Най-най: топ-5 фактів про Ocean Plaza
Навіщо Вагіфу Алієву черговий торговий центр

Восени завершиться покупка торгово-розважального центру Ocean Plaza. Угода обіцяє бути найдорожчою за цей рік на ринку нерухомості України. За торговий центр російські власники просили $250 млн, але сторгувалися на $175 млн, писав раніше Mind. Потенційних покупців було декілька, але девелопер Вагіф Алієв запевнив ринок, що актив дістанеться йому і залишилися лише формальності.
Чим цей об'єкт так сподобався Алієву і з якими труднощами він може зіткнутися при управлінні проектом? Mind підібрав п'ять фактів про ТРЦ Ocean Plaza.
У валюті актив продали дорожче, ніж купили
Торгово-розважальний центр Ocean Plaza побудували Ukrainian Development Partners (UDP) і «К.А.Н. Девелопмент», підконтрольні українським бізнесменам Василю Хмельницькому, Андрію Іванову і Вагіфу Алієву. Цей об'єкт вони продали у 2012 році російській компанії «ТПС Недвижимость» (серед кінцевих бенефіціарів значиться Лілія Ротенберг – дочка Аркадія Ротенберга, одного з близьких соратників президента Росії Владіміра Путіна, а також громадяни Швейцарії Андрій Рішааль Валлабах, Джейпракаш Валлабах та Сюзанна Валлабах). Тоді сума операції оцінювалася в $270–315 млн.
Площа ТРЦ Ocean Plaza збільшиться
Поруч з ТРЦ Ocean Plaza зводиться ТРЦ Ocean Mall. Ділянка була придбана ще кілька років тому Василем Хмельницьким за $35 млн. Потім він її продав за $20 млн Вагіфу Алієву. «Торговий центр Ocean Plaza зараз успішний. Друга черга «з'їсть» у нього 30–40% клієнтів і знизить вартість. Цей ринок пов'язаний з ризиками, і мені вигідніше побудувати завод з переробки пшениці, оскільки там є експортна складова, ніж будувати мол», – пояснив у одному з інтерв'ю Василь Хмельницький. У свою чергу Вагіф Алієв парирував, що робить ставку не на торговельну нерухомість, а на розважальне ядро, яке привабить відвідувачів.
Загальна торгова площа двох цих ТРЦ перевищить 400 000 кв. м
Ocean Plaza якщо не мінують, то пікетують
З моменту загострення російсько-українських відносин й початку АТО об'єкти української інфраструктури неодноразово «мінували»: стадіони, торгові центри, метро та ін. Лідером з псевдомінування став ТРЦ Ocean Plaza. Ніяких вибухових речовин на території торгового центру жодного разу виявлено не було, але дзвінки з попередженнями надходять досі.
Роботу ТРЦ блокували і активісти громадської організації «Сокіл». 27 листопада минулого року вони проводили акцію протесту в Ocean Plaza і обіцяли пікетувати торговий центр доти, поки бізнес не перейде українському власнику.
Учасники ринку припускали, що останні випадки мінування і пікетування стали інструментом тиску на продавців у процесі торгу за актив.
В Ocean Plaza найжорсткіші умови оренди
Керуюча компанія Ocean Plaza відома своєю незговірливістю. Наприклад, у липні 2013 року раптово для орендарів торгового центру змінилася формула розрахунку комунальних платежів за використання площ, що означало істотне збільшення щомісячної плати. Для ритейлерів піти з ТРЦ або платити за старою формулою означало б заплатити за приміщення за півроку – такі штрафні санкції були прописані в договорі оренди.
І це не єдиний випадок конфлікту між керуючою компанією і орендарями. У жовтні 2015 року керівництво ТРЦ повідомило 33 ритейлерам про розрив договорів оренди за борги. Багато орендарів тоді говорили, що ніяких боргів немає і що потрапили до списку помилково. З'ясування стосунків закінчилося в судах.
В Ocean Plaza одні з найвищих орендних ставок в Україні
Оренда приміщень для магазинів площею 100–300 кв. м обійдеться в Ocean Plaza в $100 за 1 кв. м на місяць, розповіли Mind орендарі ТРЦ. Торгові точки площею 1500–2000 кв. м коштують $50–70 за 1 кв. м на місяць. Це одні з найвищих показників в Україні. За даними консалтингової компанії Colliers International, оренда найдорожчих приміщень для магазинів площею 100–200 кв. м в успішних торгових центрах Києва коштує в середньому $83 за 1 кв. м на місяць.
Скандали, високі орендні ставки, жорсткі умови найму не відлякують ритейлерів. «У нас практично немає вільних приміщень. Існує постійний лист очікування з 5–7 орендарів на кожну товарну групу», – запевнила екс-комерцiйний директор ТРЦ Ocean Plaza Євгенія Говорун.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].