mind
Інтернет-тренди 2018: чому на перший план вийшли зміни, можливості та відповідальність

Інтернет-тренди 2018: чому на перший план вийшли зміни, можливості та відповідальність

Основні тези зі звіту венчурної капіталістки із США Мері Мікер щодо тенденцій розвитку глобального цифрового простору

Цей матеріал також доступний російською
Інтернет-тренди 2018: чому на перший план вийшли зміни, можливості та відповідальність
Фото: pixabay

Щороку американська венчурна капіталістка Мері Мікер підбиває підсумки стосовно розвитку цифрового простору та визначає найперспективніші інтернет-тренди. Минулого тижня на Конгрес-конференції в Ранчо Палос Вердес, Каліфорнія, був представлений її 23-й звіт, що розкриває широкий спектр тем стосовно сьогоденних інтернет-тенденцій у галузях комерції, реклами та рушійних факторів економічного зростання китайського й американського секторів технологій.

На думку Мікер, людство стало свідками 2-х великих технологічних вибухів –  у 2006 та 2007 роках, коли з’явився Amazon AWS («хмара» від Amazon. – Mind) та Apple Iphone. Відтоді світ інформаційних технологій невпинно змінюється: нам знадобилося 80 років для освоєння посудомийної машини, проте інтернет став звичайним явищем менш ніж за десятиліття.

Мері Мікер – американська венчурна капіталістка (партнер компанії Kleiner Perkins Caufield & Byers (KPCB) та колишній фінансовий аналітик Wall Street. Вона посідає шосту сходинку списку з 20 найвпливовіших жінок світу, складеного Forbes.

Зокрема, Мікер з колегами з КСВР підбили основні висновки 2017 року та тенденції майбутнього. Mind їх занотував.

Інтернет-тренди 2018: чому на перший план вийшли зміни, можливості та відповідальність
Мері Мікер
Фото: yourstory.com

Доступність і поширеність: у світі майже не залишилось тих, хто не має доступу до інтернету та технологій. Два роки тому приблизно 3 млрд людей, або 42% населення Землі, були залучені до використання інтернету. Зараз цей показник складає 3,6 млрд осіб або ½ населення світу. Це обумовлюється тим, що за 17 років доступ до бездротових мереж WiFi став значно простішим: глобальна мережа зросла з 0 до 40 млн.

Разом з цим, обсяг міжнародних поставок смартфонів у минулому році вперше не збільшився і склав 0%. У звіті це пояснюється збільшенням кількості власників смартфонів, а отже ускладненням процесу зростання обсягів їх постачання. Те саме стосується і зростання кількості нових користувачів інтернету. Так, у минулому році цей показник збільшився на 7%, в порівнянні з 12% роком раніше.

Попри гучні релізи від iPhone і Samsung Galaxy Notes про суми в $1000, середня ціна продажу смартфонів у світі продовжує знижуватися. Просто тому, що це допомагає впровадити смартфони на менш розвинених ринках. Це свідчить не про те, що люди цікавляться сферою цифрових технологій менше, а про те, що населення, яке не користується смартфонами чи інтернетом, майже не залишилося.

Навпаки, люди витрачають все більше часу на інтернет-серфінг. Минулого року доросле населення США проводило 5,9 годин на день, переглядаючи онлайн-ЗМІ, у порівнянні з 5,6 годинами в 2016 році.

Персоналізація та збирання даних – основа інтернет-технологій сьогодні. На сьогоднішній день соціальна мережа Facebook налічує 2,2 млрд споживачів, Pinterests –  200 млн , Spotifies – 170 млн, Netflixes – 125 млн. Персоналізація та збирання даних, як ключові елементи іноваційних технологій, забезпечують покращені й дешевші послуги для користувачів.

Більшість онлайн-користувачів готові ділитися даними задля отримання переваг: 79% готові поширювати особисті дані для власної користі. Коли користь від поширення даних незрозуміла, споживачі діють інакше: 64% видаляють певні додатки, якщо мають сумніви щодо використання своїх даних.

Технічні компанії стикаються з «парадоксальною недоторканністю приватного життя» і знаходяться на перепутті між варіантом використання даних для забезпечення кращого контенту для споживачів і порушенням їх нього приватного життя. Це створює парадокс конфіденційності, який включає три сторони. Інтернет-компанії надають дешеві послуги частково за рахунок зібраних персональних даних користувачів. Останні, в свою чергу, збільшують використання інтернет-послуг у зв’язку з отриманою цінністю. У той же час, регулятори хочуть убезпечити дані від неналежного використання.

«Якщо в ЄС, Азії та Північній та Південній Америках зростає увага до регулювання цього питання, в Китаї заохочується збирання даних», – зазначила Мікер.

Збирання даних є основою для алгоритмічного вдосконалення штучного інтелекту. Персональні дані покращують прогнозну здатність сервісів. Це основоположний інструмент для вдосконалення продуктів, передбачуваності та можливостей штучного інтелекту. Зараз у ньому все більше конкурують інтернет-лідери Amazon.com і Google. Платформа AI Amazon існує в AWS, що дає змогу легше обробляти та збирати дані для інших. Google робить те ж саме з Google Cloud.

“AI є однією з найважливіших речей, над якими працює людство. Це складніше, ніж електрика або вогонь. Ми навчилися застосовувати вогонь для користі людства, але нам потрібно було також подолати його недоліки. AI дійсно важливий, але ми повинні бути стурбовані», – сказав головний виконавчий директор корпорації Google Inc. Сундар Пічаї.

Розвиток та дослідження (R&D) технологій – вдала інвестиція. Сьогодні у США на R&D технологій витрачається значно більше, ніж на інші сфери, як, наприклад, охорона здоров’я чи енергетика. Вкладаючи в R&D, технологічні компанії збільшують свій прибуток: 18% у 2017 проти 13% у 2007 році. Відтак, сфері характерна велика конкуренція, велика кількість витрат на R&D і витрати на збільшення інновацій.

Так, у квітні на частку R&D припадало 25% ринкової капіталізації США.

Електронна комерція витісняє традиційну торгівлю. Минулого року відсоток прибутку е-комерції складав 16% від загального прибутку з роздрібної торгівлі. Цей показник на 2% більший, ніж у 2016. Згідно зі статистичними даними, 60% транзакцій здійснюються шляхом використання девайсів, інтернету та ін. Лише 40% припадає на готівкові купівлі-продажі у магазинах. Amazon.com наростив прибуток від інтернет-продажів до 28% проти 20% у 2013 році.

Проте е-комерція приносить користь не лише продавцям, але й споживачам. Так, дослідження показали, що ціни он-лайн на пару відсотків нижчі від оф-лайн цін.

Соцмережі – шлях до успіху продавців. Завдяки соціальним медіа пошук потрібної продукції для користувачів стає все більш ефективним. Реферали е-комерції в соціальних мережах становлять 6% проти 2% у 2015 році, що демонструє дуже стрімке зростання. Якщо все починалося з демографічного таргетування з каталогами, брендами та магазинами, тепер інтернет-комерція неймовірно персоналізована і здатна обробляти пошукові рекомендації 24/7.

Китай – глобальний хаб найбільших інтернет-компаній. Наразі КНР заявляє про себе як про країну із найбільшими інтернет-компаніями світу: країна розвивається в цій галузі швидше ніж будь хто.

Так, станом на сьогодні, Китай є домом для 9 з 20 найбільших інтернет-компаній світу. В США таких 11. Для порівняння, п'ять років тому в Китаї зазначених компаній було дві, а в США – дев'ять.

Житло, авто та інші блага – для кожного з нас. Наприклад, на сьогодні критичним питанням для багатьох міст є будівництво нових житлових приміщень. Дійсно, міста – перенаселені. Проте, люди звідусіль з’їжджаються до Нью-Йорка, Лос-Анджелеса або інших розвинутих міст.

Де переночувати? Інтернет дав відповідь і забезпечив прекрасну можливість: Airbnb – сервіс, який об’єднує 5 млн осіб по усьому світу і пропонує дешевий нічліг.

Uber, який налічує 3 млн таксистів по світу, забезпечує дешеві та зручні перевезення в будь-якому місті. Це система, яка не потребує керівництва. Водій сам вирішує, їхати чи ні, проте жоден клієнт не залишається без обслуговування.

Підсумки 2017 року свідчать про те, що технології – це не майбутнє. Технології – це сьогодні.

Свою промову Мікер завершила трьома словами: зміни, можливості і відповідальність. «Ми живемо у період безпрецедентних змін і безпрецедентних можливостей. Й особливо, для людей у цій кімнаті, існує безпрецедентна потреба у відповідальності», – підкреслила вона.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті