Дідуганам тут не місце: чим здивував оновлений Land Rover Defender
І чому фраза «преміумний позашляховик» стає все більш звичною автолюбителям

Можливість долати броди майже метрової глибини і мити салон із шланга уживаються в новому «дефі» з діджиталізацією всього і вся, преміумною шкірою, пластиковими бамперами і гламурним стилем а-ля Range Rover.
У чому сталися основні зміни? Словосполучення «новий Defender» – такий самий оксюморон, як «кінець вічності», «новаторські традиції» та «живий труп». Перший LR з'явився ще в 1948-му і відтоді принципово не змінювався.
З одного боку, лише британці можуть 70 років випускати один і той самий автомобіль і при цьому жартувати над його консервативністю в рекламних макетах. З іншого – унікальний сплав прохідності та витривалості зробили модель непідвладною старінню: попит на неї залишався стабільним. Тим більш прикро, що вирок «дефу» підписали не первісна конструкція чи жахлива ергономіка, а неможливість запхати в салон порцію подушок безпеки.

Перша партія зібраних у Словаччині «дефів» поїхала на зйомки нової бондівської франшизи «Не час помирати». Так-так, «агент 007» пересів із суперкара Aston Martin на позашляховик Land Rover. Причому від серійного його відрізняють лише 20-дюймові колеса, взуті в особливі покришки для бездоріжжя.
Проте від первістка у неофіта залишилося лише ім'я. Справа в тому, що і в рік свого народження Defender не відзначався інноваціями, а через п'ять років вже геть виглядав анахронізмом. Тоді як «наш» Defender – такою мірою продукт цифрової ери, що ще трішечки, і його можна буде скачати і роздрукувати на 3D-принтері. На сьогоднішній день це не просто найпросунутіша модель у лінійці Land Rover, але і у всьому JLR.
Перед головним дизайнером екстер'єру Массімо Фрашеллою стояло настільки ж складне, наскільки й утопічне завдання «переосмислити культовий автомобіль». Адже старих Land Rover, як відомо, не буває – є нові й класичні.
Судячи зі зламаних у ЗМІ списів, сподобалося не все і не всім. Утім, відсутність іменного «сайту ненависті», як було свого часу з Крісом Бенглом, так само говорить саме за себе. Замість спроб зіграти на ретромотивах італієць вибрав концепцію прямих цитат: характерні пропорції і силует, віконця AlpineLight, запаска на розпашних задніх дверях. Звичайно, «дефознавці» розчаровані, але скільки їх залишилося? Трохи, адже справжній потенціал позашляховика розкривався лише далеко від цивілізації. Не там, де закінчуються дорожні знаки, а там, де перестає орієнтуватися на місцевості навіть навігатор.
Зате «рейнджроверівська» стилістика чистих поверхонь напевно допоможе неофітові знайти нових покупців. Замовлень, як завжди, більше, ніж може в штатному режимі відпустити новий завод у словацькій Нітрі.

Як і раніше, для «дефа» передбачені три виконання (90, 110 і 130), що відрізняються довжиною колісної бази. Правда, в Україні поки доступна тільки середня версія. Коротка з'явиться навесні, а розтягнута – наприкінці літа 2020-го. Буде ще «бюджетний» фургон на пружинній підвісці і сталевих штампованих дисках, але його перспектива в наших краях більш туманна, ніж «Темза під Вестмінстером» Клода Моне.
Разом зі спартанською зовнішністю канули в Лету і такі ознаки античності, як рама сходового типу і нерозрізні мости. Неофіт базується на платформі нинішнього Discovery, а значить – отримав алюмінієвий монокок, передню дво- і задню мультиважільну підвіски. Саме тому його збиратимуть саме там, де і Disco. Але при цьому підрамники, кульові опори, сайлент-блоки та інші компоненти «дефендера» посилені в плані міцності.
На що тепер спроможна новинка? Тепер позашляховик має витримати в екстремальних умовах до 6,5 тонн ривкового навантаження, прикладеного до буксирних крюків, і 7 тонн – до посилених елементів підвіски. До речі, аналогічним шляхом свого часу йшли і творці оновлених версій «дефа», які прагнуть до трикратного запасу міцності, характерного хіба що для авіабудування.
Навіщо таке перестрахування для преміумного авто? Задля того, що навіть ставши згодом преміумним позашляховиком з АКП, шкіряним салоном і на литих дисках, флагманський LR залишався фантастично прохідним і тяговитим. І, всупереч прислів'ю, саме за ним посилають застрягли трактористи.
«Новий Defender здатний підкорити будь-які дорожні умови, що доведено численними випробуваннями, – презентував позашляховик бренд-директор Jaguar Land Rover в Україні Андрій Ханін. – Він пройшов більше ніж 62 000 інженерних випробувань, понад 1,2 млн км у найсуворіших умовах нашої планети – від +50 °С пустельної спеки до -40 °С арктичного морозу».
Жорсткість кузова на кручення підвищена втричі (!) – 29 000 Нм/град. Позашляховик може буксирувати причіп масою до 3,5 т плюс перевозити 168 кг вантажу на релінгу. Причому статичне навантаження на дах – 300 кг, тобто нагорі можна спокійно розбити намет. Автор цих рядків під час презентації з побоюванням поліз по розкладний драбинці вгору і, стоячи на скляному даху, розгойдав кузов. Підсумок – жодного зайвого скрипу, тільки зомлілі менеджери.

У базі салон обтягнутий тканиною Resolve з високоміцних поліестрових волокон. Але навіть у топових версіях, де по-англійськи багато шкіри і дубового шпону, присутні штучна замша і зносостійкий текстиль Steelcut зі складним 3-мірним плетінням. Матеріали і підгонка панелей не поступаються великим позашляховикам Range Rover.
Ще одне ДНК моделі – незрівнянні геометрична прохідність і бічна стійкість. І півметрова артикуляція підвіски. Так, «стодесятка» здатна долати 45-градусні бічні ухили і підйоми, а кути в'їзду/рампи/з'їзду становлять 38/31/40 градусів відповідно. Завдяки перекомпонуванню вузлів і агрегатів на зразок акумулятора і контурів охолодження максимальна глибина подоланого броду зросла з 500 до 900 мм.
Підвіска зі сталевими пружинами і пасивними амортизаторами буде доступна лише для стартової комплектації 90-ї версії. Для всіх інших – адаптивні стійки з можливістю регулювання величини дорожнього просвіту. З ними кліренс для їзди дорогами з важкою долею можна підняти з базових 218 мм до 291 мм. А в найвідчайдушніших моментах, коли здається, що вже надійно «сидиш на череві» у вантажній колії і час благати на допомогу, електроніка вибирає весь хід підвіски, вичавлюючи додаткові 70 мм. У попереднього «дефендера» дорожній просвіт був 250 мм.
У свою чергу для більш зручної посадки-висадки та завантаження-розвантаження електроніка послужливо опустить кузов з 216 до 166 мм.

Занадто гламурна зовнішність? У це складно вірити, але незважаючи на насиченість електронікою і шкірою, салон можна мити зі шланга. Який, до речі, присутній у переліку зі 170 фірмових аксесуарів. Як і душова лійка, сейф, шноркель, лебідка і складні сходи для сходження на дах.
Як «оцифрували» класику? Зрозуміло, весь цей тюнінг не мав би сенсу без джентельменського набору: «постійної» трансмісії 4х4, роздавальної коробки і набору блокувань диференціалів. Але головні інновації позашляхового арсеналу – чисто електронні. Мова про два нові передналаштування новітнього покоління позашляхової системи Terrain Response II до вже наявних «Пісок», «Камені», «Трава/Гравій/Сніг», «Бруд і колії». Режим тонкого налаштування параметрів Configurate дозволяє водієві через сенсорний екран зберегти квартет індивідуальних профілів чуйності дросельної заслінки, рульового управління, антипробуксовочної системи і коробки передач плюс блокувань міжосьового і заднього диференціалів.

Рівень діджиталізації – хоч греблю гати. У «дефа» персональна електронна платформа, що включає 14 модулів і 85 блоків управління ECU і готова будь-якого моменту обробити близько 21 000 системних повідомлень. Вона підтримує 5G, роздає Wi-Fi всім пасажирам і оновлює ПP «по повітрю».
Пресет подолання бродів Wade призначений для максимально безпечного форсування водних перешкод. Він блокує диференціали, максимально задирає кліренс, включає режим рециркуляції кліматичної установки і виводить на центральний монітор інформацію про поточну глибину броду. А після його подолання – запускає програму очищення і просушування гальм. Але, як показує досвід, найчастіше водії не заморочуються і вже через місяць-другий активують режим автоматичного розпізнавання дорожніх умов.
Серед інших «позашляхових» новинок – низькошвидкісний круїз-контроль, цифрове салонне дзеркало-дисплей, що працює рука в руку з камерами кругового огляду, і захисна плівка, яка захищає лакофарбове покриття від подряпин і дрібних сколів.
Окреме спасибі від усіх джиперів за функцію «прозорий капот». Остання виводить на монітор зображення з фронтальної камери, «накладаючи» на картинку положення передніх коліс. Тобто можна ювелірно маневрувати навіть під водою, об'їжджаючи камені та корчі. Або спокійно розташуватися на мілководді, розкласти снасті й спостерігати, як клює допитлива риба.
Порівняльні характеристики Land Rover Defender 110
Модель |
Обсяг (куб. см) |
Потужність (к. с.) |
Крутний момент (Нм) |
Швидкість (км/год) |
Розгін, с (0–100 км/год) |
Ціна (млн грн) |
D200 | 1999 | 200 | 430 | 175 | 10.3 | 1,414995 |
D240 | 1999 | 240 | 430 | 188 | 9.1 | 1,5283 |
P300 | 1997 | 300 | 400 | 191 | 8.1 | 1,525665 |
M400 PHEV | 2996 | 400 | 550 | 191 | 6.1 | 1,757545 |
Що під капотом? Ані в повнопривідної трансмісії, ані у двоступеневої «роздатки», ані у 8-ступеневої АКП альтернативи немає. А ось у плані моторів – повний плюралізм. На нашому ринку «дефи» доступні з 2-літровими дизельною або бензиновою «четвірками» плюс синергетичним MHEV. Останній включає в себе 3-літрову «шістку» з електронаддувом і 48-вольтовий стартер-генератор.
І незважаючи на «м'яку» гібридність, MHEV розганяє позашляховик з обтічністю скрині (0,38) до першої сотні за 6,4 с. Наступного року дебютує вже підзаряджуваний PHEV (404 к. с., 640 Нм) і аж до виходу зарядженої версії SVO це буде найдинамічніший з «дефів». Британська преса дізналася про прототип, створений підрозділом Special Vehicle Operations з мотором від BMW X5 M, який завдяки подвійному турбонаддуву видуває з 4,4-літрового V8 625 к. с. Щоправда, з'явиться заряджена версія лише у 2024-му. Тоді як звичайний Def вже доступний до замовлення. І хоча збирають його в сусідній Словаччині, перші екземпляри долетять до середини Дніпра лише в березні.

«Прямуй за своїми мріями, вони знають шлях», – любить повторювати шеф Jaguar Land Rover Ральф Спет. Навігаційна система, завдяки новітній мультимедійній системі Pivi Pro, отримала алгоритми самонавчання, динамічні підказки для оптимізації побудови маршруту плюс можливість виводити на великий екран тримірні карти з високою роздільною здатністю.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].