Вибухові техніки піару: як насправді працюють сучасні українські медіа

Вибухові техніки піару: як насправді працюють сучасні українські медіа

Як набрати потрібну медіавагу та що робить справжній піарник – у книжці Олександри Стельмахової «Піаритись не можна зупинитись»

Этот материал также доступен на русском языке
Вибухові техніки піару: як насправді працюють сучасні українські медіа

Бекґраунд. Олександра Стельмахова вважає, що маркетинг – це спорт. Авжеж, 15-річний стаж у цій сучасній, стрімкій та, вочевидь, страшенно цікавій галузі привів її до певних досягнень та винагород. Усе як у спорті. Адже вона, пройшовши тривалій шлях від роботи у вітчизняних великих компаніях різного спрямування (готельно-ресторанний бізнес, торгівля), відтепер знає все про вибухові техніки піару.

Сьогодні Олександра є співвласницею медіаплатформи Deadline, яка допомагає українським журналістам і медівникам швидше та якісніше створювати репортажі й новини, знаходити нові ідеї та, загалом, покращити свою роботу в нашому шаленому інформаційному світі.

Поштовхом до написання книжки про секрети й тонкощі піару стало усвідомлення авторки, що часто від українських державних піаркампаній і новин деяких пресслужб виникає реальне бажання повіситися. З цим терміново потрібно щось робити, інакше людство потоне й захлинеться у нестримному вирі інформації, яка ллється на нього щодня все більшим потоком.

Видавництво: «Ліра»

Сюжет. Розповісти просто, докладно й захопливо про те, про що читач не має жодного уявлення, вміє лишень людина, справді закохана у свою справу. Для багатьох людей піар та реклама зазвичай асоціюються із маніпуляціями різного ступеню роздратування та повною зневагою до клієнта/респондента/покупця/співрозмовника. Але ж яким сильним буде ваше здивування, коли ви закінчите читати цю книжку. І що більшим скептиком ви були на першій сторінці, то більшої мудрості отримаєте, коли перегорнувши останню.

Річ у тім, що інформацією просочене геть усе наше життя. Усі ми умовно поділяємося на два табори: ті, хто споживає інформацію, і ті, хто її створює. Хоча часто можемо мінятися місцями: журналісти теж дивляться або читають новини, а пересічні громадяни іноді створюють інфоприводи. Ця ж книжка створена абсолютна для всіх. Не має значення, чи працюєте ви у піарвідділі якоїсь компанії, чи лише плануєте отримати медійну професію, або вам просто дуже-дуже цікаво, як же вся ця піаркухня побудована. Ви неодмінно візьмете щось для себе.

Все нове починається з основ. Перші розділи книжки дають цікаву інформацію про те, що піар і реклама – це різні речі, але об’єднує їх маніпуляція. І вона має бути якісною, правильною та влучною. Тільки тоді можна вже говорити про її успіх та успіх піару загалом. Авторка подає з десяток всесвітньовідомих моделей маніпуляцій, які стали легендою та принесли шалений успіх тим, хто їх уперше застосував, та тим компаніям, на яких їх застосували. 

Доволі корисно й пізнавально описана ситуація у світі медіа за останні 30 років. Тут і світові приклади, і, звісно ж, досвід України.

Вивчаючи основи піару, важливо розуміти й того, хто цей піар створює, і як саме це відбувається. Що ж це за звір такий – піарник? Вимоги до освіти, зарплатня, тривалість робочого дня, особливості функціональних завдань та навіть необхідні риси характеру – усі можливі міфи про професію розвіяні, тож дізнайтеся про несподівані реалі. На 12 сторінках авторка виклала основну базову лексику професії, з описами й прикладами, схематично описала три головні функції PR (реагування, співпраця, контроль) та подала докладний опис посад PR-служби в компанії.

А тепер, після ретельного опанування азів, книжка пропонує ще глибше пірнути в цей дивовижний і шалений світ міжнародних й українських медіа. Безліч чітких порад, тематично структурованих і підкріплених багатьма прикладами, порівняння, розмірковування над фаховими питаннями, підказки початківцям і досвідченим медійникам – за все це хочеться зняти перед авторкою капелюха. Книжка дуже добре структурована. Кожне слово, яке подає професіонал, є виваженим, кожен приклад дібраний саме під конкретну ситуацію, судження фахові й об’єктивні. До того ж книжка містить доволі багато порівняльних і статистичних таблиць, діаграм та схем. Це суттєво полегшує читання та дозволяє читачеві задіяти різні канали сприйняття інформації.

Окрему увагу варто приділити розділам про кризовий піар, «чорний» піар і політичний. Окрім того, що це просто дуже цікава й корисна тема, багато аспектів авторка розглядає на прикладах із життя України, зокрема, аналізує весняні президентські вибори.

Наприкінці книжки ті, хто цікавиться роботою в галузі піару, знайдуть приклади професійних документів, як то: приклад звіту парника, анкета для оцінки піарпроєкту.

Отже, вирішуйте самі: «піаритись не можна зупинитись». Але пам’ятайте про рівновагу в усьому. Не захоплюйтеся занадто пропагандою й маніпуляціями, так само як  не нехтуйте якісним піаром продукту чи бренду.

Вам сподобається, якщо: ви працюєте у сфері реклами, піару, журналістики й бажаєте вдосконалюватися у своїх діях. Або ви просто допитлива людина й вам цікаво, як працює певна галузь

Вам не сподобається, якщо: вас просто не цікавить ця тема, і ви завжди вірите тому, що кажуть у рекламі чи в новинах.

Головна причина прочитати: книжка дає можливість самотужки опанувати основи PR, організувати та керувати інформаційним полем через ЗМІ.

І ще три розумні книжки про маркетинг та PR:

Байрон Шарп «Як зростають бренди: чого не знають маркетологи»

Мapкeтoлoги звикли дiяти iнтуїтивнo тa чacтo нe мoжуть пoяcнити, чoму oднi peклaмнi кaмпaнiї – уcпiшнi, a iншi – пpoвaльнi. Oднaк бaгaтo шaблoнiв cпoживaцькoї пoвeдiнки мoжнa пepeдбaчити, cтвepджує eкcпepт iз мapкeтингу Бaйpoн Шapп. Caмe цi пpoгнoзи дoпoмoжуть пoбудувaти гpaмoтну, кoнтpoльoвaну й peзультaтивну мapкeтингoву cтpaтeгiю, якa пpизвeдe дo збiльшeння пpoдaжiв i зpocтaння бiзнecу.


Едді Юн «Суперспоживачі. Швидкий шлях до зростання бренду»

Cepeд cпoживaчiв кoжнoгo тoвapу й кopиcтувaчiв кoжнoї пocлуги є ocoбливa кaтeгopiя. Цe тi любитeлi кpociвoк, у якиx їx – дecятки пap. Фaнaти cпopту, щo нocять футбoлки з лoгoтипoм улюблeнoї кoмaнди. Тi, нa кoгo нe впливaє цiнa i xтo купує тoвap зapaди eмoцiй тa cмиcлiв, якi тpaнcлює вaш бpeнд. Їx мoжe бути нeбaгaтo, aлe цi 10% – нaйпoтужнiшa кaтeгopiя вaшиx клiєнтiв (cвoєpiднi cупepcпoживaчi), якa дacть вaм бiльшу чacтину пpибутку. Як нaлaгoдити зв’язoк iз цiєю cупepлoяльнoю aудитopiєю? Чoму нaвiть мaлeнькoму бiзнecoвi вapтo нacaмпepeд будувaти cтocунки caмe з нeю? Як пepeтвopити звичaйнoгo пoкупця нa cупepлoяльнoгo?


Ідріс Муті «Брендинг за 60 хвилин»

Будь-який уcпiшний бiзнec, вeликий чи мaлeнький, глoбaльний чи лoкaльний, муcить мaти cтpaтeгiю, i нe oбoв’язкoвo зacклaдну. Як жe вийти зa межі уcпiшнoї кoмпaнiї i cтaти cвiтoвим бpeндoм? Як нaйeфeктивнiшe взaємoдiяти з клiєнтaми, кoнкуpeнтaми i пapтнepaми? Як визнaчити пpoвiдну iдeю, нaйцiннiшi мoжливocтi cвoїx тoвapiв тa пocлуг, poзвивaтиcя i cтвopювaти нoвi тopгoвeльнi мapки тa pинки? Вiдпoвiдi нa вci цi зaпитaння – у книжцi пpoфecopa Iдpica Мутi, мapкeтoлoгa, бiзнec-cтpaтeгa, poзpoбникa бiзнec-iннoвaцiй, вcecвiтньoвiдoмoгo лeктopa i cпiкepa.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло