«Місто vs. Урбазаври»: якими стали локації, трансформовані в рамках кампанії бренду glo™

«Місто vs. Урбазаври»: якими стали локації, трансформовані в рамках кампанії бренду glo™

На правах реклами
glo™ призначений для повнолітніх споживачів тютюну або нікотину

Этот материал также доступен на русском языке
«Місто vs. Урбазаври»: якими стали локації, трансформовані в рамках кампанії бренду glo™

Останнім часом у світі для вирішення локальних урбаністичних проблем у містах дедалі більше поширюється метод тактичного урбанізму. От і в Україні відбулася трансформація трьох міських спотів у Києві, Харкові та Одесі за принципами цього методу.

У рамках урбаністичної кампанії бренду glo™ «Місто vs. Урбазаври» у травні цього року стартувало полювання на Урбазаврів за підтримки урбаністів, українських інфлуенсерів та BIG HERO проєкту – Лесі Нікітюк. Урбазаври – це такі собі «локації-монстри», які уособлюють типові урбаністичні проблеми своїх міст. Учасники проєкту вирішили вигнати Урбазаврів з насиджених місць у Києві, Харкові та Одесі, й трансформувати три локації у цих містах. А також привернути увагу до урбаністичних проблем, розпочати суспільний діалог для їх вирішення та показати, що робити це можна легко і фаново.

Набережна річки Либідь у Києві, Грецька площа в Одесі та Зелені сходи у Харкові – всі три локації вже трансформовані. Занедбані або непристосовані для прогулянок / дозвілля простори перетворили на яскраві, сучасні та комфортні споти для відпочинку. Які саме зміни відбулися, як вдалося їх досягти, як вони вплинуть на життя містян?

Дізнаймося далі.

Київ. Набережна річки Либідь – колишнє лігво Водозавра

«Місто vs. Урбазаври»: якими стали локації, трансформовані в рамках кампанії бренду glo™

До трансформації локація цікавила лише активістів, які часом влаштовували суботники вздовж бетонних берегів. Колектор заростав подекуди непролазними хащами та не вабив ним прогулятися, адже тут було нецікаво та некомфортно. Та й вхід чи вихід відшукати було доволі складно.

Бренд glo™ разом із урбаністами облаштували ділянку набережної Либеді від провулка Фізкультури до вулиці Івана Федорова. Тут встановили артові графіті, барну стійку, екран для показу фільмів через проєктор, лавочки й тканинні навіси для відпочинку біля води у затінку. А також намалювали яскраві лінії на бетоні для навігації відвідувачів.

Водозавр не відразу погодився залишили насиджене місце. Після першого етапу трансформації він повернувся разом з потужною зливою, яка зруйнувала частину оновлень. Проте наслідки швидко ліквідували і провели «роботу над помилками». Тактичний урбанізм показав свою практичність – адже завдяки обраним методам вдалося без значних затрат ресурсів допрацювати певні моменти та укріпити конструкції на локації.

Авторка проєкту «Шукай!» та CITY HERO Юлія Бевзенко очолювала полювання на Водозавра та каже про приголомшливу різницю після трансформації:

«Дуже радію, що взяла участь у проєкті про реальні зміни. Набережну Либеді давно знали не з ліпшого боку. Тепер тут чисто, красиво і можна подивитися кіно просто неба. У це вкладено багато сил. Що більше людей дізнається про трансформації, тим популярнішою стане ця локація».

«Місто vs. Урбазаври»: якими стали локації, трансформовані в рамках кампанії бренду glo™
Фото з вечірки

12 вересня, після завершення трансформації, київську локацію відкрили яскравою вечіркою, яка поєднала урбаністичну тему та захопливі творчі перформанси, як і сама кампанія «Місто vs. Урбазаври» поєднала серйозні справи з легким фановим підходом. На івенті представили спеціальну ресайкл-колекцію одягу від Валерія Топала і провели нестандартний перформанс з використанням незвичайних урбаністичних предметів в якості музичних інструментів. Серед гостей заходу були Євген Таллер, Sonya Kay, Віта Булана, Андрій Гонковський, Оля Чубата, Ярослав Князев, Тетяна Ніколенко (Мурій), Орест Мурій, Андрій Шабанов та інші, а також BIG HERO кампанії «Місто vs. Урбазаври» та бренд-амбасадорка glo™ Леся Нікітюк.

Одеса. Грецька площа, де жив Площозавр

«Місто vs. Урбазаври»: якими стали локації, трансформовані в рамках кампанії бренду glo™

На відміну від локації в Києві, Грецьку площу добре знають і місцеві мешканці, і гості Одеси. Вона розташована в центрі міста між Олександрівським проспектом та вулицею Дерибасівською. На площі розташовані вхід до підземного торгівельного комплексу, офісні центри та декілька закладів харчування. Та споту для комфортного відпочинку просто неба фактично не було – бракувало затінку та місць для сидіння.

Після трансформації на площі з’явилися лавочки, зелені насадження, тканинні навіси та гамаки. Тепер там сучасно, охайно – і можна з комфортом відпочити.

Відомий теле- та радіоведучий і одеський CITY HERO Андрій Шабанов завжди прагнув повернути на Грецьку площу динамічну атмосферу, яку пам’ятав з юності. Трансформація локації реалізує цю мрію: «Я дуже вболівав за свою локацію і задоволений результатом! Трансформація вийшла неймовірною. Я вже бачу, що сюди приходять люди. Що вони справді користуються гамаками. Мої підписники надсилають відео з локації – як там стало людно. Це дуже класно!»

Харків. Зелені сходи, що були лігвом Хащозавра

«Місто vs. Урбазаври»: якими стали локації, трансформовані в рамках кампанії бренду glo™

Колись популярна локація на Театральному провулку з часом втратила актуальність. Харків'яни ходили тут лише за необхідності та часто обирали інші шляхи. Урбаністи разом із брендом glo™ помітили нерозкритий потенціал Зелених сходів. І взялися перетворити цей шлях на міський спот з динамічною, творчою атмосферою.

Під час трансформації Зелені сходи облаштували яскравими лавочками нестандартної хвилеподібної форми й артелементами, які підкреслили їх протяжність. А ще встановили інтерактивні труби, через які можна спілкуватися на відстані. Ходити цим шляхом стало цікавіше, а дорогою можна зупинитись і відпочити, або зустрітися із друзями та провести час разом.

Солістка гурту Pur-Pur та CITY HERO харківської локації Ната Сміріна має багато спогадів, пов’язаних із Зеленими сходами. І сподівається, що тепер їх стане ще більше. «Коли я прийшла сюди, побачила цю хвилеподібну лавочку, а потім присіла на неї, а потім прилягла – то просто закохалася! Раніше всі прагнули чимшвидше пробігти ці сходи. Тепер хочеться тут затриматися, побути, порозглядати всі артоб’єкти. Дуже круто!»

Тактичний урбанізм – ідеальний інструмент для початку урбаністичних змін

Бренд glo™ щиро вірить у основний принцип тактичного урбанізму – «силу маленьких трансформацій»: справжні перетворення починаються з локальних змін. Артпростір у парку чи біля дому, комфортні зони відпочинку просто на вулиці, новий клаптик зелені посеред міста – всі такі незначні на перший погляд зміни здатні покращити міське середовище тут і зараз, а водночас дати поштовх глобальнішим трансформаціям.

Тактичний урбанізм широко використовується у всьому світі, щоб привернути увагу до певних урбаністичних проблем, вирішити їх обмеженими ресурсами громади, або показати інші можливості використання певного громадського простору. Цінність його методів – у швидкому втіленні та у відносній мобільності: нововведення можна модифікувати й покращувати відповідно до потреб людей. Цього неможливо досягти при масштабних реставраціях громадських просторів. Саме тому тактичний урбанізм часто передує більш глобальним змінам, адже допомагає по-новому побачити певні локації.

«Трансформації, які впроваджують у життя урбаністи разом із брендом glo™ – це не просто тимчасові покращення. Це можливість поглянути інакше на наші міста загалом, розпочати діалог про урбаністичні проблеми і способи їх вирішення. Глобальні зміни починаються з маленьких справ, на які здатен/-на кожен/-на, і їх можна робити з легкістю і задоволенням! Наочно продемонстровано проєктом «Місто vs. Урбазаври» і всіма, хто до нього долучився!» – каже BIG HERO кампанії та амбасадорка бренду glo™ Леся Нікітюк.

Бренд glo™ і урбанізм: неочікуване, але вдале поєднання

Бренд інноваційних пристроїв для нагрівання тютюну glo™ часто виходить за рамки очікувань. Його філософія постійного пошуку та створення несподіваних поєднань сприяє появі цікавих, нестандартних проєктів – більших, ніж сукупність їхніх складових. Торік у «Музичному HYPER Set’і» сполука смаків та музики створила унікальний синестетичний досвід у колаборації чотирьох українських артистів. Урбаністична кампанія «Місто vs. Урбазаври» продовжує цей тренд, поєднуючи серйозні міські трансформації з легким, веселим підходом.

Результат наочний: крутий мікс фану та значущої мети залучив до проєкту тисячі українців, які хочуть позитивних змін у своїх містах, а також інфлуенсерів та селебріті. Та головне – дозволив досягти неабияких результатів і створити в Києві, Харкові та Одесі нові, сучасні та комфортні міські простори.

Урбаністична кампанія «Місто vs. Урбазаври» – вже не перша колаборація Лесі Нікітюк та бренду glo™. А після цього вони випустили ще одну яскраву спільну роботу – ролик про світ hyper+. Що чекає на українців у майбутніх проєктах бренду – поки можна лише гадати. І стежити за новинами на офіційній сторінці бренду glo™ в Instagram @glo_ukraine.

Додаткова інформація:

Проєкт у Києві був реалізований за безпосередньої ініціативи та підтримки Олександра Возного, начальника Управління екології та природних ресурсів, та за підтримки КП «Плесо» й Управління Екології КМДА.

Вечірку 12 вересня проведено за участі агенції Slupsky Event Management.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті