Китай та США можуть увійти в нову «холодну війну» - аналітик Fitch
Мова йде про тотальну глобальну економічну, військову та ідеологічну боротьбу, яка може тривати десятиліттями

США і Китай мають «діаметрально протилежні цінності», і вони в кінцевому підсумку скотяться в «нову холодну війну» в найближчі десятиліття. Про це сказав китайський аналітик з Fitch Solutions Даррен Тей, передає CNBC.
«Під новою холодною війною я маю на увазі тотальну глобальну економічну, військову та ідеологічну боротьбу, яка може тривати ціле покоління, яка може привести до роздвоєння значних частин світу на проамериканський блок і прокитайський блок зі значною кількістю країн, що опинилися посередині», – сказав він.
За його словами, розкол між двома найбільшими економіками світу, швидше за все, змусить країни Південно-Східної Азії встати на чиюсь сторону, навіть якщо вони захочуть бути «прагматичними» і залишатимуться дружніми з обома країнами як можна довше.
«Перебуваючи в Азії, важко буде протистояти тяжінню Китаю з огляду на його розміри і вплив», – сказав Тей. – Це не аргумент на користь того, щоб сказати, що в цьому випадку вони все встануть на бік Китаю. Але є ризик, який слід враховувати».
Експерт наголосив на тому, що технологічний сектор вже став полем битви для США і Китаю, і, ймовірно, він побачить найбільший розрив, якщо відносини не поліпшаться.
В останні місяці Вашингтон ускладнив для Huawei закупівлю напівпровідників, необхідних для виробництва її продукції. Адміністрація Трампа також намагалася видалити китайський додаток для обміну відео TikTok з американських магазинів додатків, хоча суд США в кінцевому підсумку тимчасово заблокував це розпорядження.
Але агресивні зовнішньополітичні дії, такі як занесення в чорні списки і заборони з обох боків, не будуть єдиною річчю, яка шматує країни – відсутність довіри також матиме значення, сказав Тей. Це особливо ймовірно, якщо відносини між США і Китаєм погіршаться і виникне недовіра «не тільки між урядом, але і між людьми цих двох великих світових держав», – додав він.
Споживачі по обидва боки, схоже, вже бойкотують товари один одного, оскільки націоналізм виріс після вибуху пандемії COVID-19. У травневому звіті Deutsche Bank Research говориться, що 41% американців більше не будуть купувати товари «Зроблено в Китаї», а 35% китайців не купуватимуть товари «Зроблено в США».
Нагадаємо: у серпні цього року Сполучені Штати розширили раніше введені обмеження, щоб заборонити Huawei отримувати доступ до чіпів без спеціальної ліцензії.
Аналітики кажуть, що ці заходи ставлять під загрозу «корону» Huawei як найбільшого в світі виробника смартфонів, титул, який вона виграла в цьому році, і її бізнес з виробництва смартфонів може взагалі зникнути, якщо вона не знайде спосіб поставляти напівпровідники.
Як повідомлялося, що на тлі американських санкцій від Huawei відмовились навіть китайські виробники, які також припинили постачати їй комплектуючі.
Днями Сполучені Штати ввели санкції проти найбільшого китайського виробника мікросхем Semiconductor Manufacturing International Corp. (SMIC), що ще більше підсилює напруженість у відносинах США з Китаєм.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].