Захворіло у світі
5,763,122
Померло у світі
358,235
Вилікувалось у світі
2,389,735
Захворіло в Україні
22,811
Померло в Україні
679
Вилікувалось в Україні
8,934
Зранку – гроші, ввечері – нафта: Польща відновить роботу «Дружби» тільки після компенсації

Зранку – гроші, ввечері – нафта: Польща відновить роботу «Дружби» тільки після компенсації

Польща заявило, що відновлення експорту російської сировини нафтопроводом «Дружба» відбудеться після того як РФ виконає її умови

Зранку – гроші, ввечері – нафта: Польща відновить роботу «Дружби» тільки після компенсації
фото www.flickr.com/photos/134963616@N05

Влада Польщі наполягає на тому, що північна гілка нафтопроводу, яка закінчується в Східній Німеччині, відновить роботу тільки після того, як ФРН і Польща домовляться з Росією про виплату компенсацій за завдану аварією збитків. Про це повідомляє DW.

Північна гілка російського експортного нафтопроводу залишається паралізованою з 24 квітня через те, що в «Дружбу» потрапили від трьох (за оцінками «Транснєфті») до п'яти (за підрахунками галузевих ЗМІ) мільйонів тонн нафти, забрудненої хлорорганікою.

Зазначається, що сторони вже зустрічалися 23 травня в Варшаві, але змогли домовитися тільки про графік робіт по усуненню наслідків аварії. Наступний раунд переговорів відбудеться в Москві 3 червня.

Польська влада заявили, що не буде у реверсному режимі перекачувати забруднену нафту назад в Росію.

«Згідно з домовленостями, некондиційна нафта, що потрапила до Польщі, буде поставлена покупцям (НПЗ) після того, як буде змішана з чистою нафтою в пропорції, яка гарантує, що рівень забруднення знаходиться на прийнятному рівні», – повідомили в МЗС Польщі.

Польська сторона не уточнила, скільки забрудненої нафти потрапило на територію країни. За даними представника російської «Транснєфті», що відповідає за транзит нафти «Дружбою», в Польщу і Німеччину сумарно потрапили трохи менше 700 000 тонн некондиційної сировини.

Влада Польщі, на відміну від інших країн-транзитерів, не погодилися на пропозицію Росії спочатку відновити подачу кондиційної нафти, а потім вирішувати питання компенсацій за завдані збитки в результаті зупинки транзиту і попадання в нафтопровід брудної нафти з хлорорганікою, що володіє корозійними властивостями.

Замість цього Варшава наполягає на тому, що першорядне питання – саме порядок відшкодування збитків.

«Після того, як буде врегульовано питання компенсацій і задоволення претензій з боку польських і німецьких споживачів, прокачування нафти відновиться», – заявило МЗС Польщі.

Польські партнери «Дружби» – оператор національного відрізка нафтопроводу і два найбільших НПЗ країни – вже повідомили російській стороні розмір понесених ними збитків.

У Москві вимоги Варшави в першу чергу вирішувати питання про компенсації розкритикували як «неконструктивні». Варто сказати, що польсько-російські відносини вже кілька років далекі від нормальних. В Європейському Союзі Варшава відноситься до головних опонентів Кремля. Один із приводів для зростання напруженості між країнами – енергетична політика Росії, зокрема, проект газопроводу «Північний потік – 2», проти будівництва якого різко виступає Польща.

Нагадаємо: раніше експерти підрахували, що експорт російської нафти Urals у Польщу і Німеччину може вийти на докризовий рівень у липні 2019 року.

Як повідомлялось, Мінськ встановив тарифи на прокачування нафти південною та північною гілками нафтопроводу «Дружба» на своїй території, зокрема на реверс некондиційної нафти в Росію.

Днями про вимоги компенсувати збитки через брудну нафту оголосила і французька нафтовидобувна компанія Total.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті