Метрополітен скасував тендер на будівництво лінії на Виноградар
Причиною скасування стали проблеми з «Київметробудом», який був одним з претендентів на перемогу

Комунальне підприємство «Київський метрополітен» 5 вересня відмінило свій тендер на будівництво лінії метро на житловий масив Виноградар очікуваною вартістю 6 млрд грн, повідомляють «Наші Гроші» з посиланням на систему ProZorro.
Причиною такого рішення стали виявлені проблеми з банківською гарантією одного з учасників закупівлі ПАТ «Київметробуд». Дані про відміну тендеру були оприлюднені в системі за годину до того, як колегія Антимонопольного комітету мала прийняти рішення по цій гарантії «Київметробуда» за скаргою іншого учасника торгів ТОВ «Будівельна компанія «Адамант».
Так, на попередніх засіданнях АМКУ «Адамант» повідомив про кримінальне провадження, у ході якого було виявлено дефекти гарантії «Київметробуду», які були достатні, аби метрополітен відхилив її як невідповідну тендерній документації.
Проблемою стало те, що «Київметробуд» надав інший примірник договору про банківську гарантію метрополітену, ніж той, який був наявний у банку «Глобус» (який і видав гарантію), У банківському примірнику значилася примітка про те, що гарантія набувала чинності через 5 днів після розміщення необхідної суми.
Водночас замовник (метрополітен) вимагав, аби учасники торгів подали безумовні та безвідкличні гарантії на суму 29,90 млн грн, які б набрали чинності до кінцевої дати подання пропозицій 13 липня. Метробудівці, у свою чергу, набули гарантію 10 липня – чинності вона набирала через 5 днів, тобто пізніше 13 липня.
Зазначається, що ці кошти потрібні, аби замовник міг забрати їх, якщо переможець аукціону з власних причин відмовився б від підписання угоди на виконання робіт. Тобто ці гарантії потрібні для боротьби з так званими «тендерними троллями» та недобросовісними учасниками.
Водночас, за даними «Адаманта», договір, який був розміщений у ProZorro, не мав електронного цифрового підпису та був з боку банку підписаний не тією особою, що підписувала банківську гарантію.
Ці ознаки вказували на те, що «Київметробуд» насправді міг не покласти на депозит у банку необхідні 29,90 млн грн, хоча і мав документ самої банківської гарантії. Таким чином, замовник по такій гарантії потім міг не отримати кошти.
Зазначається, що такі види «умовних» гарантій справді практикуються у окремих банках і коштують значно дешевше від безумовних гарантій (безумовна гарантія для тендеру ціною 6 млрд грн вимагає близько 1 млн грн комісійних, тоді як при «умовній» гарантії з обумовленою окремою угодою датою набрання чинності, банк може правити суму на рівні 1–1,5% від розміру гарантії (у даному випадку від 29,90 млн грн).
Крім того, «Київметробуд» міг не класти на депозит необхідну заставну суму за такою гарантією і не заморожувати власні кошти на час тендеру.
Нагадаємо: метрополітен відхилив пропозицію «Адаманту» через претензії до оформлення довідок про наявність освіти і робочого стажу у кількох працівників фірми. «Адамант» оскаржував його відхилення в АМКУ, і якби колегія підтвердила правомірність відхилення цієї фірми, але при цьому задовольнила її скаргу щодо дефектності банківської гарантії «Київметробуду», то замовник все рівно був би змушений відмінити тендер через недостатність кількості учасників для відкритих торгів.
На торги були подані три пропозиції:
- «Київметробуд» (бенефіціар Сергій Кияшко) планував вести роботи самотужки.
- «Інтербудтонель» (бенефіціар Володимир Петрук) планував залучити субпідрядником ПАТ «Дніпрометробуд», яке у якості досвіду заявило будівництво метрополітену у Дніпропетровську згідно з угодою від 1999 року.
- «Будівельна Компанія «Адамант» (Мукачеве) з групи «Укрбуд», (підконтрольна народному депутату Максиму Микитасю і Юрію Пелиху), планувала залучити субпідрядником ПрАТ «Південспецбуд», яке будувало ділянки метро у Харкові. Вони планували будувати метро в Києві за допомоги двох орендованих у Чехії тунелепробивних щитів (по 144 000 євро за кожен).
Зазначимо, тендер був оголошений у січні, однак замовник переносив аукціон декілька разів, по ходу знизивши очікувану вартість від 6,3 млрд до нинішніх 6 млрд грн.
Нагадаємо: у липні КМДА затвердила проект будівництва.
Читайте також, як планувалося будувати метро на Виноградар, у матеріалі Mind «Підземне відлуння: яким буде метро на столичний Виноградар»
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].