mind
Локальний e-commerce: чим українці торгують у мережі
 
Матеріал у партнерстві з OLX

Локальний e-commerce: чим українці торгують у мережі

І яким був грошовий обсяг угод приватних продавців у 2017 році

Цей матеріал також доступний російською
Локальний e-commerce: чим українці торгують у мережі
Фото Depositphotos

С2С-торгівля в інтернеті стала одним з найбільш активно зростаючих сегментів e-commerce, для яких «криза в подарунок». Постійне підвищення цін на вітчизняні та імпортні товари спонукає українців шукати інші пропозиції, які будуть їм по кишені.

Так, усе частіше користувачі вивчають онлайн-платформи в пошуках приватних оголошень, де можна недорого купити і продати як нові, так і вживані речі. Перевага таких сервісів полягає в тому, що на них можна знайти практично все: гаджети, одяг, дитячі товари, меблі. І навіть дивовижні пропозиції на кшталт масок з гри Warcraft або устілок з підігрівом не є чимось надприродним для класифайдів: наприклад, у 2017 році на OLX продавався новий Boeing 737.

Які товари користуються найбільшим попитом у наших співвітчизників? Скільки українці заробляють на продажу на онлайн-дошках оголошень? З яких пристроїв вони вважають за краще шукати і замовляти? На ці та інші питання Mind відповіли експерти торгового майданчика OLX.

За даними дослідження Factum Group Ukraine, у грудні 2017-го майданчик увійшов до топ-10 найпопулярніших сайтів УАнету, посівши четверте місце за місячним охопленням (52%) і сьому позицію за середньоденною часткою (15%).

Оборот С2С-продажів. За даними OLX, минулого року українці уклали тут угод на 26,7 млрд грн ($989 млн). Середній чек виріс майже до 1300 грн, збільшившись на 7% порівняно з 2016-м.

OLX в Україні використовують близько 1,5 млн продавців, розміщено близько 12 млн оголошень і кожну хвилину додається 100 нових.

Сюрприз від Державної фіскальної служби. У серпні минулого року ДФС повідомила, що доходи українців від продажу вживаних товарів, зокрема і через інтернет, оподатковуються. Виявляється, відповідні норми присутні в Податковому кодексі ще з 2004 року.

У ДФС роз'яснили: якщо фізособа продає свої речі юрособі або самозайнятій особі, останні виступають податковими агентами і зобов'язані утримувати 18% ПДФО і 1,5% військового збору. Якщо покупець теж є фізособою, то отриманий від продажу доход включається до оподатковуваного доходу продавця. Тому він зобов'язаний подати декларацію про доходи за наслідками звітного року і заплатити податки. Від оподаткування звільнено тільки продавців сільгосппродукції, вирощеної на власній земельній ділянці.

Які товари користувалися найбільшим попитом у 2017 році? Найактивніше українці купували одяг, взуття, телефони та автозапчастини.

Локальний e-commerce: що українці продають один одному

Лідерами рейтингу запитів стали велосипеди (їх шукали понад 811 000 разів), дивани (674 000) і телефони iPhone 6 (501 000).

Локальний e-commerce: що українці продають один одному

З яких гаджетів українці замовляють товари? З кожним роком мобільні пристрої все активніше витісняють десктопи з рейтингів платформ для доступу до мережі. За даними дослідження Factum Group Ukraine, у IV кварталі 2017 року 42% українців заходили в мережу через смартфони, 16% використовували для цього планшети.

Аналітики OLX наводять схожі дані: наші співвітчизники стали все частіше розміщувати оголошення, шукати і замовляти товари саме з мобільних гаджетів. За підсумками минулого року, мобільний трафік випередив десктопний.

Чого покупці чекають від доставки? За даними дослідження GfK Ukraine «Особливості доставки онлайн-покупок», найчастіше українці готові очікувати доставку понад тиждень, якщо вона безкоштовна. Головною ж причиною, через яку наші співвітчизники відмовляються від покупки, є, навпаки, платна доставка. Крім того, багато користувачів обмежують онлайн-шопінг через побоювання зіткнутися з недобросовісним продавцем.

Взявши до уваги ці фактори, торгова площадка OLX запустила послугу «OLX доставка» на початку жовтня 2017 року.

«Головним завданням нового сервісу доставки було зробити дистанційну торгівлю безпечною. Тепер покупець не потребує особистої зустрічі з продавцем і звільняється від передоплати – таким чином усувається ризик обману і шахрайства. Послуга була розроблена для максимальної зручності та  залучення нових користувачів з обох сторін: покупець може здійснювати безпечні угоди, а продавець – отримувати більше відгуків на свої оголошення», – коментує директор OLX Ukraine & Central Asia Сергій Гапоченко.

До кінця 2017 року послугу підключили більше 250 000 українців. Через сервіс вони здійснили понад 500 000 угод на суму близько 300 млн грн.

Лідерами рейтингу товарів, придбаних за допомогою безкоштовної доставки, стали телефони та аксесуари до них, дитячі іграшки та одяг, комп'ютери та комплектуючі.

Локальний e-commerce: що українці продають один одному

За даними OLX, послуга набула особливої популярності в невеликих містах і обласних центрах – 58% замовлень доставляють саме в регіони, тоді як більша частина продавців зосередилися в містах-мільйонниках.

Щодня дедалі більша кількість угод свідчить про те, що онлайн-шопінг в Україні переходить на новий рівень: до нього зростає кредит довіри. Внаслідок чого покупці більше витрачають на електронних торговельних майданчиках.

 
Матеріал у партнерстві з OLX
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті