Коньяк скоро змінить назву
Українські виробники придумують нову назву для напою

Українські виробники коньяку почали роботу над створенням і введенням в обіг нової назви, яка має замінити «коньяк України», повідомляє ЄП.
Відмова від назви з 2026 року є одним із зобов'язань України відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС (зобов'язання не використовувати низку географічних найменувань, як то «шампанське» чи «коньяк»).
Виробники коньячної продукції повідомили про це у зв'язку з критикою наказу Мінагрополітики в статті «Конфлікт, настояний на коньяку». У матеріалі йшлося про оновлені Правилах виробництва коньяків України, які викликали занепокоєння ЄС. Зокрема, в ЄС звернули увагу, що за цим документом в уряді допускають можливість використання назви «коньяк» для української продукції після 2025 року. В Мінагро заперечують такий намір, пояснюючи, що планують змінити власний наказ згодом, коли буде обрано назву на заміну терміна «коньяк».
«Ми, безумовно, готові виконати всі вимоги, передбачені в рамках Угоди про асоціацію. Навіть (незважаючи на те, що) допускаємо, що для нас це загрожує можливим падінням прибутку. Розуміючи, що інтереси країни важливіші за інтереси бізнесу, ми будемо готові прийняти нову назва для коньяку, коли закінчиться термін перехідного періоду», – наводиться заява директора Одеського коньячного заводу Едуарда Городецького.
Наведено також пояснення профільної асоціації про те, що робота над створенням і введенням в обіг нової назви для «коньяку України» вже розпочато, в ній бере участь проект ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні».
Українські виробники коньячної продукції одночасно стурбовані, що критика нових правил з боку ЄС може бути використана для блокування ключової норми нових Правил – встановлення мінімальної частки спиртів вітчизняного виробництва для брендування продукції як «коньяк України». Відзначимо, що така вимога не суперечить Угоді про асоціацію.
«Яку б назва в майбутньому не мав «коньяк України» як національний продукт, він повинен містити в собі вітчизняну сировину, як у всіх виноробних країнах світу, в тому числі і в країнах Євросоюзу», – йдеться в коментарі галузевої асоціації. Там також послалися на норму про те, що при реєстрації нової назви коньяку як «географічного зазначення» вміст української сировини в ньому має бути не менше 85%.
Нагадаємо: продажі коньяку в світі досягли рекорду – 206 млн пляшок за рік.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].