Успішні до 25-ти: як абітурієнти зробили платформу для абітурієнтів
Владислав Бандурин – про колективний досвід і лайфхаки, що полегшують студентські будні

Mind продовжує цикл інтерв'ю з успішними українцями, які попри юний вік вже обрали кар'єрний шлях або справу до душі. Раніше ми вже розповідали про винахідника спеціального «водовідштовхувального» блокнота для військових Владислава Рибку, 14-річного чемпіона Європи зі снукеру Юліана Бойка, засновника ІТ-компанії Андрія Баса, фаундера інтернет-маркетингового агентства Владислава Івченка й творця світлодіодної маски Михайла Чумаченка.
У новому випуску ми поговорили з Владиславом Бандуриним про створений ним ресурс StudSearch.org, що допомагає абітурієнтам дізнатися у студентів докладніше про ті чи інші спеціальності та факультети українських університетів. 21-річний співавтор Telegram-бота розповів, чому він хоче вирішувати проблеми суспільства, створюючи продукти, необхідні багатьом людям.
– Що собою являє ваш продукт і як працює?
– StudSearch.org – це некомерційний проєкт, який допомагає абітурієнтам зв'язатися зі студентами з різних вищих навчальних закладів України, щоб дізнатися про навчання в університеті з перших вуст.
Усе просто: студенти, які з радістю готові відповісти на будь-які запитання про свій виш, реєструються на сайті і потрапляють у базу. Абітурієнти зі свого боку за допомогою фільтрів мають змогу швидко знайти студентів із певного міста, вишу, факультету та спеціальності – і зв'язатися з ними.
Вони можуть запитати про все, що їх хвилює. Чим відрізняються спеціальності? Як навчають? Які умови в гуртожитку? Чи складно знайти роботу за фахом? Студенти допоможуть знайти відповіді на ці запитання.

Ми прагнемо допомогти абітурієнтам усвідомлено зробити один із найважливіших і найскладніших виборів у житті.
– Коли і як у вас виникла така ідея?
– Цього року, вступаючи на магістратуру, я серйозно задумався над створенням майданчика, де можна знайти студентів із різних університетів і спеціальностей. Я поділився цією ідеєю з моїм другом Дмитром Караушем, який теж був абітурієнтом бакалаврату.
Діма – талановитий програміст, який у свої 17 років уже встиг виграти безліч конкурсів та змагань з програмування. Я продумав концепцію, місію проєкту і як швидко його масштабувати, а Діма зміг у найкоротші строки розробити сайт. Ініціатива дуже швидко розлетілася по студентським медіа, що дозволило швидко набрати аудиторію, базу студентів.
Ми загорілися цією ідеєю, оскільки обидва під час вступу зіткнулися з однією глобальною проблемою – нестачею об'єктивних відповідей на запитання, що хвилюють абітурієнтів .
– Для тих, хто вперше чує про StudSearch, назвіть п'ять аргументів, чому варто довіряти цьому ресурсу?
- У нас немає цензури! Проєкт некомерційний, ми не зацікавлені в рекламі університетів.
- Наразі у нас на сервісі близько 300 студентів із 29 університетів України, і можна отримати пораду від будь-якого з них.
- Наші студенти – це волонтери, які готові поділитися як позитивним, так і негативним досвідом навчання і студентського життя.
- Старшокурсники і випускники вишів, як ніхто інший, обізнані щодо актуальної ситуації на ринку праці і затребуваності їхньої спеціальності.
- Волонтери можуть розповісти про ініціативи, які є в університеті, про те, як влитися в студентське життя з перших днів навчання.
– Чи плануєте монетизувати ресурс?
– Ні. Це соціальний проєкт.
– Як модеруються відгуки?
– Це не стільки відгуки, скільки база студентів, яким абітурієнти пишуть безпосередньо в приватні повідомлення.
– А яким був стартовий капітал?
– Близько $30, які ми вклали разом з Дімою Караушем. Купили домен, заплатили за сервер і оплатили рекламу в Instagram, щоб про платформу дізналися якомога більше абітурієнтів.
– Чи можна вважати гідною технічну освіту в Україні?
– Якщо судити з IT-спеціальностей, то нам дали хорошу базу на перших курсах: математика та основи програмування. А далі програма відставала від реалій ринку.

Щоб влаштуватися на роботу, потрібно обов'язково вчити щось понад навчальної програми. На другому курсі я зрозумів, що хочу розвиватися в сфері Data Science і пройшов курс у DataRoot University, що дозволило мені знайти першу роботу.
– Ще у вас є @PrintMeOut_bot. Розкажіть, як з'явилася ідея створення.
– Так, це ще один мій проєкт, за допомогою якого захотів розв’язати іншу студентську проблему.
Студенти постійно роздруковують щось, і друкують багато. Якось треба було роздрукувати реферат на пару, і мені довелося для цього стояти в черзі 20 хвилин. У той момент захотілося оптимізувати цей процес.
Я згадав, що у багатьох студентів у гуртожитках є принтери. Так народилася ідея створення Telegram-бота, який об'єднав усіх «гуртожних» студентів, що мають принтери, в одному місці.
У боті можна довідатися про ціни на друк, а вони як мінімум удвічі нижчі, ніж у принт-центрі. А також зробити запит на друк – і через хвилину дізнатися, хто зараз доступний. Через бота можна роздрукувати необхідне навіть о 3 годині ночі. @PrintMeOut_bot – це як Uber, але з принтерами.
– Хто або що вас надихає?
– Надихають ентузіасти, що горять ідеєю, експерти у своїй галузі, які прагнуть не просто заробити, а створювати насамперед продукти, які любитимуть люди.
– Ким ви себе бачите в майбутньому?
– Зараз я працюю у сфері штучного інтелекту (Data Science). І в майбутньому сподіваюся застосувати свої знання із цієї галузі для створення корисних проєктів, які вирішують глобальні та актуальні проблеми суспільства.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.