Скільки витратили українці у 2017 році на закордонний онлайн-шопінг

Скільки витратили українці у 2017 році на закордонний онлайн-шопінг

І чому законодавчі бар'єри не зупинять зростання покупок на іноземних маркетплейсах

Этот текст также доступен на русском
Скільки витратили українці у 2017 році на закордонний онлайн-шопінг
Фото Shutterstock

За 10 місяців 2017 року кількість посилок із зарубіжних інтернет-магазинів збільшилася більш ніж на 50% порівняно з аналогічним періодом 2016-го. Такі дані повідомили Mind в «Укрпошті», що займає близько 70% ринку міжнародної доставки. Mind з'ясовував, чому українці так активно захопилися іноземним шопінгом.

На яку загальну суму українці замовили товарів в іноземних онлайн-маркетах? Згідно з підрахунками Української асоціації директ маркетингу (УАДМ), у 2016 році наші співвітчизники витратили близько $35–40 млн на покупки в зарубіжних інтернет-магазинах, тобто на 15–20% більше, ніж у 2015 році. Дослідження за підсумками 2017-го УАДМ поки не проводила.

Логістичні оператори повідомляють про істотне зростання обсягу відправлень. «Загальна вартість замовлених в Україну товарів за всіма імпортними напрямками, звідки їх доставила «Нова пошта Інтернешнл» за 11 місяців 2017 року, склала $20,5 млн. Це вдесятеро більше за показник 2016 року», – розповіла прес-секретар «Нової пошти» Тетяна Потапова. З огляду на те, що цьому оператору належить 15–20% ринку міжнародної доставки, орієнтовно можна підрахувати загальний обсяг замовлень. Імовірно, за 2017 рік він перевищить $100 млн.

Тільки за один день Global Shopping Festival, який відбувся 11 листопада, українські клієнти ПриватБанку зробили понад 517 000 покупок на маркетплейсі AliExpress. Загальна сума замовлень досягла $9 млн. Порівняно з торішнім розпродажем на AliExpress зафіксовано 20-кратне зростання оплат картами, повідомили Mind в банку.

Який середній чек українських замовлень у 2017 році? Цей показник істотно різниться залежно від регіонів поставки. «За оцінками самих майданчиків, понад 70% відправлень з Китаю – товари до $5», – розповіли нам у прес-службі «Укрпошти». Аналогічні дані надала «Нова пошта»: «Середня вартість по інвойсу посилок з Китаю залишилася незмінною – $4–6». Тоді як середній чек замовлень з Європи і США, за даними Nova Poshta Shopping, на порядок вище – $60–65.

Що купують українці за кордоном? За даними «Нової пошти», в загальному обсязі замовлень 50% складають одяг і взуття, 20% – електроніка і техніка (телефони, ноутбуки, аксесуари), 10% – дитячі товари, іграшки, 10% – товари для дому, інструменти, автотовари, 5% – косметика, і ще 5% – інше.

Які чинники стимулюють зростання замовлень на іноземних майданчиках? «Зараз динаміку в міжнародному шопінгу визначають наявність широкого асортименту, зокрема товарів, що через різні причини недоступні на локальному ринку, і привабливі ціни, включаючи знижки і розпродажі», – розповідає Тетяна Потапова. За її словами, для частини клієнтів додатковою мотивацією спробувати онлайн-шопінг за кордоном є отримання нового корисного і цікавого досвіду.

На яких іноземних майданчиках більше купують? Безумовні лідери за кількістю замовлень – магазини китайського холдингу Alibaba. «У 2016 році «Нова пошта» опрацювала понад 1 млн замовлень з Китаю, а за січень – листопад 2017-го – більше 5 млн. Близько 70% від загального обсягу становить техніка, запчастини та аксесуари до них, 16% – годинники і аксесуари, 8% – одяг», – зазначила Потапова.

За її словами, зростає кількість доставок замовлень і у світового лідера з продажу товарів для краси і здоров'я Iherb.com. Також позитивна динаміка (20–30% на місяць) спостерігається в рамках сервісу Nova Poshta Shopping (форвардинг замовлень з американських і європейських інтернет-магазинів). «Однозначне лідерство утримують інтернет-майданчики США, зокрема eBay, Amazon, 6PM, zappos тощо. Після них йде Європа – нещодавно відкриті напрямки Великобританії, Італії та Польщі», – пояснює Потапова.

За даними Factum Group, за останній рік кількість унікальних користувачів з України, які відвідують AliExpress, істотно зросла. Тоді як трафік на Аmazon і eBay, навпаки, просів.

Динаміка відвідуваності іноземних маркетплейсів українцями

Джерело: Factum Group 

Mind направив запити в ці маркетплейси з проханням розповісти про динаміку відвідуваності, кількість та загальну суму замовлень за останні три роки з України. Поки відповіли тільки співробітники американського Аmazon, повідомивши, що, на жаль, не можуть допомогти, бо не сегментують свої дані за країнами.

За рахунок чого китайський гігант перегнав Аmazon і eBay в уподобаннях українців? «У першу чергу вплинула ціна. AliExpress – це більш дешеві товари, тому кількість замовлень на аналогічну суму більше. Також відіграє роль прогнозована, зрозуміла та безкоштовна для клієнта доставка з AliExpress. Водночас з Аmazon і eBay доставляють лише певні продавці, і не всі товари», – пояснюють у прес-службі «Укрпошти».

Раніше гендиректор «Укрпошти» Ігор Смілянський розповідав Mind, що компанія веде переговори з поштою США, вирішує операційні питання з українською податковою і митною службами. «Я сподіваюся, що до кінця року в наших громадян з'явиться зручна доставка з Аmazon, щоб була можливість порадувати себе подарунками під Новий рік», – повідомив Смілянський.

Які чинники можуть знизити кількість іноземних замовлень? Спікери вважають, що обсяг транскордонних покупок тільки зростатиме. «Обсяг доставок з-за кордону може знизитися лише за умови, що на українському ринку з'явиться адекватна пропозиція з більш вигідними умовами, ніж ті, які надають закордонні онлайн-майданчики», – впевнена Тетяна Потапова.

До того ж і норми нещодавно прийнятого Верховною Радою законопроекту №6776-д загрожують устромити палиці в колеса пересічним шопоголікам. Нагадаємо, 7 грудня парламент підтримав безмитний ліміт, що дозволяє фізичним особам отримувати тільки три посилки протягом одного календарного місяця сумарною вартістю до 150 євро. Починаючи з четвертого замовлення, відправлення оподатковуватимуться. Скандальну правку до другого читання вніс народний депутат від «Блоку Петра Порошенка» Вадим Денисенко.

Поштові оператори вважають, що українці знайдуть десятки способів обійти цей бар'єр. Разом з тим впровадження законодавчих обмежень буде неефективним і витратним як для держави, так і для «білих» гравців ринку.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло