, посилальної ваги, контентної оптимізації та виявлення точок зростання для сайту.
  3. Збір семантичного ядра. Аналіз пошукових запитів, які будуть релевантні цільовій аудиторії, та систематизація їх за кластерами.
  4. Побудова структури сайту. Побудова структури, яка найкраще задовольнить пошукові алгоритми й водночас буде зручною та зрозумілою для аудиторії на основі зібраної семантики й конкурентного аналізу.
  5. Внутрішня оптимізація. Виправлення технічних помилок, прописання метаданих сторінок, побудова внутрішньої системи перепосилань тощо.
  6. Оптимізація контенту. Складання ТЗ на доопрацювання контенту та створення нових якісних сторінок.
  7. Робота над юзабіліті. Складання переліку рекомендацій для розробки, що допоможуть підвищити конверсію ресурсу та краще відповідати вимогам пошуковика.
  8. Зовнішня оптимізація. Нарощення посилального профілю якісними посиланнями відповідно до стратегії лінкбілдингу.
  9. Аналітика. Створення щомісячного зрізу результатів, корекція стратегії в разі потреби та розгорнута звітність клієнту.

Цей алгоритм дозволяє усунути всі недоліки сайту, які заважають йому посісти перше місце в результатах пошуку. Саме таким алгоритмом користується компанія Elit-Web, оскільки він є дієвим і повністю легальним.

Читайте також: Сайт для бізнесу: як змусити цей інструмент заробляти

Які ще засоби SEO існують

Почати слід із того, що вирізняють «білі», «сірі» та «чорні» методи просування. До «білих» методів належать повністю законні способи підняти свій сайт у пошукових результатах. Наприклад, є такі варіанти:

  • створення унікального контенту, якісного й корисного для користувачів;
  • оптимізація сайту в пошукових системах з урахуванням вимог та особливостей цих систем;
  • адекватні методи реклами (статті, пресрелізи);
  • реєстрація в «білих» тематичних каталогах.

Проте недоброчесні розробники сайтів у погоні за результатом можуть вдаватися до хитрощів і шахрайства. Ці способи дійсно підіймають сайт у списку результатів, але не збільшують продажі, оскільки залучена аудиторія не є цільовою. Ось найпоширеніші приклади «чорного» SEO:

  • пошуковий і поштовий спам;
  • використання дорвеїв (сайтів-редиректів);
  • невидимий текст на сторінках;
  • автоматичний обмін посиланнями або «могильники» посилань.

Крім цих категорій, існує так звана сіра ніша, до якої належать методи, за які також можна дістати обмеження, але не завжди. Їхнє використання є частково легальним, але небажаним і теж несе певний ризик, тому брати ці засоби не рекомендується.

  • Обмін відвідувачами. На сайт кожні 20–30 хвилин заходять відвідувачі з інших ресурсів, а власник у відповідь заходить на їхні сайти. При цьому ніхто з них не читає зміст і не замовляє жодних послуг. Це просто штучний метод підняття трафіку. У пошуковій системі коштом трафіку також можна піднятися в топі, але, знову ж таки, це нецільовий трафік.
  • Методи штучного підвищення індексу цитування. Тільки у випадку явного спаму можна довести, що посилання з’являються не зовсім за призначенням сайту. Але, якщо цитування буде нерелевантним за змістом ресурсу й у великих кількостях, пошуковик так само розцінить це як шахрайство.

Читайте також: Іти до «зірок»: як відгуки клієнтів впливають на SEO

Як фільтрується «чорне» SEO

Небажаний зміст сайтів часто потрапляє під фільтри пошукових систем. Найсуворішим у цьому плані можна вважати Google: в останніх апдейтах збільшується увага до сайтів і прибирається весь непотрібний контент. Існують два основні фільтри: «Панда» та «Пінгвін».

  • Фільтр «Панда». Застосовується до вебресурсів за погану внутрішню оптимізацію: неякісний, неунікальний контент, повний спаму та позбавлений корисності; надлишок реклами на сторінках вебресурсу; погана адаптивність сайту; високий відсоток відмов; продаж майданчиків під посилання на інші ресурси.
  • Фільтр «Пінгвін». Санкції пошукових систем накладаються за нечесне нарощування посилальної маси: велику кількість нетематичних зовнішніх посилань; низьку якість посилань унаслідок розміщення на неавторитетних сайтах-донорах чи купівлі на біржах типу Sape; стрибки в нарощуванні посилального профілю.

Візуально для користувача заборонені методи можуть бути непомітними. Легко виявити можна хіба що звичайний спам ключовими словами та нестандартні або незрозумілі URL сторінок. Інші ж методи «чорного» SEO повʼязані з внутрішнім вмістом сайту, тож звичайний користувач навряд чи їх помітить.

«Відбілити» сайт після потрапляння під фільтри можливо, але це довгий і кропіткий процес. Саме тому краще не використовувати заборонені способи оптимізації.

Читайте також: Показати себе: 5 аргументів за системну комунікацію СЕО

Як «відбілити» сайт

Після потрапляння під фільтри відновити сайт у пошуку не завжди реально, а якщо можливо, то потребує часу й зусиль. Головну роль відіграє причина блокування. Наприклад, у разі блокування за копіювання чужого контенту, достатньо видалити сторінки, які його містять і просто зачекати. Якщо сайт заблоковано через неякісні посилання – їх слід видалити та відправити сайт на переіндексацію.

Насамперед для розв’язання проблеми потрібно знати її причину. В її виявленні допоможе детальний аудит сайту. Після нього потрібно оцінити наслідки та спланувати стратегію повернення позицій сайту.

Хоча усунення причин блокування може бути швидким (особливо якщо знати причину покарання), то відновлення позицій може тривати й понад рік. Якщо ж сайт остаточно зник із результатів пошуку, швидше за все, доведеться змінювати домен.

Як карається нелегальна оптимізація та чи варта вона того

Звичайне покарання за «чорне» просування – відповідні санкції від пошукових систем.

Як правило, сервіси не надсилають попереджень, проте зрозуміти, що сайт потрапив під обмеження, доволі просто: різко падає відвідуваність, а сайт втрачає позиції або зовсім зникає з результатів пошуку.

При цьому «чорні» та навіть «сірі» способи не є більш ефективними за «білі». Навіть якщо вони дозволять сайту ненадовго посісти перше місце в пошуку, це не забезпечить стабільної цільової аудиторії, а сам сайт ризикує потрапити під блокування.

Ймовірність отримання штрафів або погіршення позицій у результатах пошуку для будь-якої пошукової системи суттєво знижується, якщо дотримуватися найкращих практик і використовувати лише етичні методи SEO-просування.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло