Оновлюйтесь або катапультуйтеся: як вижити у світі інновацій
І що тут може підказати книжка «Non-Bullshit Innovation. Радикальні ідеї від найпотужніших інтелектуалів світу»

Він приходить несподівано й не до тих, хто його виглядає. Він одночасно й руйнує, і створює. Викидає на задвірки й підносить до космічних висот. Здирає дорогі атрибути й перетворює їх на лахміття. А невгамовних скажених – на геніїв, які ніби помахом чарівної палички створюють завтрашній день.
Хто він? Це світ інновацій. Ласкаво просимо!
Бекґраунд. Автор книжки Девід Роуен – засновник і колишній редактор Wired UK (2008–2017), а також засновник стартапу з організації подорожей у вихідні в незвичайні місця. Брав інтерв’ю у багатьох відомих інфлюенсерів (Джеймса Мердока, Девіда Кемерона та інших). Модерував різні заходи й конференції високого рівня (для урядів Великобританії та Франції, Google Zeitgeist и TED Global, Fortune 100). Пише статті й колонки для відомих видань світу, як-от GQ, Condé Nast Traveller, Campaign, The Times, Telegraph Magazine, Sunday Times Magazine, Observer и The Guardian, працював також редактором у The Jewish Chronicle.
Виступає по всьому світу на різні теми: технології, бізнес, інновації, сучасне суспільство. Останні декілька років досліджував реакцію світових компаній на діджиталізацію. Започаткував бізнес з організації конференцій, запустив окремий консалтинговий бізнес, про який написав у цій книжці так: «Це був не стратегічний консалтинг, а радше інструмент налагодження контактів».
І цей інструмент спрацював: його книжка схожа на своєрідний Google Map сучасного світу бізнесу. Варто відкрити її, наблизитися, і можна побачити все про цей світ: від історій створення до скандалів, проблем та успіхів. Унікальна інформація, унікальні знання.
Оригінальна назва: Non-Bullshit Innovation: Radical Ideas from the World’s Smartest Minds
Видавництво: «Баланс Бізнес Букс»
Наклад: 1500 примірників
Сюжет. Людей, чиї посади містять слово «інновації», більше, ніж бухгалтерів, але часто вони й гадки не мають про науку, яка могла б забезпечити відтворюваний ефект. Так розпочинає свою книжку Девід Роуен.
Тож що такого особливого у світі, охочих бути носіями якого багато, але він не для всіх? І взагалі – для кого він?
Найбільша проблема – люди не можуть давати собі раду з реальністю, констатує автор. І не лише люди як такі, а й компанії. Тривалість життя великих корпорацій скорочується: зі списку 100 найвпливовіших компаній 1984 року до 2012 року дожили лише 24.
Чому? Бо не подбали вчасно про перепустки у світ інновацій, який є тунелем людства в майбутнє. «Справжні інноватори відчувають можливості в ситуації, коли нові технології чи мінливі економічні умови породжують у споживачів нові потреби, яких ринок ще не задовольнив».
Тож що допомагає потрапити в інноваційні виміри?
Охоплення незадоволених потреб, як трапилося це у випадку з WhatsApp, який пробився серед сотень комерціалізованих застосунків для обміну повідомленнями саме тому, що його творці зрозуміли, чого ж насправді хочуть користувачі. А зрозумівши – задовольнили.
Уповноваження команд: зарплата й статус далеко не такі ефективні мотиватори, як автономія, майстерність і мета (бути частиною чогось важливого). Вміння користуватися кризами, адже це чудовий час для пошуку нових можливостей.
Забезпечення проривів та вдале визначення пріоритетів: це коли вам треба навчити мавпу декламувати Шекспіра, стоячи на п’єдесталі, але цей процес ви починаєте зовсім не з побудови п’єдесталу.
Створення екосистем із різних представників професій, швидке ухвалення рішень, амбітне мислення, партнерство зі стартапами й зосередженість не на конкуренції, як це було раніше, а на ідеях. А також на тому, що в поразці немає ганьби.
«Чому немає європейського Google, Facebook чи Microsoft? Через культурно обумовлену готовність перестраховуватися й надавати перевагу дрібним поступовим рішенням, щоб уникнути ганьби провалу», – досить несподівано коментує автор глобальні інноваційні світові тенденції, наголошуючи: якщо немає духу йти на справжній ризик – тоді нічого й не відбувається.
Загалом ця книжка – величезний калейдоскоп оповідей про різні бізнеси з різних куточків світу. Застосунки, цифровізація, штучний інтелект, роботи, будівлі й навіть космічний корабель, виготовлені на 3D принтері, автоматичне приготування страв через Blutooth спільно з кухарями Мішлен – все це не вигадки футурологів, а реалії сьогодення.
«Безграмотними у ХХІ столітті вважатимуться не ті, хто не вміє читати й писати, а ті, хто не може навчатися, розучуватися й переучуватися», – казав свого часу один із них – футуролог Елвін Тоффлер. І мав рацію.
Думаєте, успішний бізнес – це офіси, переговорні, телефони, чепурні люди в модних краватках і секретарі модельної зовнішності? Забудьте. Світ змінився. У головному офісі Xiaomi на вулиці Маофан у Пекіні відвідувачів радісно зустрічає безпритульний пес, якого забрали із сусіднього будівельного майданчика. А вартість компанії в липні 2018 року сягнула на Гонконгській фондовій біржі $54 млрд.
Інновації означають нові виміри. А нові виміри – нове мислення.
Вам сподобається, якщо: ви любите репортажі й цікаву та детальну інформацію про світ бізнесу. Книжка схожа на великий глобальний журналістський репортаж із подробицями, насичений унікальною інформацією та написаний легкою й доступною мовою. Кожен розділ містить і практичні поради – «завдання до виконання».
Вам не сподобається, якщо... Вам може не сподобатись, але потім все одно сподобається: ця книжка схожа на вишукану їжу, яку ви все одно розсмакуєте. Про такі випадки ще кажуть: «Апетит приходить під час їжі».
Головна причина прочитати: Інновації цікаві. Вони про те, як адаптуватися до мінливого світу, як вижити, з чим прийти на ринок і як монетизувати свої ідеї.
Коли автор писав книжку, він вивчив величезну кількість бізнесів та дослідив інноваційні бізнес-процеси. І ось що спільне знайшов: «Вони зберігають допитливість і відкритість до інших, постійно запитують і вчаться, борються із зарозумілістю чи самовдоволенням».
«Під час своїх мандрів я не знайшов підтвердження тому, що інновацію можна звести до наукової формули. Але, відвідуючи організації з історією, які зіткнулися з проблемами, я регулярно бачив, що найбільшою перешкодою для інновацій можуть стати людські упередження. Коли поточним бізнес-моделям загрожують машинне навчання, нанотехнології, геноміка, адитивне виробництво й нескінченний перелік інших нових технологій, найбільший ризик – вважати, що час на твоєму боці».
У тому ж дусі:

«Стартап без помилок» Ерік Райз
Автор книжки Ерік Райз має великий досвід у бізнесі, сфері технологій та соцмереж. Але доля розпорядилася так, що він став писати про все, що побачив, відчув і пережив. А ще – викладати в Гарвардській школі бізнесу. Тож його рекомендації цікаві й корисні, бо він бере їх із життя, а не зі стелі.
Світом рухають бізнес-технології, а хто цього не усвідомив, той уже безнадійно відстав. Автор навчає створювати власний прибутковий бізнес і переконує, що не святі глечики ліплять. Головне, щоб були бажання та ідеї, а як це все перетворити на успішний бізнес. – для того й була написана ця книжка.
Окрім практичних порад, книжка ще й у дивовижний спосіб надихає та вселяє впевненість, що дуже важливо для тих, хто хоче розпочати свою власну справу.
«Створюємо бізнес-модель. Новаторські ідеї для всіх і кожного» Александер Остервальдер, Ів Піньє
Автори – консультант із питань інноваційних бізнес-моделей, дослідник із Лозаннського університету Александер Остервальдер та Ів Піньє, професор менеджменту інформаційних систем із цього ж університету – створили чудову настільну книжку для стратегів-інноваторів, які йдуть вперед, не озираючись в минуле.
Майбутнє стукає настійливо в двері, вимагаючи нових бізнес-візій і нових бізнес-моделей. Чудова можливість почитати також про тих, кому вдається бути сучасними й далекоглядними. А також отримати покрокові інструкції, які допоможуть ризикнути.
Книжка – безцінний помічник для тих, хто вже працює в бізнесі та хоче «звірити свій годинник», і тих, хто мріє розпочати свою справу, але досі не наважувався. У книжці закумульовано найновіші рекомендації та інструменти.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].