Записки з Давоса: стратегічний погляд на енергетику

Записки з Давоса: стратегічний погляд на енергетику

Яке енергетичне майбутнє чекає людство

Этот текст также доступен на русском
Записки з Давоса: стратегічний погляд на енергетику
Фото: pixabay

Світ рухається у напрямку до збільшення використання «зеленої» енергії. Очікується, що вже до 2050 року близько 50% світових енергетичних потреб забезпечуватиметься за рахунок вітрової та сонячної генерації. На Всесвітньому економічному форумі в Давосі (WEF 2019) відбулася панельна дискусія, на якій обговорили майбутнє і сьогодення світової енергетики. Mind вибрав найцікавіші тези з виступів учасників.

Рік електрифікації

Попит на електроенергію зростає швидше, ніж може уявити більшість людей. Цю тенденцію пов'язують зі зростанням доходів, особливо на ринках, що розвиваються.

На думку виконавчого директора International Energy Agency Фатіха Біроля, 2018 рік був важливим етапом для енергетики – «роком електрифікації».

Він зазначив, що рушійна сила номер один в попиті на енергію може здивувати багатьох, адже це звична побутова річ – кондиціонери. Ці прилади особливо поширені в Індії, Китаї і АСЕАН, і ці країни, у свою чергу, є драйверами споживання енергії в усьому світі.

Китайська «зелена» стратегія

За словами міністра енергетики КНР Чжана Цзяньхуа, до кінця 2018 року електроенергія стала доступною для всього населення країни. «Це величезне досягнення для другої за розміром економіки світу», – підкреслив він.

Також він відзначив наявність у Китаю нової енергетичної стратегії. До 2020 року на поновлювані джерела енергії і природний газ в Китаї припадатиме 15 і 10% від загальної первинної енергії відповідно. До 2030 року ці цифри складуть 20 і 15%.

Чиста енергія, згідно з планами міністерства енергетики Китаю, стане основним енергетичним сектором країни до 2035 року.

Нафта і газ збережуть актуальність

«Незалежно від розглянутого сценарію, нафта і газ залишаться з нами ще протягом довгого часу», – заявив Фатіх Біроль. Він упевнений, людству необхідно навчитися використовувати їх ефективніше.

На його думку, багато компаній вже сьогодні роблять правильні кроки, застосовуючи такі технології, як воднева енергетика, уловлювання та зберігання вуглецю і скорочення викидів метану під час виробництва.

Біроль упевнений, що Близький Схід залишиться найбільшим експортером нафти на довгі роки. Незважаючи на те, що США видобувають багато власної нафти, велика її частина використовується для внутрішнього споживання.

Електрокари – не панацея

Наразі по всьому світу їздять 5 млн електромобілів, половина з яких знаходиться в Китаї. На думку Фатіха Біроля, це велике досягнення.

Однак важливо розглядати статистику всередині існуючого контексту, впевнений він. «Очікується, що світовий попит на нафту збільшиться приблизно на 1,3 млн барелів на день. А наявність 5 млн електромобілів тягне за собою скорочення лише на 50 000 барелів», – пояснює він.

На дорогах все ще перебуває 1 млрд легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Але їхніх власників навряд чи можна назвати основними «винуватцями» зростаючого попиту на нафту. Цей попит народжують вантажоперевезення і пасажирська авіація.

«Навіть якщо б на дорозі було 300 млн електромобілів, вплив на викиди CO2 склав би менше 1%», – пояснює виконавчий директор International Energy Agency. Говорити про те, що електромобілі повністю зупинять зростання попиту на нафту, на його думку, поки зарано.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло