Функція захисту прав споживачів фінпослуг запрацює на початку 2020 року – НБУ

Функція захисту прав споживачів фінпослуг запрацює на початку 2020 року – НБУ

Споживач повинен чітко усвідомлювати основні умови отримання та користування фінансовою послугою

Функція захисту прав споживачів фінпослуг запрацює на початку 2020 року – НБУ
Фото: УНІАН

Функція захисту прав споживачів фінансових послуг запрацює в Національному банку (НБУ) на початку 2020 року. Про це повідомляє прес-служба НБУ.

У Національному банку 6 серпня 2019 року відбувся круглий стіл з представниками фінансового сектору щодо обговорення концепції захисту прав споживачів фінансових послуг, яку було запропоновано до громадського обговорення у червні цього року. Повноцінно функція захисту прав споживачів повинна запрацювати на початку 2020 року.

Функція захисту прав споживачів фінпослуг запрацює на початку 2020 року – НБУ

«Фінансовий сектор потребує ефективного механізму захисту прав клієнтів фінустанов. Це дозволить зробити фінансові послуги ще привабливішими та заохотить громадян до ширшого їх використання. Для комплексного здійснення цієї функції ми створили новий підрозділ у Національному банку – управління захисту прав споживачів фінансових послуг, яке опікуватиметься захистом прав клієнтів та працюватиме над розвитком клієнтоорієнтованого регулювання. Від якісно виконаної нашої роботи виграють всі – і споживачі, і фінансові організації, які зможуть ще активніше просувати свої послуги для задоволення потреб своїх клієнтів», – зазначив голова НБУ Яків Смолій.

Функція захисту прав споживачів фінпослуг запрацює на початку 2020 року – НБУ

«Оманлива реклама та приховані комісії у короткостроковій перспективі дозволяють банкам отримати прибуток, проте у довгостроковій – руйнують довіру населення до банківської системи. Така ситуація не сприяє зростанню економіки та відновленню кредитування. Саме тому ми плануємо встановити вимоги до розкриття інформації банками на їхніх сайтах та у рекламі. Таке регулювання є необхідним для вирівнювання інформації, яку отримує громадянин про фінансову послугу, та покликане сприяти конкуренції в банківській системі», – наголосила Перший заступник Голови НБУ Катерина Рожкова.

Рожкова зазначила, що перед підписанням договору споживач повинен чітко усвідомлювати основні умови отримання та користування фінансовою послугою та мати можливість легко порівняти пропозиції різних банків. 

Планується, що доопрацьовані проекти документів з врахуванням зауважень будуть ухвалені до кінця вересня поточного року, після чого у учасників ринку буде 3 місяці для додаткового налаштування веб-сайтів та зміни своїх маркетингових матеріалів. 

«Після ухвалення концепції фінансові установи будуть зобов’язані розкривати на веб-сайтах та у своїй рекламі достовірну інформацію про власні продукти та попереджати клієнта про можливі ризики. Також вони повинні будуть забезпечити роботу зручних інструментів для порівняння вартості своїх послуг (калькулятор, приклади). Національний банк зі свого боку надасть фінустановам рекомендації щодо порядку розгляду звернень громадян та здійснюватиме нагляд за дотриманням вимог законодавства на основі аналізу їхніх звернень», – додала вона.

Функція захисту прав споживачів фінпослуг запрацює на початку 2020 року – НБУ

Директор департаменту стратегії та розвитку Сергій Карпенко розповів, що основним результатом від запровадження цієї функції має стати відновлення довіри населення до фінансового сектору.

«Аналіз світового досвіду  показує, що питанням захисту прав споживачів опікуються центральні банки більшості країн світу. Одним з ключових індикаторів рівня фінансової інклюзії у світі є наявність у громадянина поточного рахунку в банку. В Україні близько третини населення не мають рахунків в банках, саме тому для фінансових установ є перспектива для суттєвого зростання клієнтської бази у разі подолання прогалин у розкритті інформації про свої фінансові продукти та послуги», – додав він.

Функція захисту прав споживачів фінпослуг запрацює на початку 2020 року – НБУ

Нагадаємо: у червні цього року НБУ створив підрозділ для захисту прав споживачів фінансових послуг.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті