mind
Топ-менеджери GlobalLogic: «Ми вважаємо за краще називати себе R&D-лабораторією»

Топ-менеджери GlobalLogic: «Ми вважаємо за краще називати себе R&D-лабораторією»

Керуючий директор Ігор Бєда і віце-президент з інжинірингу Андрій Яворський – про високотехнологічний консалтинг, а також про те, чому відповідальність розробників за якість свого продукту з кожним роком посилюється

Цей матеріал також доступний російською
Топ-менеджери GlobalLogic: «Ми вважаємо за краще називати себе R&D-лабораторією»
Керуючий директор GlobalLogic Ігор Бєда
Фото: прес-центр GlobalLogic

В рамках спецпроекту «Україна інноваційна» Mind публікує інтерв'ю з лідерами IT-галузі.

GlobalLogic – класична міжнародна аутсорсингова компанія. Хоча її штаб-квартира знаходиться в Каліфорнії, але засновники – вихідці з Індії та України. І в нашій країні із GlobalLogic  співпрацює більше програмістів, ніж у більшості інших центрів розробки по всьому світу. У GlobalLogic вони розташовані також в Індії, США, Аргентині та деяких державах Східної Європи. У минулому році компанія зайняла четверте місце за версією DOU серед українських IT-компаній за кількістю залучених спеціалістів – більше 3300 чоловік. Це тільки програмісти, які знаходяться в Україні, всього ж її штат налічує близько 12 000 чоловік.

У самій GlobalLogic воліють називати себе компанією, яка забезпечує повний цикл розробки ПЗ – від вибудовування архітектури рішень до створення кінцевих продуктів. Причому в найскладніших галузях, наприклад, в медицині. Практично з моменту заснування головною конкурентною перевагою компанії була здатність виконувати програмні продукти під замовлення за низькою вартістю.

Якими конкурентними перевагами GlobalLogic приваблює зараз, над якими проектами і продуктами працює і як визначає свою ринкову нішу в контексті трансформації аутсорсингу – в бліц-інтерв'ю Mind розповіли топ-менеджери компанії: керуючий директор Ігор Бєда і віце-президент з інжинірингу Андрій Яворський.

– Чи є GlobalLogic класичною аутсорсинговою компанією? Чи вважаєте ви, що ця ніша бізнесу зараз трансформується, і якщо так, то як саме?

Андрій Яворський: Термін «аутсорсинг» досить широкий і, на жаль, часто використовується для позначення абсолютно різних рівнів компетенції. Спочатку це було переведення систем підтримки бухгалтерії, колл-центрів з дорогих локацій у Європі та США на більш дешеві. У сучасному світі це щось зовсім інше. Замовників цікавить швидкість випуску продуктів, розуміння доменної області та індустріальних трендів, що робить R&D-аутсорсинг дуже складним високоінтелектуальним сервісом.

Топ-менеджери GlobalLogic: «Ми вважаємо за краще називати себе R&D-лабораторією»
Андрій Яворський, віце-президент з інжинірингу
Фото: прес-центр GlobalLogic

Наприклад, одним з актуальних напрямків, у якому працює наша компанія, є цифрова трансформація. Цим терміном позначають проекти, в яких ви берете традиційний продукт, де не було раніше цифрової складової, і додаєте туди технології сучасного світу. І це далеко не просто зменшення вартості для замовника. Це послуга зі створення команди, і експертиза в створенні якісних продуктів у передбачувані терміни для компаній-лідерів у своїх індустріях (GlobalLogic у всьому світі співпрацює з більш ніж 80 компаніями зі списку Fortune 500). Тому ми вважаємо за краще називати себе R&D-лабораторією.

Ігор Бєда: GlobalLogic в Україні одночасно веде близько 300 проектів для 120 клієнтів. І приблизно 90% наших проектів – це як раз складні R&D-розробки під ключ, які включають бізнес-консалтинг, комплексний інжиніринг, виведення цифрового продукту на ринок і його підтримку.

Яскравий тренд останніх років, який багато в чому вплинув на нашу ринкову нішу, – цифрова трансформація. Нашими клієнтами все частіше стають компанії, у яких до цього не було досвіду створення програмного забезпечення. Це не просто розробка нових версій технологічних продуктів, а створення комплексних цифрових рішень, що докорінно змінюють бізнес-моделі компаній з різних індустрій. Клієнти приходять до нас за порадою: «Як повинен виглядати наш новий продукт? Які технології краще використовувати, щоб він вирішував ті чи інші бізнес-завдання?» І доручають нам повну відповідальність за розробку рішення, а іноді навіть консультуються з приводу апаратної складової свого майбутнього продукту.

– Чи має GlobalLogic власні IT-продукти, що від ідеї до впровадження є саме вашою власною розробкою? Якщо так – хто їхні замовники, наскільки продукт виявився прибутковим для вас?

Андрій Яворський: Яскравим прикладом такого продукту можна назвати розроблену інженерами GlobalLogic платформу Nautilus. Це наша власна платформа віртуалізації для автомобільної промисловості. Розробка дозволяє, з одного боку, запускати на одному процесорі декілька операційних систем, а з іншого – розділити критично важливі функції автомобіля та інформаційно-розважальні системи на дві незалежні сфери. Таким чином, пасажири повністю захищені від можливих збоїв у розважальному ПЗ або спроб отримати доступ до управління автомобілем ззовні.

Замовники нашого рішення – tier 1 (провайдери першого рівня, оператори зв'язку, з'єднані з усією мережею інтернет виключно через з'єднання, за які вони нікому не платять. – Mind) постачальники, які працюють з найбільшими автомобільними концернами Азії та США. Для нас це одна з розробок, яка повністю покрила і навіть перекрила всі витрати на неї. Перші автомобілі з платформою Nautilus зійдуть з конвеєра вже цього року.

Топ-менеджери GlobalLogic: «Ми вважаємо за краще називати себе R&D-лабораторією»
Ігор Бєда, керуючий директор
Фото: прес-центр GlobalLogic

Ігор Бєда: Компанія GlobalLogic сфокусована на сервісній моделі розробки ПЗ для клієнтів, тому нам би не хотілося йти в продуктову модель. Головна причина – продавати продукти за ліцензією нам складно юридично. Але GlobalLogic розробляє власні програмні рішення. Так ми показуємо, що вміємо робити складну інженерну роботу, і пізніше продаємо клієнтам сервіси навколо цих рішень.

– Якими основними проектами займається зараз ваша компанія, в яких галузях? Якщо їх багато – могли б ви назвати декілька найцікавіших, з вашої точки зору, проектів?

Андрій Яворський:  Усе і для всіх добре робити неможливо. Медицина, медіа, автомобілебудування – це напрямки, в яких GlobalLogic дуже сильна, і в яких наші розробники роками накопичували експертизу.

Розповім докладніше про один з фокусів нашої роботи – розробка складних медичних пристроїв. Наприклад, ми створюємо ПЗ для дефібриляторів нового покоління. Цей прилад збирає безліч параметрів життєдіяльності організму людини: тиск крові, концентрація кисню, температура, біоритми. Потім передає дані до клауд-системи і далі доктору в госпіталь, що дозволяє постійно відслідковувати стан пацієнта. Дефібрилятор навіть може прийняти рішення, щоб зробити стимуляцію серця, якщо є такі показання.

Є й інші цікаві розробки в цій галузі: ПЗ для пристрою, що дозволяє автоматично вводити ліки в організм людини, зараз ми також почали роботу над технологічними роботами. Але технології – це одна частина. Не менш важливо мати розуміння того, як функціонує індустрія, які правила гри і вимоги регулюючих організацій. Щорічно ми проходимо складний процес сертифікації для розробки пристроїв з найвищих щаблів ризику. Збої в роботі такого продукту призведуть до відкликання всієї серії продукту з ринку. Рівень уваги до якості в медицині дуже високий, набагато вищий, ніж в інших галузях.

Топ-менеджери GlobalLogic: «Ми вважаємо за краще називати себе R&D-лабораторією»
Андрій Яворський, віце-президент з інжинірингу
Фото: прес-центр GlobalLogic

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті