«Укрзалізниця» закупить у General Electric локомотивів на $1 млрд
Наступного року УЗ вже оперуватиме 30 новими тепловозами від GE

ПАТ «Укрзалізниця» та компанія General Electric Transportation (GE) підписали 15-річну угоду на $1 млрд щодо оновлення й модернізації рухомого тягового складу. Про повідомили у прес-службі української держкомпанії.
Перший етап угоди з GE передбачає поставку першого тепловозу, виготовленого у Пенсильванії (США), вже наприкінці вересня цього року та ще 29 вантажних дизельних локомотивів GE ТЕ33А з рівнем локалізації 10% до кінця І кварталу 2019 року.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
Крім того, з часом рівень локалізації буде доведений до 40%, обсяг поставок локомотивів GE вказаної серії Evolution до 2034 року досягне 225. В Україні також мають створити базу для довгострокового технічного обслуговування тепловозів GE і модернізовані 75 локомотивів з існуючого парку «Укрзалізниці». Держкомпанія зі свого боку зобов'язалася створити базу для довготривалого технічного обслуговування тепловозів General Electric. Основним партнером GE і «Укрзалізниці» у цьому проекті виступить Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ).
Для поставки перших 30 тепловозів було укладено відповідний договір купівлі-продажу між GE і державним Укрексімбанком. За словами голови правління Укрексімбанку Олександра Гриценка, договір підписано під гарантії Citigroup. Сума першої партії поставки оцінюється у $140 млн, тобто кожен локомотив обійшовся «Укрзалізниці» у $4,7 млн. Пізніше держбанк передасть тепловози у фінансовий лізинг «Укрзалізниці».
Президент і головний виконавчий директор GE Transportation Рафаель Сантана, який взяв участь у підписанні угоди, відзначив, що це найбільший контракт GE в Україні за всю історію.
Сьогодні ж відбулося й розкриття тендерних пропозицій щодо закупівлі шести тривагонних дизельних поїздів для регіональних пасажирських перевезень з очікуваною загальною вартістю 1,062 млрд грн (з ПДВ). Термін для розгляду пропозицій закінчився 20 лютого, і, відповідно до законодавства, оскільки в установлений строк пропозиції не були розглянуті (через відсутність кворуму на засіданнях тендерного комітету), «Укрзалізниця» була вимушена скасувати зазначений тендер.
Заявки на участь у ньому подали два українські виробники рухомого складу – Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ, Полтавська обл.) та Харківський вагонобудівний завод (ХВСЗ), а також зареєстрована в Лондоні компанія Burlesk Entertainment LLP, що пропонувала китайську техніку за 870 млн грн (без ПДВ ), і невідоме херсонське ТОВ «Торговий дім «Укрпромсвет» (основна діяльність – оптова торгівля меблями, килимами та освітлювальними приладами).
Крім того, у 2017 році аналогічний тендер теж був скасований у зв'язку з тим, що обидві подані заявки – КВБЗ і ХВСЗ – були відхилені через невідповідність технічним умовам тендера. Зазначається, що за всю свою історію компанія придбала лише вісім нових локомотивів. Водночас цього року «Укрзалізниця» запланувала оголосити тендери на закупівлю 11 дизель-поїздів з початком поставки у 2018-му.
ЯК писав Mind, раніше «Укрзалізниця» сподівалась, що з General Electric буде укладено не лише договір купівлі-продажу, а й інвестиційну угоду, згідно з якою компанія профінансує створення бази для виробництва й модернізації локомотивів на одному з заводів УЗ. Минулого року представники GE вивчили потужності Дніпропетровського електровозобудівного заводу, Запорізького електровозоремонтного і ряду інших державних та приватних підприємств. І в підсумку вирішили зупинити свій вибір на приватному Крюківському вагонобудівному заводі.
Згідно з інвестиційною програмою УЗ, вона до 2021 року хотіла б витратити 30 млрд грн на покупку локомотивів (у тому числі 120 вантажних електровозів), і ще 9,5 млрд – на їхній ремонт та модернізацію.
У лютому 2017 року УЗ завершила випробування тепловозу General Electric TE33А.
Раніше транспортний експерт Олександр Кава говорив Mind, що для підвищення ефективності перевезень «Укрзалізниці» варто було б зосередитись на закупівлі не тепловозів, а електровозів.
У минулих роках «Укрзалізниця» також заявляла про домовленості з деякими компаніями взяти на випробування їхні електровози. Серед них – китайська CRRC, канадська Bombardier, німецька Siemens спільно зі Skoda. Втім, ці переговори нічим не завершились.
Тепловози TE33А General Electric вже постачала у Казахстан, де у компанії налагоджена збірка цієї техніки. Локомотиви казахської збірки призначались «Казахстан ТемірЖоли», у 2006 році казахська залізниця придбала 310 таких тепловозів по ціні $2,1 млн за одиницю.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.