Не медициною єдиною: які сфери потребують підтримки компаній
 
Матеріал у партнерстві з PARIMATCH FOUNDATION
Партнерський матеріал

Не медициною єдиною: які сфери потребують підтримки компаній

Чому бізнесу потрібно вкладати гроші в культуру і спорт

Этот материал также доступен на русском
Не медициною єдиною: які сфери потребують підтримки компаній

Сьогодні українське суспільство найчастіше схильне робити пожертвування на проблеми, пов'язані з охороною здоров'я (наприклад, важкі захворювання), або на гуманітарну сферу (діти-сироти, жертви катастроф тощо). Безумовно, дуже важливо підтримувати людей під час важких життєвих обставин. Але також важливо не забувати про те, що є й інші сфери, які очікують підтримки бізнесу і простих українців. Наприклад, освіта, культура і спорт – те, від чого значною мірою залежить майбутнє нації. Президент міжнародного благодійного фонду Parimatch Foundation Катерина Білоруська розповіла Mind, чому бізнесу важливо бути соціально відповідальним і як це може змінити долю країни.

Благодійність у Європі й Африці

Запит усюди однаковий: у всіх країнах і на всіх континентах люди хворіють або можуть залишитися без даху над головою – просто десь більше можна розраховувати на підтримку держави і соціальних служб, а десь ні. В африканських країнах, наприклад, безліч людей все ще потребує базових речей: чистої води, їжі та одягу. У нас є досвід співпраці з однією організацією, яка займається підтримкою школярів і пошуком спонсорів для дітей. 10 доларів, виділених на дитину, покривають усі її потреби за місяць, у тому числі й навчання: шкільна форма, їжа і все необхідне для навчального процесу.

У Європі ситуація краща: там приділяють набагато більше уваги культурі, спорту й освіті, тому що є ресурс, який можна направити не тільки на базові потреби. Саме це і є індикатором прогресу країни.

Культура і спорт завжди знаходяться на вершині піраміди, до них доходять в останню чергу. Але так не повинно бути, адже від них багато в чому залежить, яким буде наше суспільство в майбутньому. Якщо вкладаються гроші в ці сфери, значить держава розвивається.

Як знайти свою нішу в благодійності?

У бізнесу завжди є широкий вибір: як, де і кому допомагати. Але найчастіше, і це дуже правильно, компанії вибирають ту сферу, яка безпосередньо пов'язана з їхньою діяльністю і з тим, як їхня діяльність впливає на суспільство (зазвичай це те, що потрібно компенсувати або розвивати). Так і має бути. Для нас важливо підтримувати спорт.

Холдинг підтримує професійний спорт уже багато років. Завдання ж фонду – розвивати, так би мовити, культуру спорту, залучати до спорту підростаюче покоління. Ми бачимо в цьому велику користь, оскільки вважаємо спорт гарним інструментом для розвитку здорової та впевненої в собі особистості. І мова тут навіть не про професійний спорт, а про здорову націю.

Поки що очевидно, що українці більш схильні жертвувати на гуманітарну сферу, і менше – на спорт, культуру й освіту. І це зрозуміло, адже, підтримуючи спортивну й культурну галузі, ми не бачимо миттєвого ефекту. Для того щоб ці сфери розвивалися і результат став помітним, потрібні роки, а може – навіть десятиліття. Це довгий процес.

Підтримка соціальних проектів, пов'язаних із розвитком культури і спорту, добре пасує саме бізнесу: успішний підприємець може зробити дійсно вагомий внесок завдяки своїм ресурсам і, звичайно, увічнити цей внесок на роки.

Більш того, завдання соціально відповідальних компаній – показати українцям, що освіта, культура і спорт так само важливі для суспільства. Їх потрібно підтримувати, щоб зберегти українську культурну спадщину і свою історію, прищепити суспільству бажання вести здоровий спосіб життя, а також поліпшити імідж нашої країни у світі.

Чому бізнесу важливо бути соціально відповідальним?

Корпоративна соціальна відповідальність – це трохи ширше, ніж просто благодійність. По-перше, це допомога спільноті. По-друге, трудові відносини: як ми ставимося до своїх співробітників, чи чесні ми з ними, які умови роботи їм забезпечуємо. По-третє, це відповідальність перед споживачами і клієнтами. Якби кожен бізнес завжди вів свою діяльність з урахуванням того, який імпакт він несе в суспільство, то наше життя було б набагато краще.

Сьогодні дедалі більшій кількості людей важливо працювати в соціально відповідальній компанії, тому що це збігається з їхніми життєвими цінностями. А якщо у співробітників таких цінностей немає, бізнес має можливість їх прищепити, показуючи позитивний приклад. Крім того, що компанія з такою позицією приносить користь суспільству, вона ще й формує корпоративну культуру, створює позитивне враження про себе і забезпечує лояльність споживачів.

Наприклад, програми нашого фонду спрямовані на розвиток дітей через спорт і освіту. Однак до нас звертаються співробітники і з іншими ініціативами. На жаль, ми не можемо їх усіх підтримати, але хочемо давати їм можливість самим зібрати однодумців для вирішення тієї чи іншої соціальної проблеми. Скажімо, щоб допомогти будинку для людей похилого віку чи притулку для тварин.

У Parimatch є й інші важливі ініціативи, які виходять за рамки діяльності фонду, – наприклад, Green Office. Усі офіси відмовилися від пластикових склянок, встановили еко-куточки зі збору пластику, паперу, кришок від пляшок, а також урни для батарейок. Співробітники самі все сортують, а холдинг віддає на переробку.

Ця кампанія посилюється корпоративними інформаційними розсилками, де у відеоформаті колеги діляться своїм досвідом сортування сміття і підкреслюють важливість цього заняття. Більш того, співробітники встановили в під'їздах своїх житлових будинків контейнери для збору батарейок і кришок від пляшок, і ми їх централізовано здаємо на переробку. Ініціатива Green Office націлена на те, щоб нагадувати колегам про необхідність усвідомленого споживання ресурсів.

Спорт – це не лише про фізичне здоров'я

Коли українські спортсмени на Олімпіаді здобувають золоті медалі – завжди переповнює гордість. В Україні багато талановитих людей і безліч тих, хто міг би приносити славу нашій країні. Але часто обдаровані діти не розвиваються в професійному спорті, тому що їхні сім'ї не можуть це забезпечити. Професійний спорт – це завжди дорого. Тренування, поїздки, збори, реабілітація та харчування – ось далеко не повний список обов’язкових витрат.

Ми практично не працюємо зі спортом високих досягнень, а більше – зі спортом із погляду корисного інструменту для розвитку дітей. Бачимо в цьому великий сенс і вважаємо, що так можемо допомогти у вихованні здорового та свідомого покоління.

У нас немає мети виплекати професійних спортсменів, хоча ми дуже пишаємося, якщо в результаті хтось із наших підопічних проявляє себе у спорті високих досягнень. Передусім піклуємося про фізичне та психоемоційне здоров'я дітей. Ми знайшли для себе такий шлях через фізичну активність.

Наш акцент – на активному способі життя, адже ми хочемо, щоб майбутнє покоління виросло здоровим і усвідомленим. Ми завжди говоримо, що спорт – це не лише про фізичне здоров'я, але й про важливі навички, які можна розвинути ще в дитячому віці: дисциплінованість, цілеспрямованість, прагнення до лідерства, наполегливість, впевненість у собі.

Час від часу ми підтримуємо змагання – дитячі й дорослі. Вважаємо це значимою місією ще й тому, що в Україні зараз склалася парадоксальна ситуація: якщо не підтримати, наприклад, чемпіонат із художньої гімнастики, то він може просто не відбутися. Компанії, яким не байдужа доля України і її місце у світовому співтоваристві, мають долучатися до таких кроків.

Інвестиція в культуру і спорт так само важлива для майбутнього нашої країни, як і підтримка охорони здоров'я. Від того, наскільки ці сфери розвинені, залежить майбутнє дітей, отже, і всієї нації в цілому. Виростити здорове й активне покоління – задача кожного в міру його сил. Лише завдяки спільній роботі бізнесу, влади та громади стануть можливими системні зміни.

 
Матеріал у партнерстві з PARIMATCH FOUNDATION
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті