Зранку – гроші, ввечері – нафта: Польща відновить роботу «Дружби» тільки після компенсації
Польща заявило, що відновлення експорту російської сировини нафтопроводом «Дружба» відбудеться після того як РФ виконає її умови

Влада Польщі наполягає на тому, що північна гілка нафтопроводу, яка закінчується в Східній Німеччині, відновить роботу тільки після того, як ФРН і Польща домовляться з Росією про виплату компенсацій за завдану аварією збитків. Про це повідомляє DW.
Північна гілка російського експортного нафтопроводу залишається паралізованою з 24 квітня через те, що в «Дружбу» потрапили від трьох (за оцінками «Транснєфті») до п'яти (за підрахунками галузевих ЗМІ) мільйонів тонн нафти, забрудненої хлорорганікою.
Зазначається, що сторони вже зустрічалися 23 травня в Варшаві, але змогли домовитися тільки про графік робіт по усуненню наслідків аварії. Наступний раунд переговорів відбудеться в Москві 3 червня.
Польська влада заявили, що не буде у реверсному режимі перекачувати забруднену нафту назад в Росію.
«Згідно з домовленостями, некондиційна нафта, що потрапила до Польщі, буде поставлена покупцям (НПЗ) після того, як буде змішана з чистою нафтою в пропорції, яка гарантує, що рівень забруднення знаходиться на прийнятному рівні», – повідомили в МЗС Польщі.
Польська сторона не уточнила, скільки забрудненої нафти потрапило на територію країни. За даними представника російської «Транснєфті», що відповідає за транзит нафти «Дружбою», в Польщу і Німеччину сумарно потрапили трохи менше 700 000 тонн некондиційної сировини.
Влада Польщі, на відміну від інших країн-транзитерів, не погодилися на пропозицію Росії спочатку відновити подачу кондиційної нафти, а потім вирішувати питання компенсацій за завдані збитки в результаті зупинки транзиту і попадання в нафтопровід брудної нафти з хлорорганікою, що володіє корозійними властивостями.
Замість цього Варшава наполягає на тому, що першорядне питання – саме порядок відшкодування збитків.
«Після того, як буде врегульовано питання компенсацій і задоволення претензій з боку польських і німецьких споживачів, прокачування нафти відновиться», – заявило МЗС Польщі.
Польські партнери «Дружби» – оператор національного відрізка нафтопроводу і два найбільших НПЗ країни – вже повідомили російській стороні розмір понесених ними збитків.
У Москві вимоги Варшави в першу чергу вирішувати питання про компенсації розкритикували як «неконструктивні». Варто сказати, що польсько-російські відносини вже кілька років далекі від нормальних. В Європейському Союзі Варшава відноситься до головних опонентів Кремля. Один із приводів для зростання напруженості між країнами – енергетична політика Росії, зокрема, проект газопроводу «Північний потік – 2», проти будівництва якого різко виступає Польща.
Нагадаємо: раніше експерти підрахували, що експорт російської нафти Urals у Польщу і Німеччину може вийти на докризовий рівень у липні 2019 року.
Як повідомлялось, Мінськ встановив тарифи на прокачування нафти південною та північною гілками нафтопроводу «Дружба» на своїй території, зокрема на реверс некондиційної нафти в Росію.
Днями про вимоги компенсувати збитки через брудну нафту оголосила і французька нафтовидобувна компанія Total.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].