mind
Користувачам інтернету варто готуватись до збільшення ціни на доступ до мережі

Користувачам інтернету варто готуватись до збільшення ціни на доступ до мережі

Наступна фаза M&A на ринку інтернет-провайдерів може призвести до зміни їх цінової політики

Користувачам інтернету варто готуватись до збільшення ціни на доступ до мережі
Фото: Shutterstock

Останні 3 роки спостерігається стійка тенденція до зменшення кількості гравців на ринку інтернет-провайдерів, а отже найактивніша фаза M&A ще попереду, що може призвести до збільшення вартості на доступ до інтернету через укрупнення провайдерів.

Таку думку висловив у коментарі Mind глава комітету ІнАУ з питань економічної конкуренції Олександр Арутюнян.

«Найактивніша фаза M&A ще не почалася. Цього року тенденцію на укрупнення буде продовжено. Є ризик консолідації ринку, і як наслідок – зростання цін не в межах інфляції, а вже в прогресії – до європейського рівня. У довгостроковій перспективі клієнт програє, бо провайдерів стає менше», – вважає експерт.

У той же час, за даними комітету ІнАУ з питань економічної конкуренції , за останні 3 роки лише в Києві продані 14 столичних інтернет-провайдерів.

Як правило, активи скуповують профільні інвестори – більш потужні гравці ринку. Один з найбільших інтернет-провайдерів «Ланет» у 2018 році придбав свого київського конкурента «Навігатор-Онлайн», у 2017-м купив 7up iNet і «Інтелеком-С». За словами власника «Ланет» Віктора Мазура, головний критерій покупки або вкладення в будівництво нової мережі – окупність на рівні 3,5–4 років.

Але найближчим часом «Ланет» не планує розбурхувати ринок новинами про нові угоди.
Другий великий учасник M&A – компанія «Воля». За її даними, у 2017 році «Воля» купила Airbites у Івано-Франківську. Учасники ринку оцінили угоду в $2 млн. А ще раніше «Воля» придбала операторів у Білій Церкві, Мелітополі та одному з районів Львова.

Ще один серійний покупець – великий український провайдер IPnet. Під його контроль в останні роки перейшли столичні Inetcom і FastyNet (торгові марки ТОВ «Інтернет Комунікації»), «ТІСА» і Хмара.NET.
Активно просувається по регіонах України дніпропетровський «Фрегат», скуповуючи невеликих колег. Наприклад, компанія придбала київського провайдера Real net за 4,5 млн грн (за оцінками учасників ринку) та RomeoNet.

За словами Артюняна, це неповна картина: далеко не всі столичні M&A афішуються, а кількість угод по території України набагато більше.

Детальніше про це у матеріалі Mind «Прощавай, телекоме: чому і за скільки продають інтернет-провайдерів».

Огляд тарифів на доступ в мережу – у матеріалі Mind «Наскільки зростуть тарифи інтернет-провайдерів у 2019 році».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті