Розвиток fintech: майбутнє за платіжними чат-ботами
Pekлama

Розвиток fintech: майбутнє за платіжними чат-ботами

Заступник голови правління ТАСКОМБАНКУ Валерій Даниленко – про переваги чат-ботів і те, який вплив вони мають на розвиток різних секторів економіки

Этот текст также доступен на русском
Розвиток fintech: майбутнє за платіжними чат-ботами
Валерій Даниленко, заступник голови правління АТ «ТАСКОМБАНК»

З розвитком тренду автоматизації в бізнесі все більшої популярності почали набувати чат-боти. Саме цей fintech-інструмент сьогодні для більшості бізнесів став вирішальним в оптимізації типових процесів і дав новий поштовх для розвитку більшості компаній. У чому переваги чат-ботів і який вплив вони мають на розвиток різних секторів економіки, ми дізналися у Валерія Даниленка, заступника голови правління АТ «ТАСКОМБАНК».

ФЕНОМЕН ЧАТ-БОТІВ

«Ера чат-ботів уже почалась, – переконаний Валерій Даниленко. – Вдосконалення технології штучного інтелекту й популярність месенджерів безпосередньо впливають на цей зростаючий тренд. Чат-боти стали для брендів сервісами додаткової вартості, які прямо не генерують дохід, а допомагають компаніям краще обслуговувати клієнтів та досягати своєї мети, а також підвищують продуктивність».

Вже сьогодні боти здатні оформити замовлення, проконсультувати клієнта, здійснити ряд фінансових операцій, а також суттєво зменшити операційні витрати. Більшість користувачів готові дізнаватися інформацію через чат-ботів перед тим як звернутися до кол-центру, адже набагато простіше отримати необхідний сервіс не виходячи з месенджера. Те, що тренд усе більше укріплюється, підтверджують  і світові дослідження: відповідно до прогнозів дослідницької та консалтингової компанії Gartner, у 2020 році клієнти будуть управляти 85% від загальної маси комунікаційних процесів з постачальниками послуг, без участі менеджерів.

«В Україні кожного кварталу зростає ринок грошових переказів та мобільних платежів. Перший – за рахунок міжнародних надходжень від працюючих закордоном. Другий – за рахунок масової смартфонізації населення й розвитку мобільного інтернету. Все це має сильний вплив на розвиток тренду чат-ботів, як нового інструмента оптимізації безготівкових оплат», – переконаний Валерій Даниленко. До того ж, багато українських fintech-проектів уже привчили своїх клієнтів до безготівкових платежів, а варіативність сервісів зробила користувачів більш  вибагливими та вибірковими.

«У цих реаліях співпраця банків з fintech і тенденція розвитку чат-ботів у фінансовому секторі виглядає досить логічно. Нині месенджери стають повноцінною платформою для здійснення платіжних операцій, а пропозиції банків у цьому напрямку підвищує рівень довіри до сервісу», – підкреслив Валерій Даниленко.

УКРАЇНСЬКІ ЧАТ-БОТИ: ПЕРСПЕКТИВИ Й ПЕРЕВАГИ

«Якщо в Штатах і на європейських ринках чат-боти звичне явище вже кілька років, то на українському ринку 2018 рік можна з упевненістю назвати роком чат-ботів, – говорить банкір. – ТАСКОМБАНК також випустив на ринок платіжного чат-бота на базі месенджера Telegram. Сьогодні можливості чат-бота досить широкі: він може допомогти при оплаті як покупцям, так і продавцям. Для продавців чат-бот формує платіжний QR-код, приймає платежі, перевіряє їх статус і отримує щоденну статистику про продажі менчера. Платники можуть не тільки здійснити оплату за QR-кодом, а й тут же отримати підтвердження успішності платежу, переглянути картки прив'язані до гаманця та історію платежів».

Валерій Даниленко впевнений, що, перш за все, платіжний чат-бот зацікавить представників ритейлу, логістичних служб або HoReCa. «Ми пропонуємо використовувати його замість фізичного терміналу кур'єрам, роздрібним торговцям і представникам сегменту HoReCa, наприклад, мобільним кав'ярням, що допоможе досягти максимальної зручності при оплаті, а також заощадити на щомісячній комісії за використання терміналу, що в середньому становить 300 гривень на місяць», – підкреслив Валерій Даниленко.

«Крім цього, платіжний бот дуже простий і зручний, – говорить банкір. – Щоб почати використовувати його в роботі досить зареєструватися в боті, ввести номер телефону і підтвердити його за допомогою смс-повідомлення, вказати торгова назва та ПІБ контактної особи, вибрати зручний спосіб прийому платежів (картка або рахунок) і користуватися».

Як пояснив Валерій Даниленко, переваги чат-бота для бізнесу в тому, що він не вимагає багато витрат для установки і підтримки, реєстрація займає всього 10 хвилин, а також дає можливість оперативно виставляти рахунки, маючи тільки мобільний пристрій. Для покупців додавання чат-бота – це простий і природний крок, такий же як додавання нового контакту в телефон для спілкування. Мобільний додаток потрібно знайти, скачати і встановити, це займає час, ресурси, більше того, клієнт не завжди впевнений, що додаток зручний і там є функції, які йому потрібні. Відмінність чат-бота в тому, що його можна просто додати в месенджер і відразу користуватися. Бот не вимагає установки і не займає місце на телефоні.

«Ми віримо, що майбутнє за платіжними чат-ботами й бачимо великий потенціал для розвитку цього напрямку», – підсумував Валерій Даниленко.

Ліцензія НБУ №84 від 25.10.2011

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло