Успішні до 25-ти: як у 15 років створити маску-гаджет, яка «переросте» в світлодіодне шоу
Михайло Чумаченко – про девайс для тих, хто жадає привернути увагу натовпу

Mind продовжує цикл інтерв'ю з успішними українцями, які попри юний вік вже обрали кар'єрний шлях або справу до душі. Раніше ми вже розповідали про винахідника спеціального «водовідштовхувального» блокнота для військових Владислава Рибку, 14-річного чемпіона Європи зі снукеру Юліана Бойка, засновника ІТ-компанії Андрія Баса та фаундера інтернет-маркетингового агентства Владислава Івченка.
Тепер – поспілкувалися з 16-річним одеситом Михайлом Чумаченком. Він винайшов світлодіодну маску, яка дозволяє виділятися з натовпу.
– Коли і як у вас з'явилася ідея створення такої маски?
– Qudi Mask – світлодіодна маска, створена для привертання уваги. Одним із основних режимів є Robot Mode: маска показує обличчя робота, що розтуляє рота під вашу мову, реагує на рухи голови, демонструє різні емоції. Крім цього, в масці є ще кілька десятків різних анімацій для вечірок і не тільки.

У 13 років я займався брейк-дансом, і мені хотілося додатково виділитися на тлі інших танцюристів. А з урахуванням того, що вже на той момент я захоплювався програмуванням, стало зрозуміло, що цей елемент одягу буде технологічний. Побрейнштормив, і в результаті прийшов до того дизайну маски, який ви можете зараз бачити.
– Хто є вашою цільовою аудиторією?
– Активні люди, актори, діджеї, фотостудії, стримери. Одним словом, усі, хто жадає привернути увагу натовпу.
– Яким був стартовий капітал?
– Стартового капіталу як такого не було. Ясна річ, що грошей дитині не взяти нізвідки, отже з цим питанням допомагав батько. Але важливо розуміти, що йшлося про невеликі гроші на розробку і тестування прототипу.
– Чи пам'ятаєте свого першого клієнта? Або назвіть першого значимого для компанії клієнта і чому він був настільки важливий?
– Наш перший клієнт після покупки першої маски купив другу і відкрив своє світлодіодне шоу Luminnight Shows. Познайомилися ми з ним понад рік тому, і весь цей час маски стабільно доповнюють образ у їхніх виступах і розважають публіку.
– Що було найскладнішим, коли починали, і що найлегшим?
– Коли тільки починав працювати над проєктом, найскладнішим було презентувати ідею перед публікою. Але з часом «набив руку». Простих процесів пригадати не зможу, на той момент усе було вперше.
– Скільки зараз людей у команді?
– Зараз у нашій команді п'ятеро осіб. І важливо відзначити, що майже всім учасникам команди немає і 18 років.

Гадаю, що якщо в 16 років ти збираєшся робити крутий продукт і розвивати компанію, то інші варіанти розвитку, крім того, як знайти однодумців свого віку, в основному будуть не дуже успішними.
– Скільки часу займає стартап і школа? Чи вдається це поєднувати, або іноді доводиться чимось жертвувати?
– До 1 вересня 2020 року я був упевнений, що школа жодним чином не вплине на стартап. Але 11 клас вносить свої корективи. І навіть зараз, на початку навчального року, можу сказати: доводиться шукати компромісне рішення, щоб встигати і тут, і там. Але воно того варте! Якщо правильно розставляти пріоритети, то можна встигнути за день зробити набагато більше корисних речей.
– Чи вважають вас однокласники успішним? Якось змінилося ставлення однолітків до вас, коли ваш винахід визнали?
– Я думаю, що зіркою в школі стати зміг би, якби розповідав про проєкт на кожному кроці. Але це не є для мене важливим аспектом роботи над стартапом.

Навпаки, цікавіше, коли люди самі дізнаються про маску і підходять поговорити, щоб дізнатися більше. Це свідчить про реальні досягнення, які не вимагають зайвого самопіару.
– Як проходить ваш день?
– Доволі активно: вранці уроки, вдень стартап, ввечері уроки.
– Як ваші батьки спілкуються з вами? Як мотивують, щоб не виникало бажання закинути розпочате?
– З батьками у мене чудові стосунки. Вони добре розуміють, чому я іноді можу засидітися до ночі або часто приходити додому пізніше звичайного. Також вони мене морально підтримують, іноді звертаюся до них за порадою щодо стартапу.
– Чи є ідеї нових девайсів?
– У голові завжди крутиться багато думок, але поки не реалізую MVP – поділитися не можу. Дотримуюся принципу: поки не зробиш – не розповідай!
– Хто або що вас надихає?
– Натхнення потрібно шукати в повсякденних речах. Наприклад, у читанні улюбленої книги, спілкуванні з друзями і рідними, в 10-тихвилинному відпочинку після складного дня. Особисто на мене величезне враження справляють виступи знаменитих людей, розповіді про їхнє життя.
– Які книги порадите почитати?
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми запрошуємо вас стати частиною Mind Club. Для цього потрібно оформити підписку за $7 на місяць.
Нам дуже важлива ваша підтримка!
Чому ми впроваджуємо платну підписку?
Справжня якісна та незалежна журналістика потребує багато часу, зусиль та витрат, це дійсно недешево. Але ми віримо в перспективи ділової журналістики в Україні, тому що віримо в перспективу України.
Саме тому ми створюємо можливість платної щомісячної підписки – Mind Club.
Якщо ви читаєте нас, якщо вам подобається та ви цінуєте те, що ми робимо, – пропонуємо вам вступити до спільноти Mind.
Ми плануємо розвивати Mind Club: обсяг матеріалів і доступних сервісів і проектів. Уже сьогодні всі члени клубу:
- Допомагають створювати та розвивати якісну незалежну ділову журналістику. Ми зможемо і надалі розвиватись та підвищувати якість наших матеріалів.
- Отримують вільний від банерної реклами сайт.
- Отримують доступ до «закритих» матеріалів Mind (до щомісячного випуску, в якому ми досліджуємо та аналізуємо, як працюють цілі галузі; до щотижневих аналітичних підсумків).
- Вільний доступ до івентів Mind для підписників та спеціальні умови на інші події Mind.
- Smart Power. Власники бізнесу, що стануть підписниками Mind, отримають доступ до агрегатора системних порушень від аналітиків Mind та партнерів «Cкажи.uа». Якщо у вашого бізнесу виникли проблеми з непорядними чиновниками чи конкурентами – ми проаналізуємо, чи є їхня поведінка системною, і разом зможемо вирішити цю проблему.
- Ми і надалі розвиватимемо Mind та додаватимемо корисні журналістські рубрики і сервіси для вашого бізнесу.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності. Підтримайте нас за 196 грн на місяць.
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.