Рейтинг найвідвідуваніших українцями зарубіжних онлайн-магазинів

Рейтинг найвідвідуваніших українцями зарубіжних онлайн-магазинів

Скільки грошей залишають наші громадяни в закордонних е-маркетах

Цей матеріал також доступний російською
Рейтинг найвідвідуваніших українцями зарубіжних онлайн-магазинів
Фото: pixabay

Зарубіжні інтернет-маркети складають все більшу конкуренцію вітчизняному e-commerce. Якщо вірити даним ПриватБанку, частка іноземних онлайн-магазинів вже сягає 20% у загальному обігу. На яких зарубіжних майданчиках українці вважають за краще замовляти товари? Що частіше купують? Скільки у середньому витрачають? На ці та інші питання шукав відповіді Mind.

Найпопулярніші е-маркети. Factum Group підготувала для Mind рейтинг найбільш відвідуваних онлайн-магазинів. Компанія підраховує число унікальних користувачів – людей, які хоча б раз на місяць заходили на сайт е-магазину.

З істотним відривом від конкурентів лідирує китайський маркетплейс AliExpress. У листопаді 2018 року майданчик відвідали 5,099 млн українців. Їх число зросло більш ніж на 40% порівняно з аналогічним періодом 2017-го. На другому та третьому місцях – Amazon (1,018 млн) і Ebay (954 000).

Цікаво, що більшість інших топ-позицій посідають не універсальні, а нішеві маркети: Iherb – мережа еко-продукції, Carters – магазин дитячих товарів, Gap – ритейлер одягу, Victorias Secret – бренд нижньої білизни.

Рейтинг найвідвідуваніших українцями зарубіжних онлайн-магазинів

У компанії «Нова пошта» розповіли Mind, що через їх сервіс українці найбільше роблять замовлень на AliExpress, Amazon, Zappos і 6pm. У цілому ж за 11 місяців 2018 року кількість посилок з китайських маркетів знизилася на 50%, європейських – зросла на 102%. Обсяг замовлень з магазинів США збільшився на 56%.

У транскордонній доставці «Укрпошти» також лідирують онлайн-магазини Китаю. «Крім AliExpress, у 2018 році було багато доставок в нашу країну з Joom, JD, Gearbest і Wish. «Чорна п'ятниця» в Китаї побила рекорди продажів – було зібрано понад 1 млрд посилок на добу. Офіційно Alibaba Group не коментує кількість покупок. Можна лише зауважити, що у 2018 році українці замовляли на 40% більше посилок, ніж в 2017-му. Під час масових розпродажів кількість замовлень зростає у 12 разів порівняно зі звичайними днями», – пояснюють у прес-службі «Укрпошти». За їхніми даними, серед європейських магазинів користуються попитом Asos і Next.

Скільки українці витратили на зарубіжний е-шопінг? Нещодавно ПриватБанк повідомляв, що в серпні його клієнти купили в зарубіжних інтернет-магазинах товарів на суму понад 1,5 млрд грн. За перше півріччя обсяг замовлень збільшився на 17%. Можна припустити, що за весь 2018 рік сума зросла до 18 млрд грн. А якщо врахувати, що на ПриватБанк припадає близько 90% карткових платежів, то обіг покупок у зарубіжних онлайн-маркетах досяг майже 20 млрд грн.

Яким був середній чек у 2018 році? За даними компанії «Нова пошта», середня вартість відправлень по країнах суттєво різниться. З Китаю українці замовляють товари в середньому на $20, Великобританії – $44, Польщі – $64,7, США – $68,4.

Представники «Укрпошти» розповідають, що вартість більшої частини посилок з Китаю не перевищує $7.

Які товари лідирують в іноземному онлайн-шопінгу? За словами CEO «Нова пошта» Олександра Бульби, у 2018 році українці найчастіше замовляли гаджети, іншу електроніку, дитячі товари, одяг і косметичні засоби. В «Укрпошті» цей список доповнюють взуттям та аксесуарами до телефонів.

Що стимулювало зростання замовлень з-за кордону? «Наявність широкого асортименту і нижча вартість товарів, ніж в українських ритейлерів», – вважає Олександр Бульба. Схожа думка в представників «Укрпошти»: «Найбільше вплинули на замовлення в іноземних онлайн-магазинах економія коштів, зручність і асортимент».

Як відіб'ється на ніші зниження безмитного ліміту? У листопаді Верховна Рада прийняла законопроект №9260. За його нормами, з 1 липня 2019 року безмитний поріг покупок із зарубіжних інтернет-магазинів для фізосіб зменшиться до 100 євро. А поштові оператори стануть виконувати функції податкових агентів: нараховувати та сплачувати податки від імені одержувача посилки, вартість якої перевищить ліміт.

На думку Олександра Бульби, нові норми не вплинуть на обсяг відправлень з Китаю. А кількість посилок із США і ЄС може трохи знизитися.

В «Укпошті» також вважають, що серйозного падіння не буде. «Зараз фізособи замовляють мінімальну кількість товарів, вартість яких перевищує 100 євро. Зміни вплинуть на поштово-логістичний ринок, найбільше вони торкнуться операторів доставки, що надають сервіс для преміум-товарів», – уточнюють у прес-службі «Укрпошти».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті