Травневі свята: як минув весняний сезон великих аукціонів Christie's та Sotheby's
Які роботи встановили цінові рекорди на торгах у Нью-Йорку
У Нью-Йорку завершився сезон великих весняних торгів, що стартував ще наприкінці лютого – на початку березня у Лондоні. Аукціонні гіганти Christie's та Sotheby's продали твори художників першої половини ХХ століття та сучасних митців – і зробили це доволі успішно.

«Спляча муза», Константин Бранкузі
Сезон у Нью-Йорку розпочав 15 травня дім Christie's у категорії «Імпресіоністи та модерністи». Вечірні торги принесли $289 млн (з урахуванням аукціонної комісії) – це найкращий результат у категорії за останні сім років. Найдорожчим проданим твором стала бронзова скульптура «Спляча муза», створена французьким скульптором румунського походження Константином Бранкузі у 1913 році. Перша робота в серії скульптур у формі яйця (інші з шести версій зберігаються у Центрі Помпіду, Метрополітен-музеї, Чиказькому інституті мистецтв та кількох приватних зібраннях) пішла з молотка за $57,4 млн – і встановила новий рекорд на твори митця.

Фрагмент картини «Жінка, що сидить, в блакитній сукні», Пабло Пікассо
За $45 млн продався портрет Дори Маар «Жінка в блакитній сукні, що сидить», який Пабло Пікассо написав у 1939 році. Кубізм та авангард взагалі користувалися попитом: зокрема, «Столик» Жоржа Брака був проданий за $10,1 млн при естимейті у $4–6 млн, а абстрактна композиція 1925 року Василя Кандинського пішла за $8,3 млн при старті у $5–7 млн.
Вечірні торги в категорії «Імпресіоністи та модерністи» дому Sotheby's відбулися 16 травня та принесли лише $173,8 млн. Не в останню чергу через те, що топ-лот – рання робота австрійського експресіоніста Егона Шиле «Даная», яку оцінювали в $30–40 млн – так і не був виставлений на продаж. Найдорожчою ж із проданих картин стала «Супрематична композиція з площиною в проекції» Казимира Малевича. За неї змагалися колекціонери з трьох континентів, і зрештою робота, створена у 1915 році, при естимейті у $12–18 млн пішла з молотка за $21,2 млн.

Фрагмент картини «Супрематична композиція з площиною в проекції», Казимир Малевич
17 травня ввечері Christie's провели головні торги в категорії «Післявоєнне і сучасне мистецтво». Найдорожчим серед проданих лотів стала картина класика контемпорарі арту Сая Туомблі «Леда і лебідь». Написана у 1962 році, коли Туомблі переїхав з Нью-Йорка до Рима, робота оцінювалася в $30–55 млн. За неї торгувалися декілька покупців по телефону, однак фінальну ставку зробив арт-дилер, галерист та колекціонер Ларрі Гагосян, який знаходився в залі. Робота пішла з молотка за $52,9 млн.

Фрагмент картини «Леда і лебідь», Сай Туомблi
Буквально за три хвилини нового господаря знайшов твір Френсіса Бекона «Три етюди Джорджа Дайєра», який продався за $51,8 млн. З понад семи десятків виставлених на продаж лотів без покупців лишилися тільки три, ще два – були зняті з торгів в останній момент. Продажі робіт Ман Рея, Девіда Салле, Рудольфа Стінгеля та декількох інших авторів встановили цінові рекорди. Загалом аукціонний дім виручив хороші $448 млн.

«Три етюди Джорджа Дайєра», Френсіс Бекон
Вечірній аукціон Sotheby's у категорії «Сучасне мистецтво», який відбувся 18 травня, приніс скромніші $319,2 млн, однак виявилися гучнішою подією: картина «Без назви» (1982) зірки мистецтва другої половини ХХ століття Жана-Мішеля Баскія пішла з молотка за рекордні $110,5 млн.

«Без назви» (1982), Жан-Мішель Баскія
Робота стала шостою найдорожчою серед проданих на аукціонах і приєдналася до «клубу $100 млн», ставши одинадцятим твором мистецтва, який перетнув дану позначку. Попередній рекорд на твори цього художника – $57,3 млн – був встановлений минулого року.
Торги 18 травня стартували з позначки в $57 млн, за оптимістичним прогнозом, вони мали завершитися на відмітці у $60 млн. Однак за десять хвилин ціна зросла удвічі, а фінальну ставку зробив Юсаку Маедзава, засновник найбільшого в Японії інтернет-магазину дизайнерського одягу. Підприємець зізнався, що придбав роботу для того, щоб розмістити у музеї сучасного мистецтва, який планує відкрити у своєму рідному місті Чіба. А поки музей будуватиметься, Маедзава здаватиме твір в оренду іншим музеям та арт-інституціям, щоб шедевр, який не був на публіці майже три десятки років, тепер став доступним для прихильників сучасного мистецтва.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].