Успішні до 25-ти: як створити своє агентство і жити «життям мрії»
Владислав Івченко – про те, як у 15 років зрозумів, що хоче займатися маркетингом, і потрапив у підприємництво

Mind продовжує цикл інтерв'ю з успішними українцями, які вже в досить юному віці змогли обрати справу до душі та проклали свій кар'єрний шлях. У попередніх випусках ми розповідали про винахідника спеціального «водовідштовхувального» блокнота для військових Владислава Рибку, 14-річного чемпіона Європи зі снукеру Юліана Бойка та засновника ІТ-компанії Андрія Баса.
Цього разу ми поспілкувалися з харків'янином Владиславом Івченком, який у 2016-му, будучи 21-річним, створив агентство інтернет-маркетингу IM Digital. Він вірить, що шлях до успіху України лежить виключно через підприємництво.
– Коли і як у вас виникла ідея створити агентство інтернет-маркетингу?
– Загалом моя історія – досить прозаїчна для 99% засновників digital-агентств. З дитинства я був фанатом грошей і любив їх більше, ніж іграшки та солдатиків. У 15 чітко зрозумів, що хочу займатися маркетингом, і вже в 17 отримав перший проєкт від великого кондитерського підприємства. А в 19 очолив SMM-відділ в UpSale – одній з найбільших на той час в СНД digital-компанії. Створив власну агенцію, бо не розумів, як на найманій роботі мені кратно зрости за прибутками і жити тим життям, яким хочеться.

Створення digital-агентства як ніші, в якій я вже досить багато розумів і знав, як влаштована внутрішня кухня, здавалося найбільш логічним і простим (як же я тоді помилявся!).
Так я і потрапив у підприємництво.
– У чому ваші переваги в порівнянні з конкурентами?
– Оскільки ми заходили на ринок, коли конкуренція була вже досить високою, то сфокусувалися на розвитку performance-маркетингу для інтернет-магазинів. Адже саме в цій сфері найлегше зрозуміти вплив реклами на підсумковий прибуток у кишені власника.

І поки більшість грали в креатив і звітували красивими роликами – ми показували excel-таблиці з юніт-економікою і поверненням на інвестиції від наших кампаній.
– У чому бачите місію своєї компанії?
– Ми – фанати підприємництва, і віримо, що через нього лежить шлях до розвитку України. Тому наша місія – збільшувати кількість успішних підприємців шляхом надання їм найефективніших інструментів digital-реклами.
– Яким був стартовий капітал?
– 10 000 грн.
– Чи пам'ятаєте свого першого клієнта? Або назвіть першого значимого для компанії клієнта і чому він був важливим в історії фірми?
– Не називатиму імен. Але у нас була низка клієнтів, назвемо їх маніакальними перфекціоністами.

Вони ставали жахіттям для команди в перші місяці, але при цьому були реальними драйверами зростання нашого сервісу і бізнес-процесів. Я називаю їх клієнтами-турніками, тому що нам завжди доводиться підтягуватися до їхнього рівня.
– Що було найскладнішим, а що – найлегшим, коли починали?
– Найлегшим були юнацький максималізм і відвага, які прибирали всі обмеження і надавали енергію, аби рухатися вперед. Складним було перейти від високомаржинального ремісництва до побудови системної компанії з низькою маржею і високим рівнем делегування.
– Скільки зараз людей у команді?
– Понад 20.
– Як проходить співбесіда до компанії? Як ви розумієте, що це ваша людина?
– Є три етапи співбесіди.
- Кейс рев'ю. Ми не беремо в команду людей із досвідом менше двох років. Тому на етапі первинного відбору дивимося на результати в минулих проєктах і вміння структурно показувати як результат своєї роботи, так і процес, який до нього призвів.
- Основна співбесіда. На цьому етапі дивимося на цінності та smart skills. Розуміємо, наскільки підходимо один одному, і чи буде нам комфортно.
- Тестове завдання. Це технічне завдання, яке дозволяє на практиці зрозуміти відповідність реальних hard skills кандидата і його заявленої експертизи.
– Яким кейсом пишаєтеся найбільше та/або який з них приніс найбільше «вихлопу»?
– Кейсів, якими пишаюся, величезна кількість. Найбільше мене надихають кейси з малого бізнесу, коли завдяки нашій рекламі дрібні компанії з власниками-ремісниками перетворюються на впевнений бізнес із 30-50 співробітниками.
Але по-справжньому яскравий приклад був з одним з інтернет-магазинів одягу, який прийшов до нас, попрацювавши перед цим з провідними гравцями ринку. І при незмінному бюджеті ми стали приносити їм на кілька мільйонів більше, ніж до цього. Тоді я зрозумів, що завдяки гнучкості та спеціалізації ми можемо забирати частку ринку і клієнтів, чим, власне, успішно і займаємося.
– Маркетинг – це вже певний шлях і кар'єра, чи є думки щодо інших сфер?
– Якщо говорити про мої внутрішні амбіції, то зараз ми накопичили відмінну експертизу в розвитку успішних e-commerce проєктів. І поступово переходитимемо до створення і розвитку власних проєктів у цій тематиці, а також входитимемо в партнерства з уже існуючими гравцями.
– Хто або що вас надихає?
– Рівень людей, з якими мені вдається спілкуватися і працювати. Наприклад, на початку цього року я робив проєкт з одним із учасників списку Forbes – власником девелоперської компанії, яка реалізує об'єкти, що випереджають час і ринок.

З огляду на те, що ще 12 років тому я жив у глухому селі та торгував полуницею на трасі – це неймовірне зростання й можливість.
– Які книги порадите прочитати?
«Продавець взуття» Філа Найта – історія, яка кожним рядком наповнює тебе правильним підприємницьким духом та енергією.
«Як бути стоїком» Массімо Пільюччі, тому що стоїцизм – це найбільш прикладна філософія, що дозволяє підприємцю бути в ресурсі і не збиватися зі шляху. Свого часу вона змінила моє життя і допомогла спати спокійно попри будь-що.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми запрошуємо вас стати частиною Mind Club. Для цього потрібно оформити підписку за $7 на місяць.
Нам дуже важлива ваша підтримка!
Чому ми впроваджуємо платну підписку?
Справжня якісна та незалежна журналістика потребує багато часу, зусиль та витрат, це дійсно недешево. Але ми віримо в перспективи ділової журналістики в Україні, тому що віримо в перспективу України.
Саме тому ми створюємо можливість платної щомісячної підписки – Mind Club.
Якщо ви читаєте нас, якщо вам подобається та ви цінуєте те, що ми робимо, – пропонуємо вам вступити до спільноти Mind.
Ми плануємо розвивати Mind Club: обсяг матеріалів і доступних сервісів і проектів. Уже сьогодні всі члени клубу:
- Допомагають створювати та розвивати якісну незалежну ділову журналістику. Ми зможемо і надалі розвиватись та підвищувати якість наших матеріалів.
- Отримують вільний від банерної реклами сайт.
- Отримують доступ до «закритих» матеріалів Mind (до щомісячного випуску, в якому ми досліджуємо та аналізуємо, як працюють цілі галузі; до щотижневих аналітичних підсумків).
- Вільний доступ до івентів Mind для підписників та спеціальні умови на інші події Mind.
- Smart Power. Власники бізнесу, що стануть підписниками Mind, отримають доступ до агрегатора системних порушень від аналітиків Mind та партнерів «Cкажи.uа». Якщо у вашого бізнесу виникли проблеми з непорядними чиновниками чи конкурентами – ми проаналізуємо, чи є їхня поведінка системною, і разом зможемо вирішити цю проблему.
- Ми і надалі розвиватимемо Mind та додаватимемо корисні журналістські рубрики і сервіси для вашого бізнесу.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності. Підтримайте нас за 196 грн на місяць.
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].