Успішні до 25-ти: як у 15 років створити маску-гаджет, яка «переросте» в світлодіодне шоу
Михайло Чумаченко – про девайс для тих, хто жадає привернути увагу натовпу

Mind продовжує цикл інтерв'ю з успішними українцями, які попри юний вік вже обрали кар'єрний шлях або справу до душі. Раніше ми вже розповідали про винахідника спеціального «водовідштовхувального» блокнота для військових Владислава Рибку, 14-річного чемпіона Європи зі снукеру Юліана Бойка, засновника ІТ-компанії Андрія Баса та фаундера інтернет-маркетингового агентства Владислава Івченка.
Тепер – поспілкувалися з 16-річним одеситом Михайлом Чумаченком. Він винайшов світлодіодну маску, яка дозволяє виділятися з натовпу.
– Коли і як у вас з'явилася ідея створення такої маски?
– Qudi Mask – світлодіодна маска, створена для привертання уваги. Одним із основних режимів є Robot Mode: маска показує обличчя робота, що розтуляє рота під вашу мову, реагує на рухи голови, демонструє різні емоції. Крім цього, в масці є ще кілька десятків різних анімацій для вечірок і не тільки.

У 13 років я займався брейк-дансом, і мені хотілося додатково виділитися на тлі інших танцюристів. А з урахуванням того, що вже на той момент я захоплювався програмуванням, стало зрозуміло, що цей елемент одягу буде технологічний. Побрейнштормив, і в результаті прийшов до того дизайну маски, який ви можете зараз бачити.
– Хто є вашою цільовою аудиторією?
– Активні люди, актори, діджеї, фотостудії, стримери. Одним словом, усі, хто жадає привернути увагу натовпу.
– Яким був стартовий капітал?
– Стартового капіталу як такого не було. Ясна річ, що грошей дитині не взяти нізвідки, отже з цим питанням допомагав батько. Але важливо розуміти, що йшлося про невеликі гроші на розробку і тестування прототипу.
– Чи пам'ятаєте свого першого клієнта? Або назвіть першого значимого для компанії клієнта і чому він був настільки важливий?
– Наш перший клієнт після покупки першої маски купив другу і відкрив своє світлодіодне шоу Luminnight Shows. Познайомилися ми з ним понад рік тому, і весь цей час маски стабільно доповнюють образ у їхніх виступах і розважають публіку.
– Що було найскладнішим, коли починали, і що найлегшим?
– Коли тільки починав працювати над проєктом, найскладнішим було презентувати ідею перед публікою. Але з часом «набив руку». Простих процесів пригадати не зможу, на той момент усе було вперше.
– Скільки зараз людей у команді?
– Зараз у нашій команді п'ятеро осіб. І важливо відзначити, що майже всім учасникам команди немає і 18 років.

Гадаю, що якщо в 16 років ти збираєшся робити крутий продукт і розвивати компанію, то інші варіанти розвитку, крім того, як знайти однодумців свого віку, в основному будуть не дуже успішними.
– Скільки часу займає стартап і школа? Чи вдається це поєднувати, або іноді доводиться чимось жертвувати?
– До 1 вересня 2020 року я був упевнений, що школа жодним чином не вплине на стартап. Але 11 клас вносить свої корективи. І навіть зараз, на початку навчального року, можу сказати: доводиться шукати компромісне рішення, щоб встигати і тут, і там. Але воно того варте! Якщо правильно розставляти пріоритети, то можна встигнути за день зробити набагато більше корисних речей.
– Чи вважають вас однокласники успішним? Якось змінилося ставлення однолітків до вас, коли ваш винахід визнали?
– Я думаю, що зіркою в школі стати зміг би, якби розповідав про проєкт на кожному кроці. Але це не є для мене важливим аспектом роботи над стартапом.

Навпаки, цікавіше, коли люди самі дізнаються про маску і підходять поговорити, щоб дізнатися більше. Це свідчить про реальні досягнення, які не вимагають зайвого самопіару.
– Як проходить ваш день?
– Доволі активно: вранці уроки, вдень стартап, ввечері уроки.
– Як ваші батьки спілкуються з вами? Як мотивують, щоб не виникало бажання закинути розпочате?
– З батьками у мене чудові стосунки. Вони добре розуміють, чому я іноді можу засидітися до ночі або часто приходити додому пізніше звичайного. Також вони мене морально підтримують, іноді звертаюся до них за порадою щодо стартапу.
– Чи є ідеї нових девайсів?
– У голові завжди крутиться багато думок, але поки не реалізую MVP – поділитися не можу. Дотримуюся принципу: поки не зробиш – не розповідай!
– Хто або що вас надихає?
– Натхнення потрібно шукати в повсякденних речах. Наприклад, у читанні улюбленої книги, спілкуванні з друзями і рідними, в 10-тихвилинному відпочинку після складного дня. Особисто на мене величезне враження справляють виступи знаменитих людей, розповіді про їхнє життя.
– Які книги порадите почитати?
– Раджу книжку «Від нуля до одиниці» Пітера Тіля. У ній багато цікавої інформації для підприємців-початківців.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].