Народжені в бізнес-інкубаторі: звідки в Україні беруться студентські стартапи

Народжені в бізнес-інкубаторі: звідки в Україні беруться студентські стартапи

Три історії молодих українських розробників, які мають усі шанси на успіх

Этот материал также доступен на русском языке
Народжені в бізнес-інкубаторі: звідки в Україні беруться студентські стартапи

Від ідеї до успішного працюючого проекту – всього кілька кроків. І з кожним роком розрив між вигаданим і втіленим у життя скорочується. Сьогодні Київ посідає 34 місце серед понад 1000 стартап-міст світу за кількістю та якістю нових розробок, всього лише за два роки піднявшись на 29 позицій. У глобальному рейтингу Україна займає 31 місце. Основна кількість стартаперів – молоді люди, які готові навчатися, пробувати і помилятися.

З трьома перспективними молодими стартаперам Mind зустрівся в посольстві Естонії під час підбиття підсумків спільного українсько-естонського проекту Transforming Estonian Best Practice of Practical Entrepreneurship Studies to Ukrainian Universities.

Для майбутніх бізнесменів в Україні було створено бізнес-інкубатор під назвою Yep!. Його засновник Андрій Заїкін побачив схожу організацію в Польщі і вирішив привезти ідею додому. Перший набір стартував у 2016 році, з тих пір їх пройшло п'ять. Зараз Yep! співпрацює з 30 університетами, серед яких міжнародні партнери – Естонія, Ізраїль, Польща, США. З університетом Тарту бізнес-інкубатор почав співпрацювати в 2017 році – там існувала схожа платформа. Вирішили обмінятися досвідом.

Як пояснила програмний директор з європейських досліджень університету Тарту Ольга Богданова, до міжнародної програми не потрапляють уже готові стартапи, найчастіше студенти приходять з ідеєю, яку розвивають і перетворюють на повноцінний проект під час навчання. Однак, не кожному вдається втілити ідею в готовий продукт.

«Наприклад, у Тартському університеті за три роки через нас пройшло 3000 людей, які сформували близько 400 команд. З цих 400 команд близько 10% стають стартапами або йдуть далі в розвитку бізнесу», – розповіла вона.

Переможці набору 2019 року змогли відвідати університет Тарту, де представляли свої проекти на воркшопах. Серед них три дуже різних, але амбітних розробки, про які Mind вирішив розповісти докладніше.


Рожденные в бизнес-инкубаторе: откуда в Украине берутся студенческие стартапы

Sopilka - соціальний проект молодого стартапера Івана Ремезовського. Команда проекту, що складається з трьох осіб, відвідує дитячі будинки, де живуть діти з особливими потребами, і проводить там різні заходи. Один з форматів – арт-терапія, коли діти зображують свої позитивні емоції на папері. Потім Sopilka перетворює малюнки дітей на принти, які наносяться на футболки або худі. Частина коштів від продажу йде на допомогу цим дітям, інша – для організації наступних заходів.

У планах стартапера вийти на ширший ринок України, а потім поширити ініціативу за кордоном. Іван впевнений: купуючи принт із такою історією, люди не лише допомагають дітям, а й майже відразу можуть побачити результати цієї допомоги.


Рожденные в бизнес-инкубаторе: откуда в Украине берутся студенческие стартапы

Fonetify – розширення для браузера, що допомагає правильному читанню англійською, створене Сергієм Кручком. Цим ПЗ абсолютно безкоштовно сьогодні може скористатися кожен бажаючий вивчати мову. Сергій розповів, що обрав проект з розрахунком на те, щоб довести його від початку до кінця самостійно, без сторонньої допомоги.

Стартапер не готовий зупинятися на досягнутому і планує розширювати можливості проекту, додавши в Fonetify французьку.


Рожденные в бизнес-инкубаторе: откуда в Украине берутся студенческие стартапы

Gift Hub – найбільш комерційний проект з трійки. Як стверджує його ініціатор Ігор Левенець, ідея прийшла йому в голову після сварки з дівчиною, якій він не догодив з подарунком. Так з'явився телеграм-бот, який допомагає підібрати персоналізований презент. Для цього достатньо відповісти на кілька запитань про одержувача.

Сьогодні у Gift Hub є магазини-партнери та сотні шанувальників. Молодий стартап вже встиг заробити свій невеликий відсоток від угод. Ігор Левенець розповів, що в майбутньому хоче позбавити користувачів бота від необхідності давати відповіді на запитання. Через деякий час буде достатньо дати боту посилання на профіль одержувача в Instagram – і він сам підбере ідеальний подарунок, аналізуючи дані про людину.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті