Експерти НАТО дослідили, як відбувається маніпулювання і накрутка в соцмережах
За 300 євро тролі та боти активно накручували «лайки», перегляди і репости

У спільній доповіді експерти Передового центру НАТО з питань стратегічних комунікацій розповіли про результати їх дослідження про те, як компанії здійснюють маніпуляції в соцмережах, пропонують клієнтам купити лайки, кліки, коментарі та репости, пише BuzzFeed.
Щоб перевірити, наскільки добре соцмережі можуть виявляти і боротися з маніпуляціями, автори дослідження заплатили гроші за просування для 105 постів у Facebook, Instagram, YouТube і Twitter у 11 російських і 5 європейських компаній.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
Заплативши 300 євро, експертам вдалося отримати 3500 коментарів, 25 700 лайків, 20 000 переглядів і 5 100 підписників. Автори дослідження змогли виявити 18 700 акаунтів, задіяних в маніпуляціях. Через тиждень після покупки соцмережі видалили приблизно одну п'яту цих активностей. У той же час 95% акаунтів, з яких накручували перегляди і ставили лайки, були активні і через три тижні після покупки.
Експерти проаналізували, де ще застосовували ці акаунти, і знайшли 721 політичну сторінку, 52 офіційні сторінки влади, включаючи акаунти двох президентів, офіційну сторінку європейської політичної партії.
Дослідники звернули увагу, що всі соцмережі по-різному реагують на фальшиві дії користувачів:
- Facebook найбільш успішно намагався протидіяти створенню фальшивих акаунтів. Однак через кілька тижнів соцмережа видалила 10% накручених лайків, але не видалила коментарі та перегляди у відео.
- Instagram заблокував 44% куплених авторами дослідження підписників і 14% акаунтів, задіяних в накрутці.
- Twitter видалив 35% лайків і ретвітів, зроблених для тесту, але не зміг стерти перегляди.
- На YouTube легко завести фейковий аккаунт, однак компанія видаляє приблизно 10% переглядів з таких сторінок.
На думку авторів дослідження, подібними маніпуляціями в політичній сфері користуються для того, щоб вплинути на вибори і скерувати громадську думку в потрібне русло.
«Маніпулювання в соціальних мережах – це нова межа для антагоністів, які намагаються впливати на вибори, поляризувати громадську думку і відсунути на другий план виважені політичні дискусії», – йдеться в звіті.
Тим часом у Facebook розповіли, для чого приховали кількість «лайків» у Instagram.
Раніше повідомлялося, що Facebook використовувала дані користувачів, щоб тиснути на конкурентів.
Між тим стало відомо, що Google вводить більш жорсткі правила політичної реклами.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.