Рейтинг найвідвідуваніших українцями зарубіжних онлайн-магазинів
Скільки грошей залишають наші громадяни в закордонних е-маркетах

Зарубіжні інтернет-маркети складають все більшу конкуренцію вітчизняному e-commerce. Якщо вірити даним ПриватБанку, частка іноземних онлайн-магазинів вже сягає 20% у загальному обігу. На яких зарубіжних майданчиках українці вважають за краще замовляти товари? Що частіше купують? Скільки у середньому витрачають? На ці та інші питання шукав відповіді Mind.
Найпопулярніші е-маркети. Factum Group підготувала для Mind рейтинг найбільш відвідуваних онлайн-магазинів. Компанія підраховує число унікальних користувачів – людей, які хоча б раз на місяць заходили на сайт е-магазину.
З істотним відривом від конкурентів лідирує китайський маркетплейс AliExpress. У листопаді 2018 року майданчик відвідали 5,099 млн українців. Їх число зросло більш ніж на 40% порівняно з аналогічним періодом 2017-го. На другому та третьому місцях – Amazon (1,018 млн) і Ebay (954 000).
Цікаво, що більшість інших топ-позицій посідають не універсальні, а нішеві маркети: Iherb – мережа еко-продукції, Carters – магазин дитячих товарів, Gap – ритейлер одягу, Victorias Secret – бренд нижньої білизни.

У компанії «Нова пошта» розповіли Mind, що через їх сервіс українці найбільше роблять замовлень на AliExpress, Amazon, Zappos і 6pm. У цілому ж за 11 місяців 2018 року кількість посилок з китайських маркетів знизилася на 50%, європейських – зросла на 102%. Обсяг замовлень з магазинів США збільшився на 56%.
У транскордонній доставці «Укрпошти» також лідирують онлайн-магазини Китаю. «Крім AliExpress, у 2018 році було багато доставок в нашу країну з Joom, JD, Gearbest і Wish. «Чорна п'ятниця» в Китаї побила рекорди продажів – було зібрано понад 1 млрд посилок на добу. Офіційно Alibaba Group не коментує кількість покупок. Можна лише зауважити, що у 2018 році українці замовляли на 40% більше посилок, ніж в 2017-му. Під час масових розпродажів кількість замовлень зростає у 12 разів порівняно зі звичайними днями», – пояснюють у прес-службі «Укрпошти». За їхніми даними, серед європейських магазинів користуються попитом Asos і Next.
Скільки українці витратили на зарубіжний е-шопінг? Нещодавно ПриватБанк повідомляв, що в серпні його клієнти купили в зарубіжних інтернет-магазинах товарів на суму понад 1,5 млрд грн. За перше півріччя обсяг замовлень збільшився на 17%. Можна припустити, що за весь 2018 рік сума зросла до 18 млрд грн. А якщо врахувати, що на ПриватБанк припадає близько 90% карткових платежів, то обіг покупок у зарубіжних онлайн-маркетах досяг майже 20 млрд грн.
Яким був середній чек у 2018 році? За даними компанії «Нова пошта», середня вартість відправлень по країнах суттєво різниться. З Китаю українці замовляють товари в середньому на $20, Великобританії – $44, Польщі – $64,7, США – $68,4.
Представники «Укрпошти» розповідають, що вартість більшої частини посилок з Китаю не перевищує $7.
Які товари лідирують в іноземному онлайн-шопінгу? За словами CEO «Нова пошта» Олександра Бульби, у 2018 році українці найчастіше замовляли гаджети, іншу електроніку, дитячі товари, одяг і косметичні засоби. В «Укрпошті» цей список доповнюють взуттям та аксесуарами до телефонів.
Що стимулювало зростання замовлень з-за кордону? «Наявність широкого асортименту і нижча вартість товарів, ніж в українських ритейлерів», – вважає Олександр Бульба. Схожа думка в представників «Укрпошти»: «Найбільше вплинули на замовлення в іноземних онлайн-магазинах економія коштів, зручність і асортимент».
Як відіб'ється на ніші зниження безмитного ліміту? У листопаді Верховна Рада прийняла законопроект №9260. За його нормами, з 1 липня 2019 року безмитний поріг покупок із зарубіжних інтернет-магазинів для фізосіб зменшиться до 100 євро. А поштові оператори стануть виконувати функції податкових агентів: нараховувати та сплачувати податки від імені одержувача посилки, вартість якої перевищить ліміт.
На думку Олександра Бульби, нові норми не вплинуть на обсяг відправлень з Китаю. А кількість посилок із США і ЄС може трохи знизитися.
В «Укпошті» також вважають, що серйозного падіння не буде. «Зараз фізособи замовляють мінімальну кількість товарів, вартість яких перевищує 100 євро. Зміни вплинуть на поштово-логістичний ринок, найбільше вони торкнуться операторів доставки, що надають сервіс для преміум-товарів», – уточнюють у прес-службі «Укрпошти».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].