Бізнес іде в онлайн: як налагодити виробництво та продаж антисептиків в Україні
Епідемія коронавірусу змінює пріоритети в діловій активності

У рамках спецпроєкту «Бізнес іде в онлайн» Mind спільно з Comin представляє спеціальну децентралізовану онлайн-платформу для продажу різних товарів. Щоб підтримати українських підприємців у кризовий час, ми розповідаємо про компанії, які стали/стають учасниками цього проєкту.
ТОВ «Гросс Трейдинг»
Засновник компанії – Рафаел Нерсесян – експерт у сфері торгівлі, перший свій бізнес започаткував 2006 року.
Відтоді бізнесмен спробував себе в різних напрямках: будівництво, будматеріали, майнінг, деревообробне виробництво, дизайнерські меблі, постачання електроенергії. Сьогодні він очолює компанії «БудКиїв2006», «Юкрейніан енерджі 2018», «Всеукраїнська спілка реформаторів». Крім бізнесу займається спортом, приділяє увагу саморозвитку, медитації тощо.

Рафаел Нерсесян
Кілька років тому Рафаел Нерсесян заснував закрите співтовариство бізнесменів Businessmen's Club. Зустрічі проходили у великому чотириповерховому особняку, розділеному на зони для конференцій, спілкування, коворкінгу і т. д. У рамках клубу члени спільноти мали можливість неформально поспілкуватися, обмінятися досвідом один з одним, узяти участь у освітній програмі, навчити співробітників або зустрітися з ментором клубу.
З початком карантину в Україні Рафаел Нерсесян, як і багато хто з власників комерційної нерухомості, зіткнувся з тим, що приміщення, де проходили зустрічі бізнес-клубу, спорожніло. Вся активність перейшла в онлайн.
Суспільство змінилося в лічені дні, як і потреби людей. В умовах епідемії мало кого цікавлять квадратні метри. Зате всім потрібні засоби захисту від коронавірусу, але знайти і купити їх почасти справа не з простих. Так до підприємця прийшла ідея налагодити продаж антисептика. А приміщення – використовувати під склади затребуваного товару.
Компанію «Гросс Трейдинг» Рафаел Нерсесян заснував разом із партнерами. Партнери займаються постачанням сировини на виробництво, Нерсесян – логістикою, пакуванням і дистрибуцією.
Через сайт http://antiseptik-kiev.com/ можна замовити антисептик в ємності від 100 мл до 10 л з доставкою по країні перевізником «Нова пошта». Ціни на сайті вигідно відрізняються від того, що зараз можна знайти в українських інтернет-магазинах.
Ресурс спрямований перш за все на роздрібних споживачів. У компанії говорять, що оптовикам – серед них не лише косметичні мережі EVA, Cosmo та ін., але й мережі аптек – продають іще дешевше.
У портфоліо ТОВ «Гросс Трейдинг» зараз є два бренди, обидва виробляються в Україні. Власний спиртовий – Safety, і безспиртовий (на основі срібла) – Helper. Рідини мають противірусну, протигрибкову і антибактеріальну дію. До складу Safety також входить бензалконію хлорид – речовина, що нейтралізує стафілококи, стрептококи, грамнегативні бактерії (кишкову та синьогнійну палички, протей, клебсієлу тощо), анаеробні бактерії, грибки і цвіль.
«У аптек суворіші вимоги до антисептичних властивостей продукції, – говорить менеджер компанії. – Наші засоби отримали відповідні ліцензії і можуть використовуватися у фарміндустрії».
Антисептики постачаються дистриб'ютору цистернами, розлив у ємності різного розміру відбувається на його боці. Те, що обидва продукти належать до категорії фармзасобів, підвищує і вимоги до тари. У компанії «Гросс Трейдинг» кажуть, що зараз українська промисловість зіткнулася з дефіцитом пластикової тари, придатної для фарміндустрії. «У нас таку тару практично не виробляють, у Китаї заводи простоювали, у багатьох країнах світу виробництво зупинено. Шукаємо, купуємо залишки по всій країні», – розповідає менеджер компанії.
За його словами, за час епідемії в країні вартість тари злетіла на 300%. Започаткувати таке виробництво в Україні в найкоротші терміни неможливо – потрібно обладнання, якого немає. Виробники сировини також не були готові до різкого стрибка попиту, потужність заводів нижча за поточні потреби, хоча в цій сфері і немає такого дефіциту, як у сегменті готової продукції та обладнання.
Антисептиками від «Гросс Трейдинг» зацікавилися європейці та хотіли б купувати український продукт. Але в планах у компанії експорту поки немає – важливо спочатку задовольнити локальний попит.