Як скласти іспит на кризу й не дати компанії впасти на дно
А також успішно управляти змінами в новій бізнес-реальності

Ми разом прожили стадії прийняття неминучого – від заперечення і гніву до прийняття. Ми не знаємо, що станеться з нами через півроку або навіть через місяць. Майбутнє ніде не зафіксовано – воно залежить від того вибору, який ми робимо сьогодні. Своїм вибором сьогодні ми формуємо успішне майбутнє бізнесу – адаптуючи команду до гнучких і мобільних форм роботи.
Люди – це основний капітал будь-якої компанії, драйвери змін і енергії. Саме цей підхід став ключовим в бізнес-конференції PEOPLE MANAGEMENT 8, яка 27 травня 2020 відбулася в онлайн-форматі з усіма переваги живого івенту.
У програмі конференції взяли участь 20 експертів з різних галузей бізнесу. Ми зібрали на одній площадці тих, хто говорить тільки правду. Це експерти без чудо-таблетки і чарівної палички. Кожен учасник конференції впізнав себе, перебуваючи по той бік екрану, і отримав цінну мотивацію, щоб робити бізнес по-новому. Нова інформація – це нові ідеї. А нові ідеї – це можливість вивести бізнес на якісно новий рівень навіть в умовах постійних змін!
Учасники онлайн-конференції отримали якісний контент виступів спікерів, відверту і інформативну експертну дискусію, бліц-опитування про уроки кризи від топ-менеджерів компаній. Кожен учасник міг поставити питання спікерам, обговорити інсайти з колегами – і головне змінити стрес на натхнення, щоб вже на наступний день впровадити нові знання у своїй компанії.
КЛЮЧОВІ ТЕЗИ СПІКЕРІВ PEOPLE MANAGEMENT 8
Андрій Длігач, футуролог, СЕО Advanter group, д. е. н., професор KSE, LvBS у своєму виступі на тему «Футуродевелопмент. Від «людських ресурсів» до со-діянню – технології управління майбутнього» озвучив ключові тези:
- Ми вже знаходимося у фазовому переході і напередодні глобальної економічної кризи. Це перехід до нової економіки, нового світу, до нових стандартів, цінностей, нових бізнес-моделей. Світ не змінюється. Його змінюють. Людина зараз добре створює алгоритми, але виконує їх гірше роботів.
- Ще в 2016 році була помітна основа кризи – вона полягає у зміні шаблонів поведінки людей. Ми стали переймати моделі поведінки та мислення мілленіалів, їх цінності.
- Ключові завдання бізнесу в 2020: 1) вижити; 2) розвиватися і рости, тобто отримувати прибуток, а не створювати нові робочі місця. Бізнес – не соціальна компанія, а інструмент заробітку грошей. Завдання бізнесу – створювати прибуток, навіть не створюючи робочі місця.
- Найважливіше для бізнесу – розвивати AQ (адаптивний інтелект).
- Йде зміна всіх понять – ми будемо повинні перевизначити заново поняття «держава», «капіталізм», «релігія», «шлюб», «робота» і т. д. І у нас є 5-6 років попереду, щоб передомовитися про те, яким буде наш новий світ
Олександр Кучеренко, Директор з питань сталого розвитку ДТЕК в темі «Майбутнє, яке ми самі створюємо. Новий HR-профіль» акцентував увагу на 4-х ключових компетенціях нового HR-профілю:
- Skilled Influencer – компетенція, яка демонструє здатність впливати на стейкхолдерів, щоб заручитися необхідною підтримкою для створення цінності для організації.
- Decisive thinker – компетенція, яка демонструє здатність швидко аналізувати і «читати» дані та інформацію. Структурує інформацію, інсайти і знання для визначення варіантів, винесення рекомендацій і прийняття обґрунтованих рішень.
- Courage to challenge – компетенція, демонструє сміливість і впевненість, челленджит організацію та колег, навіть коли стикається з опором або незнайомими обставинами.
- Role model – компетенція HR-а послідовно подавати приклад. HR діє чесно, неупереджено та незалежно, балансуючи особисті, організаційні і правові параметри.
Ірина Гевель, Голова Правління СК «Альфа Страхування» в темі «Гнучке управління командами і проектами» відверто розповіла, чому їм вдалося перевести 100% співробітників на віддалений формат всього за 3 дні і без збоїв для компанії і клієнтів, які отримували послуги 24/7:
- Ми не знали і не знаємо, як довго триватиме пандемія і буде друга хвиля, тому вирішили робити переклад команди в онлайн настільки якісно, як якщо б ми це робили назавжди.
- Нова бізнес-реальність: багатозадачність 80 lvl. На чолі кута – чітке планування, пріоритизація, чітке дотримання плану, чіткі правила, елементарна дисципліна, постійна комунікація в онлайні і ще більш частий контроль KPI.
- Важливо забезпечити операційну стійкість компанії в умовах «якщо», а в умовах «коли». Аналізувати. Оптимізувати. Покращувати.
Анна Власова, засновник Школи HRM вказала на 5 головних факторів у виступі на тему: «Криза лідерських компетенцій: як керувати командою, щоб не втратити компанію»
- У все, навіть в кращі часи, треба бути готовим до кризи: оволодіти сценарним плануванням, гнучким бюджетуванням, ризик-менеджментом, сучасною аналітикою. Перевіряйте будь-яке рішення на sustainability і можливість автоматизації.
- Цінності відповідають на питання «Хто ти?», якщо ваш постачальник – неякісний, ваш партнер – ненадійний, а співробітник – безвідповідальний. Цінності роблять комунікації безпомилковими і швидкими. Оточуйте себе гідними і не розмінюйтеся на тимчасове і сумнівне!
- Система управління персоналом рухається від бізнес-партнерства до бізнес-лідерства. Керівникам важливо вчити, знати, розуміти «матчастину» – управлінські технології – хірургію управління, її не заміниш мотиваційними «примочками» від таких же спікерів.
Андрій Бурлуцький, strategic marketing manager SMART business точно зазначив у своєму практичному спічі «Як удосконалити роботу команди в нових умовах: Agile-стиль, digital-лідерство, гнучке управління змінами»:
- Agile може стати інструментарієм не тільки для того, щоб побачити, як створюються продукти та інновації усередині компанії, але і в тому числі – як Agile-формати можна з'єднати з організаційними процесами бухгалтерії, фінансами, клієнтської підтримки лояльності.
- Традиційна ієрархія роботи змінюється динамічною мережею – максимально швидким обміном інформації, швидким аналізом і затвердженням проектів, навчанням і адаптивністю робочого місця співробітника і його завдання.
- Цифрова трансформація – точкова або глобальна – призводить до експоненціального зростання, якщо лідер розуміє, які процеси з допомогою яких технологій реалізувати, з якими командами домагатися кращих результатів.
- Робіть ставку на тих, хто відразу зацікавився змінами. Не витрачайте час на переконання скептиків. Формуйте команди за принципом трьох «С» (стислі, стабільні, самостійні): нехай вони будуть автономні у роботі та відповідають за свої зобов'язання. Швидко навчайте адаптивної моделі лідерів всіх рівнів.
- Пам'ятайте, що зміна менеджменту фронт-офісу та середнього рівня буде особливо складним: співробітникам на цих посадах потрібно час, щоб перейти від контролю до наставництва та підтримки.
- Технології (технологічні можливості та технологічна готовність співробітників працювати в цих умовах) + талановиті співробітники = інновації
Ваче Давтян, зберігач щастя в трьох компаніях, бізнес-консультант, засновник «Школи розвитку лідерів LeaderWay» в АНТИвигоряння в кризу, розповів про інструменти гнучкої роботи без стресу, ТОП-5 тез його доповіді:
- Ключові причини вигоряння: багатозадачність, тривожність, робота без перерв (біч трудоголіків!) і шкідливі звички.
- Висока тривожність дається нам від природи. Вижили якраз тривожні люди, які з допомогою тривожності протистояли хижакам і іншим природним небезпекам. І наш мозок, який міняється дуже повільно, все ще мислить «парадигмами» наших предків.
- Багатозадачність – це постановка високих цілей, які вимагають величезних витрат енергії – у багато разів більше, ніж ви можете потягнути, і тому спустошує. Бажання виконати багато завдань відразу змушує працювати без перерв, а такий настрій призводить до шкідливих звичок, коли ми заїдаємо або «запалюємо» стрес.
- Стрес у двох випадках: 1) коли його недостатньо (нудьга); 2) стресу надто багато (дистрес, вигоряння). Достатній рівень стресу призводить до драйву і почуття успішності. Люди, які пережили стрес, вважають своє життя більш усвідомленим.
- Виживуть компанії з відбудованою корпоративною культурою і лояльністю до зовнішнього і внутрішнього клієнта – співробітнику. Лідерам для ефективності доведеться навчитися поєднувати емпатію, турботу про працівника і жорстскість, контроль.
Тетяна Лукинюк, СЕО Red Bull, презентувала тему «Комунікаційні стратегії-2020» і зазначила, що слід зробити для апдейта комунікації з внутрішнім і завнішнім клієнтом в новій бізнес-реальності:
- Перевірте поточні комунікації і медіаканали на предмет актуальності. Слухайте споживачів і формуйте розуміння їх нових потреб і цінностей. Визначте вплив на ваш продукт/послугу та обслуговування в перспективі декількох місяців.
- Продумайте гарантії, які ви можете надати споживачам про те, що ваші продукти або послуги залишаться незмінними або покращаться. Переорієнтуйте маркетингові зусилля, щоб відповідати сподіванням і очікуванням споживачів, а не «впарювати» ваш продукт.
- Ключові завдання лідера в період неминучих змін:
- зустрічатися з реальністю і адекватно пояснювати те, що відбувається в компанії;
- доступно і докладно малювати, яке належить майбутнє, на чому фокусується команда наступного тижня, наступного місяця;
- облаштовувати внутрішньокомандні активності: залучати співробітників, щоб вони відчували, що навіть на відстані, вони в команді, і в будь-який момент можна звернутися з питанням, за допомогою.
- Стійкість можна розвивати, спокій потрібно нарощувати.
Наталя Кадя, партнер юридичної компанії Danevych.Law, експерт з нейроменеджменту, в темі «Work of future. Як андроритми змінили алгоритми і тепер впливають на успіх вашої компанії» зазначила:
- 40 000 000,00 БІТ інформації ми отримуємо щомиті. 40 БІТ – об'єм, який здатна обробити свідома частина мозку. 60000 думок в нашій голові протягом дня. 40 думок роїться у нас в голові кожну хвилину. Причому 80% з них – це повторювані і негативні думки. Згідно з дослідженням інституту GALLUP, 23% співробітників часто відчувають вигоряння, 44% – іноді.
- Нова парадигма навчання сьогодні будується на людяності, етичності, креативності і творчості.
- Маніфест майбутнього світу речей:
- Нова траєкторія руху. Оснастити себе експоненціальними інструментами, щоб перейти від здогадів, інтересу і наближення – до знання, розв'язання і вашим мислення.
- Підключіть те, що важливо. Створюйте системи з іншими співробітниками, поєднуйте речі, експериментуйте.
- Визначте свої обмеження. Пам'ятайте, що ваші ресурси потребують відновлення.
- Розширюйте свій світ, шукайте нове. Знайдіть людей, які мають спільне бачення і пристрасть до того, щоб навчатися, ділитися і робити важливі речі.
- Застосовуйте «інтелігентний» інструмент. Скористайтеся феноменальною силою алгоритмів навчання, щоб перейти від вимогливого послуху співробітників в рамках наших інструментів – до оцінки їх самостійності.
ПАНЕЛЬНА ДИСКУСІЯ «ЛІДЕРСТВО 2020: НОВІ РОЛІ, ЗАВДАННЯ, СТРАТЕГІЇ»
Про нових компетенцій бізнес-управлінців, які хочуть побудувати ефективну команду, відверто розповіли в рамках панельної дискусії:
Ігор Гут, співзасновник шведсько-українського проекту DYB (Develop Your Business), Рената Чучмай, старшии віце-президент і Global HR Business Partner компанії SoftServe, Володимир Мудрий, Член Правління ОТР банку, Анна Власова, засновник і СЕО Школи HRM, Анастасія Владычинская, експерт №1 з організації сервісу та сервіс-орієнтованої стратегії, Тимур Бондарєв, керуючий партнер Arzinger.
ТОП-10 ключових тез, що пролунали у відвертій дискусії експертів:
- Головна компетенція лідера – стресостійкість, тому що на керівника зараз тисне три преса: власники бізнесу, ринок і команда співробітників, проводити межу між любов'ю і вимогливістю до підлеглих.
- Відсікайте перфекціонізм в частині того, щоб «викотити» ідеальний продукт, щоб усіх здивувати. Перфекціонізм на даному етапі – ваш ворог.
- Уникайте ефекту Аша – соціального конформізму, коли люди погоджуються з думкою інших, навіть якщо це не вигідно для їх компанії, щоб бути прийнятим.
- Довіряйте собі більше, ніж колективного несвідомого, довіряти команді і усвідомте, ким ви керуєте – групою або командою. Хто ви в команді – спонсор або граючий тренер?
- Потрібно вміти управляти своїм его і вчитися бути замінним і передавати лідерство тому, хто ситуаційно найсильніший.
- Лідерство – це не про знання, а про стан духу в робочому стані, щоб перевести енергію страху в енергію змін і рішень.
- В перспективі другої хвилі пандемії важливо зупинитися і переосмислити те, що було зроблено в компанії з «класикою жанру» в першу хвилю (тотальний косткатинг, оптимізація персоналу, скасування навчання). Важливо подумати, що і як робити по-іншому по кожному процесу. Задати питання: «Що станеться, якщо ми ЦЕ робити не буде взагалі?»
- Застосовуйте методи Agile. Скорочуйте час реакції системи – час реакції повинен бути миттєвим. Думайте прогностично, плануючи процеси. Оцініть свої KPI – вони про минулому, теперішньому або майбутньому?
- Оцініть і назвіть маркери «кінця світу», «точки неповернення» для своєї компанії, а потім відповідайте собі на питання: що потрібно зробити сьогодні, зараз, щоб кінця світу не сталося?
- Перестаньте культивувати в собі патерналізм і робити із співробітників інфантилів, почніть поважати підлеглих, дайте їм свободу рішень – і на основі цих цінностей будуйте систему пошуку і відбору людей в команду. Не бійтеся втратити уявних професіоналів – «героїв вчорашнього дня».
БЛІЦ «НА МЕЖІ»
7 експертів, 7 топ-менеджерів компаній, дали короткі відповіді про ключових уроках кризи, стратегіях і тренди нового поведінки лідерів, від яких безпосередньо залежить життєдіяльність компанії.
Кожен учасник бліцу поділився своїм баченням, на чому зосереджений бізнес-фокус їх компаній сьогодні, які уроки кризи вони візьмуть з собою у майбутнє і чому вони сьогодні віддають перевагу: довірі або дисципліни, швидкому або сталого розвитку, прокачування софт або хард-скілів у співробітників.
5 найбільш значущих тез спікерів бліцу:
- Хард і софт-скіли – це дві ноги бізнесу руху вперед. Якщо якихось навичок не вистачає, ваш бізнес, ваша команда, твої проекти кульгають. При цьому не можна приймати важливі рішення в галузі, якщо ви не експерт у своїй індустрії.
- Головна компетенція, яка вже стала маркером ефективності, – agility – особиста організаційна гнучкість.
- Карантин виявився перевіркою на лідерство і показав, що не можна знижувати фокус і бути максимально уважними до тієї лідерської моделі поведінки, яку демонструють керівники.
- У швидко мінливому світі навіть у зарегульованих великих компаніях керувати за допомогою інструкцій неможливо, тому довіра стає ключовою цінністю. Важливо правильно організувати роботу команд у фреймі автономності, компетентності.
- Сьогодні важливо навчитися прогнозувати неприємні ситуації, навіть якщо ніщо не віщує біди + контроль за сashflow + оцінювати потенціал команди.
Так як ми обіцяли онлайн-конференцію з усіма перевагами живого івенту, під час кава-пауз та обіду ми запропонували учасників відпочити від потоку насиченого контенту і послухати цінні #ешьпейхудей-рекомендації відомого лікаря-дієтолога, ендокринолога Наталії Самойленко, засновника клініки дієтології Самійленка, а також – побачити огляд книжкових бізнес-бестселерів від книжкового партнера Kniga.BIZ і відповісти на питання інтелектуальної бізнес-вікторини.
Це лише невелика частина всього контенту 6-годинного динамічного івенту.
Якщо ви хочете отримати цінний практичний контент від топ-менеджерів провідних компаній, дізнатися детальніше про нових компетенцій, стратегії та інструменти впровадження гнучких форматів роботи і навчання в рамках PEOPLE MANAGEMENT 8, можете придбати якісний відеозапис всіх виступів спікерів, дискусійної панелі, бліцу «На межі» і консультації лікаря-дієтолога.
Залишайте свої заявки на відеозапис усіх виступів РМ8 за посиланням: http://bit.do/fFMXN
Практичний контент PEOPLE MANAGEMENT 8 – можливість сьогодні осмислити справжні причини вашого успіху і знайти способи примножити успіх у новій бізнес-реальності!
Організатор конференції: KA Group premium business events, імпортер світового інтелекту, оператор бізнес-івентів преміум класу