«Укрзалізниця» закупить у General Electric локомотивів на $1 млрд

«Укрзалізниця» закупить у General Electric локомотивів на $1 млрд

Наступного року УЗ вже оперуватиме 30 новими тепловозами від GE

«Укрзалізниця» закупить у General Electric локомотивів на $1 млрд
Фото GE Transportation

ПАТ «Укрзалізниця» та компанія General Electric Transportation (GE) підписали 15-річну угоду на $1 млрд щодо оновлення й модернізації рухомого тягового складу. Про повідомили у прес-службі української держкомпанії.

Перший етап угоди з GE передбачає поставку першого тепловозу, виготовленого у Пенсильванії (США), вже наприкінці вересня цього року та ще 29 вантажних дизельних локомотивів GE ТЕ33А з рівнем локалізації 10% до кінця І кварталу 2019 року. 

У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.

Крім того, з часом рівень локалізації буде доведений до 40%, обсяг поставок локомотивів GE вказаної серії Evolution до 2034 року досягне 225. В Україні також мають створити базу для довгострокового технічного обслуговування тепловозів GE і модернізовані 75 локомотивів з існуючого парку «Укрзалізниці».  Держкомпанія зі свого боку зобов'язалася створити базу для довготривалого технічного обслуговування тепловозів General Electric. Основним партнером GE і «Укрзалізниці» у цьому проекті виступить Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ). 

Для поставки перших 30 тепловозів було укладено відповідний договір купівлі-продажу між GE і державним Укрексімбанком. За словами голови правління Укрексімбанку Олександра Гриценка, договір підписано під гарантії Citigroup. Сума першої партії поставки оцінюється у $140 млн, тобто кожен локомотив обійшовся «Укрзалізниці» у $4,7 млн. Пізніше держбанк передасть тепловози у фінансовий лізинг «Укрзалізниці».

Президент і головний виконавчий директор GE Transportation Рафаель Сантана, який взяв участь у підписанні угоди, відзначив, що це найбільший контракт GE в Україні за всю історію.

Сьогодні ж відбулося й розкриття тендерних пропозицій щодо закупівлі шести тривагонних дизельних поїздів для регіональних пасажирських перевезень  з очікуваною загальною вартістю 1,062 млрд грн (з ПДВ). Термін для розгляду пропозицій закінчився 20 лютого, і, відповідно до законодавства, оскільки в установлений строк пропозиції не були розглянуті (через відсутність кворуму на засіданнях тендерного комітету), «Укрзалізниця» була вимушена скасувати зазначений тендер.

Заявки на участь у ньому подали два українські виробники рухомого складу – Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ, Полтавська обл.) та Харківський вагонобудівний завод (ХВСЗ), а також зареєстрована в Лондоні компанія Burlesk Entertainment LLP, що пропонувала китайську техніку за 870 млн грн (без ПДВ ), і невідоме херсонське ТОВ «Торговий дім «Укрпромсвет» (основна діяльність – оптова торгівля меблями, килимами та освітлювальними приладами).

Крім того, у 2017 році аналогічний тендер теж був скасований у зв'язку з тим, що обидві подані заявки – КВБЗ і ХВСЗ – були відхилені через невідповідність технічним умовам тендера. Зазначається, що за всю свою історію компанія придбала лише вісім нових локомотивів. Водночас цього року «Укрзалізниця» запланувала оголосити тендери на закупівлю 11 дизель-поїздів з початком поставки у 2018-му.

ЯК писав Mind, раніше «Укрзалізниця» сподівалась, що з General Electric буде укладено не лише договір купівлі-продажу, а й інвестиційну угоду, згідно з якою компанія профінансує створення бази для виробництва й модернізації локомотивів на одному з заводів УЗ. Минулого року представники GE вивчили потужності Дніпропетровського електровозобудівного заводу, Запорізького електровозоремонтного і ряду інших державних та приватних підприємств. І в підсумку вирішили зупинити свій вибір на приватному Крюківському вагонобудівному заводі.

Згідно з інвестиційною програмою УЗ, вона до 2021 року хотіла б витратити 30 млрд грн на покупку локомотивів (у тому числі 120 вантажних електровозів), і ще 9,5 млрд – на їхній ремонт та модернізацію.

У лютому 2017 року УЗ завершила випробування тепловозу General Electric TE33А.

Раніше транспортний експерт Олександр Кава говорив Mind, що для підвищення ефективності перевезень «Укрзалізниці» варто було б зосередитись на закупівлі не тепловозів, а електровозів.

У минулих роках «Укрзалізниця» також заявляла про домовленості з деякими компаніями взяти на випробування їхні електровози. Серед них – китайська CRRC, канадська Bombardier, німецька Siemens спільно зі Skoda. Втім, ці переговори нічим не завершились.

Тепловози TE33А General Electric вже постачала у Казахстан, де у компанії налагоджена збірка цієї техніки. Локомотиви казахської збірки призначались «Казахстан ТемірЖоли», у 2006 році казахська залізниця придбала 310 таких тепловозів по ціні $2,1 млн за одиницю.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту editor@mind.ua
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло