Вернісаж місяця: навіщо відвідувати виставку живопису Клаудіо Росаті
Серед київських поціновувачів дедалі більшим успіхом користується абстрактний експресіонізм

Італійський абстрактний експресіоніст, який живе в Люксембурзі, Клаудіо Росаті наприкінці вересня особисто відкрив свою виставку «Mr. Glo nell'astratto» в Арт-Центрі «Братислава» («перезавантажений» кінотеатр) по скайпу. Організатори стежать за модою: в Києві дедалі більшим успіхом для оформлення інтер'єрів користується яскравий абстрактний живопис, поступово витісняючи традиційні пейзажі столиці, написані в імпресіоністичному дусі.
Цю тенденцію вже не один рік поспіль просуває галерист і дизайнер, засновник «Я-галереї» Павло Гудімов (екс-гітарист «Окену Ельзи») головним чином через масштабні полотна одеського художника Антона Логова. І ось міжнародне агентство Kuzmenko PR & Events привезло до Києва картини одного з провідних європейських експресивних абстракціоністів Росаті (вартість засновників цього стилю – американців – ми не потягнемо: там рахунок йде на десятки мільйонів доларів), полотна якого, крім рідного Люксембургу, регулярно виставляються в столицях Франції, Бельгії та Іспанії.
При скупченні декількох десятків відвідувачів Клаудіо з плазмового екрану освідчився в коханні до України і запросив оглянути його роботи.

Скайп-спілкування с Клаудіо Росаті, який знаходиться у своїй майстерні у Люксембурзі
Чим його полотна приваблюють українських поціновувачів мистецтва?
Тим, що їхній автор – не радикальний абстракціоніст, як, наприклад, один із засновників експресивного абстракціонізму – американський художник Джексон Поллок (1912 – 1956), схожість з роботами якого проглядається у творчості люксембуржця. Це, в першу чергу, хвилясті, концентричні, «танцюючі» лінії. Але якщо у Поллока вони створюють темний і похмурий динамічний хаос, то у Росаті – полотна теплих тонів. Його картини то пульсують, немов згустки сонячної енергії любові, то «обпікають» рубіновими спалахами пристрасті.
Пристрасті по-італійськи
Як етнічний італієць, Росаті жваво хизується своїм південним темпераментом, присвячуючи більшість полотен любовним колізіям: «Сексуальність», «Жадаю тебе», «Оголена».

Картина «Жадаю тебе» (2017)
Але, як сказано вище, митець не «радикальний» і не повністю розпрощався з подібним живописом – у зелених мазках «Жадаю тебе» можна вгадати жіночі туфлі, а в «Оголеній» – чітко зображений синій силует огрядної дівчини, немов охоплений червоно-жовтим полум'ям. А поруч на полотні «Падіння» – це полум'я пристрасті вже окремо зображено з його жадібними вогненними язиками, ніби ілюстрація до хіта Монатика «Впали в любов».
Неподалік розташувалася картина «Кінець любові», де фіолетові протуберанці прощально зникають у зіркових глибинах. Виставку Росаті можна «перегортати» як любовний роман.
Але, крім любовної тематики, в експозиції присутня й філософічність – у картинах «Точка життя», «Космічні думки», «Глибина». Тішить своєю феєричною експресією велике полотно «Епохи музики», де на жовтому тлі, в центрі композиції, зображений червоно-зелений вибух, схожий на айстру, від якого в різні кути полотна розкидало бірюзові, сині та блакитні «квіточки». Це немов духовний космос музики – від зародження її як такої до появи різних стилів і напрямків.

Картина «Епохи музики» (2018)
Символічний портрет Гоголя

З предметних картин Росаті на виставці лише одна – «Ніс Гоголя». Тут ніс одягнений в мундир, як в однойменній повісті, де ця частина обличчя відокремилася від господаря і у вигляді чиновника розгулювала містом. Отже, пан Росаті добре орієнтується в нюансах української літератури, що не дивно – адже Гоголь чимало років прожив в Італії.
Клаудіо вочевидь обізнаний і з відомим есе Володимира Набокова, де великий уривок присвячено саме «органу нюху» Миколи Васильовича: «Його великий і гострий ніс був таким довгим і рухливим, що ззамолоду (по-любительському зображуючи щось на кшталт «людини-змії») він умів наднеприємно діставати його кінчиком до нижньої губи; ніс був найбільш чутливою і прикметною рисою його зовнішності. ...Загострене відчуття носа врешті-решт вилилося в повість «Ніс» – воістину гімн цьому органу».
Бекграунд. Клаудіо Росаті народився 1961 року в Люксембурзі у родині емігрантів з Італії. Спочатку отримав освіту і ступінь магістра як інженер-механік. Але потяг до мистецтва переміг, адже його батько – скульптор і реставратор. У батьковій майстерні, яку обожнював з дитинства, Клаудіо знайшов особливе художнє бачення і сміливість у власних живописних і скульптурних експериментах.
Враження Mind
Виставку полотен Клаудіо Росаті можете сміливо відвідати, якщо хочете продовжити в душі тепло-барвисте і святкове відчуття бабиного літа та згадати про літературну класику.
Де побачити: АРТ-Центр «Братислава»
Адреса: вул. Архипенка, 5
Час проведення виставки: 20 вересня – 30 жовтня
Години роботи: 09:00 – 22:00
Вхід вільний
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].