Оновлено: «Київстар» оскаржив рішення суду за скаргою про нав’язування послуг абонентам

Оновлено: «Київстар» оскаржив рішення суду за скаргою про нав’язування послуг абонентам

Абонент не давав згоди на підключення йому послуги «Ді-Джингл», проте оператор її підключив

Оновлено: «Київстар» оскаржив рішення суду за скаргою про нав’язування послуг абонентам
Фото: pixabay.com

Мобільний оператор «Київстар» програв суд проти Національної комісії з питань регулювання зв'язку та інформатизації щодо підключення без згоди абонента послуги «Ді-Джингл», передає Ліга із посиланням на рішення Шостого Апеляційного адмінсуду.

Про позов оператора до регулятора стало відомо в минулому році. «Київстар» зажадав анулювати розпорядження, яке регулятор виніс за підсумками позапланової перевірки.

НКРЗІ винесла припис через скарги абонента на установку рінбектона – мелодії замість гудків – при зміні тарифного плану. Регулятор почав вимагати у оператора усунути порушення та привести свою діяльність у відповідність з нормами законодавства. В «Київстар» заявили, що не вважають це порушенням, так як послуга надається безкоштовно.

3 лютого 2017 року на Урядову гарячу лінію звернувся громадянин Гавел Ю.П. зі скаргою на оператора. Він повідомив, що «Київстар» «нав'язує користувачам без їх згоди послуги».

НКРЗІ провела позапланову перевірку щодо дотримання законодавства про телекомунікації.

З'ясувалося, що Гавел є абонентом передплаченого зв'язку, не є зареєстрованим абонентом і обслуговується знеособлено.

З 2015 року його номер обслуговувався на умовах тарифного плану «Київстар Дзвінки», а з 2 лютого 2017 року абонент переведений на тарифний план «Київстар Розмови» та йому автоматично підключена послуга «Ді-Джингл», яка включена в цей тарифний план.

Разом з тим, як говориться в матеріалах справи, абонент не давав згоди на підключення йому послуги «Ді-Джингл».

У тарифному плані «Київстару» було зазначено, що послуга Ді-Джингл – безпосередня установка рінгбектон – не тарифікується протягом 32 днів і відключається, якщо абонент самостійно її не продовжить.

Регулятор вважає, що при наданні безкоштовної послуги оператор повинен керуватися тими ж вимогами, що встановлені для платних контент-послуг. А саме, повідомляти про вартість, тривалості та інших параметрах сервісу. Суд підтримав НКРЗІ: «тарифні плани для абонентів передплачених послуг для контрактних абонентів застосовуються на умовах, однакових для всіх абонентів».

Оновлено: «Київстар» оскаржив зазначене рішення суду.

Про це повідомила прес-служба мобільного оператора.

«Більш того, рішення стосується недоліків інформування і порядку згоди абонента, і не містить висновків про те, що компанія нав'язує сервіси клієнтам. Послуга «Ді-Джингл» надавалася клієнтам без стягування плати, протягом 32 днів з моменту активації тарифного плану. Клієнти могли самостійно обирати, користуватися послугою чи ні. Після завершення 32-денного періоду послуга автоматично відключається, жодних коштів за надання цього сервісу з балансу клієнта не знімається», – наголосила прес-служба «Київстару».

Нагадаємо: також «Київстар» подав скаргу до Конституційного суду України. Експерти ринку припускають, що скарга «Київстар» пов'язана з накладеним на компанію штрафом з боку Антимонопольного комітету України на суму 54 400 грн після відмови мобільного оператора надати персональні дані про телефонні розмови клієнта.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті