Amazon відкрив свій перший магазин без кас та продавців за межами США
Гігант е-комерції обрав Лондон

Компанія Amazon відкрила в Лондоні свій перший за межами США «офлайновий» продуктовий магазин Amazon Fresh без кас та продавців.
Як повідомляє ВВС, покупцям необхідно всього лиш просканувати додаток для смартфона при вході в магазин, а потім усі продукти, які вони кладуть у кошик автоматично підраховуються. Остаточний рахунок клієнтам виставляється при виході.
У супермаркеті продаються сотні товарів під власним брендом, а також продукти сторонніх виробників. Тут же можна забрати або повернути товари, які були куплені онлайн.
Низка експертів вважають, що відкриття Amazon Fresh навряд становитиме загрозу для конкурентів: в основних торгових мереж є власні напрацювання у сфері покупок без кас і продавців. Між тим, метод Amazon виглядає більш привабливим для покупців, на відміну від стомлюючого сканування кожного товару окремо, як це відбувається в таких великих роздрібних мережах, як Marks and Spencer, Tesco або Sainsbury's.
Американська компанія настільки впевнена у своїх технологіях, що заявляє, що покупцям взагалі не варто хвилюватися про те, як система розпізнає те, що вони купили.
«Як тільки ви взяли з полиць все, що вам потрібно, ви можете виходити з магазину і йти додому, пояснює принцип Метт Берч, директор Amazon Fresh і колишній керівник в Sainsbury's.
Вперше таку технологію застосували в США в аналогічних магазинах Amazon Go, які відкрилися для публіки у 2018 році. До 2021 вона стала більш досконалою. Якщо раніше система не могла відрізнити одну листівку, журнал або букет від іншого, то зараз вона з цим прекрасно справляється.
Для такого детального точкового розпізнавання Amazon використовує сотні камер і датчиків, які розроблені за допомогою глибокого навчання штучного інтелекту. Однак ця технологія ніяк не пов'язана з системою розпізнавання осіб.
Замість цього користувачі повинні самі ідентифікувати себе на вході в магазин, відсканувавши штрих-код зі свого облікового запису в стандартному додатку Amazon Shopping. І це змусило хвилюватися правозахисників.
«Те, що пропонує Amazon, це покупки під тотальним наглядом, – побоюється Силки Карло з організації Big Brother Watch. – Відстеження покупців компанією Amazon створить величезний обсяг персональних даних. Люди повинні знати, хто і як може використовувати ці записи і аналітику».
У відповідь компанія заявила, що буде пов'язувати інформацію, зібрану в магазині, з обліковим записом клієнта Amazon на термін не більше 30 днів і буде звітувати, яким чином використовує конфіденційні дані.
Нагадаємо: перший повністю автоматизований магазин Amazon Go було запущено в Сіетлі у 2018 році.
В серпні 2020 року Amazon показав журналістам свій новий продуктовий супермаркет під назвою Fresh в одному з районів Каліфорнії. Fresh не є відгалуженням Whole Foods,який компанія купила кілька років тому, і не схожий на один з магазинів Amazon Go без кас або «365». Супермаркет Amazon Fresh поєднує в собі елементи всіх цих концепцій – мікро-фулфілмент, безконтактні функції, ретельно підібраний асортимент преміальних і традиційних продуктів і персоналізоване обслуговування.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].