Най-най: топ-5 фактів про Ocean Plaza

Най-най: топ-5 фактів про Ocean Plaza

Навіщо Вагіфу Алієву черговий торговий центр

Этот текст также доступен на русском
Най-най: топ-5 фактів про Ocean Plaza
Фото: InVenture

Восени завершиться покупка торгово-розважального центру Ocean Plaza. Угода обіцяє бути найдорожчою за цей рік на ринку нерухомості України. За торговий центр російські власники просили $250 млн, але сторгувалися на $175 млн, писав раніше Mind. Потенційних покупців було декілька, але девелопер Вагіф Алієв запевнив ринок, що актив дістанеться йому і залишилися лише формальності.

Чим цей об'єкт так сподобався Алієву і з якими труднощами він може зіткнутися при управлінні проектом? Mind підібрав п'ять фактів про ТРЦ Ocean Plaza.

У валюті актив продали дорожче, ніж купили

Торгово-розважальний центр Ocean Plaza побудували Ukrainian Development Partners (UDP) і «К.А.Н. Девелопмент», підконтрольні українським бізнесменам Василю Хмельницькому, Андрію Іванову і Вагіфу Алієву. Цей об'єкт вони продали у 2012 році російській компанії «ТПС Недвижимость» (серед кінцевих бенефіціарів значиться Лілія Ротенберг – дочка Аркадія Ротенберга, одного з близьких соратників президента Росії Владіміра Путіна, а також громадяни Швейцарії Андрій Рішааль Валлабах, Джейпракаш Валлабах та Сюзанна Валлабах). Тоді сума операції оцінювалася в $270–315 млн.

Площа ТРЦ Ocean Plaza збільшиться

Поруч з ТРЦ Ocean Plaza зводиться ТРЦ Ocean Mall. Ділянка була придбана ще кілька років тому Василем Хмельницьким за $35 млн. Потім він її продав за $20 млн Вагіфу Алієву. «Торговий центр Ocean Plaza зараз успішний. Друга черга «з'їсть» у нього 30–40% клієнтів і знизить вартість. Цей ринок пов'язаний з ризиками, і мені вигідніше побудувати завод з переробки пшениці, оскільки там є експортна складова, ніж будувати мол», – пояснив у одному з інтерв'ю Василь Хмельницький. У свою чергу Вагіф Алієв парирував, що робить ставку не на торговельну нерухомість, а на розважальне ядро, яке привабить відвідувачів.

Загальна торгова площа двох цих ТРЦ перевищить 400 000 кв. м

Ocean Plaza якщо не мінують, то пікетують

З моменту загострення російсько-українських відносин й початку АТО об'єкти української інфраструктури неодноразово «мінували»: стадіони, торгові центри, метро та ін. Лідером з псевдомінування став ТРЦ Ocean Plaza. Ніяких вибухових речовин на території торгового центру жодного разу виявлено не було, але дзвінки з попередженнями надходять досі.

Роботу ТРЦ блокували і активісти громадської організації «Сокіл». 27 листопада минулого року вони проводили акцію протесту в Ocean Plaza і обіцяли пікетувати торговий центр доти, поки бізнес не перейде українському власнику.

Учасники ринку припускали, що останні випадки мінування і пікетування стали інструментом тиску на продавців у процесі торгу за актив.

В Ocean Plaza найжорсткіші умови оренди

Керуюча компанія Ocean Plaza відома своєю незговірливістю. Наприклад, у липні 2013 року раптово для орендарів торгового центру змінилася формула розрахунку комунальних платежів за використання площ, що означало істотне збільшення щомісячної плати. Для ритейлерів піти з ТРЦ або платити за старою формулою означало б заплатити за приміщення за півроку – такі штрафні санкції були прописані в договорі оренди.

І це не єдиний випадок конфлікту між керуючою компанією і орендарями. У жовтні 2015 року керівництво ТРЦ повідомило 33 ритейлерам про розрив договорів оренди за борги. Багато орендарів тоді говорили, що ніяких боргів немає і що потрапили до списку помилково. З'ясування стосунків закінчилося в судах.

В Ocean Plaza одні з найвищих орендних ставок в Україні

Оренда приміщень для магазинів площею 100–300 кв. м обійдеться в Ocean Plaza в $100 за 1 кв. м на місяць, розповіли Mind орендарі ТРЦ. Торгові точки площею 1500–2000 кв. м коштують $50–70 за 1 кв. м на місяць. Це одні з найвищих показників в Україні. За даними консалтингової компанії Colliers International, оренда найдорожчих приміщень для магазинів площею 100–200 кв. м в успішних торгових центрах Києва коштує в середньому $83 за 1 кв. м на місяць.

Скандали, високі орендні ставки, жорсткі умови найму не відлякують ритейлерів. «У нас практично немає вільних приміщень. Існує постійний лист очікування з 5–7 орендарів на кожну товарну групу», – запевнила екс-комерцiйний директор ТРЦ Ocean Plaza Євгенія Говорун.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло