АМКУ може перевірити можливу змову на ринку соняшникової олії

АМКУ може перевірити можливу змову на ринку соняшникової олії

Події на ринку зараз ідуть в розріз зі світовими тенденціями

АМКУ може перевірити можливу змову на ринку соняшникової олії
Фото: pixabay.com

Українська асоціація торгових мереж звернулася до Антимонопольного комітету України щодо можливої картельної змови на ринку соняшникової олії, повідомляє БізнесЦензор.

Як зазначається, про це повідомив голова асоціації Олексій Дорошенко на своїй сторінці у Facebook за результатами робочої зустрічі в АМКУ щодо проблемних питань у процесі співпраці торговельних мереж та постачальників у сфері ритейлу.

«Звернув увагу представників комітету на ринок соняшникової олії, події на якому зараз йдуть в розрізі світових тенденцій. Цього року очікується рекордне виробництво соняшникової олії та ціни на світовому ринку йдуть вниз уже 1,5 місяця. В Україні – навпаки. Ціни повільно, але впевнено крокують догори», – написав він.

У Антимонопольному комітеті України відбулась робоча зустріч щодо проблемних питань у процесі співпраці торговельних...

Опубликовано Олексій Дорошенко 10 червня 2018 р.

Так голова Асоціації постачальників зауважив, що зараз ринкова сила сконцентрована у великих виробників продуктів харчування.

За словами Дорошенка, це дає їм можливість провадити антиконкуренті дії та впливати на ціноутворення. Водночас він зазначив, що з помітним підвищенням купівельної спроможності населення, що станеться за два-три роки, торгові мережі знов почнуть повертати собі можливість встановлювати правила на ринку.

«Тому слід повернутися до розгляду Кодексу етики, який уже декілька років пилиться. Він повинен обмежити можливості одноособово встановлювати ринкові правила як з боку найбільших виробників, так і з боку торговельних мереж», – пояснив Дорошенко.

Нагадаємо: АМКУ за підсумками проведеного моніторингу вважає ринок курячих яєць непрозорим та можливо відкриє справу щодо деяких гравців ринку за картельну змову. Раніше Асоціація постачальників торговельних мереж зверталася до антимонопольного органу щодо можливої картельної змови на ринку цієї продукції.

Також за попередніми результатами дослідження ринку курячого м'яса Антимонопольний комітет  розглядає два можливих порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Перше – це зловживання монопольним домінуючим становищем одним із виробників, друге – антиконкурентні узгоджені дії виробників щодо цінової політики.

Про те, чому АМКУ не завжди в змозі впливати на виробників, читайте у матеріалі Mind «Змова птахівників: чи вдасться знизити ціни на курятину».

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло