Facebook створила «білі списки» користувачів, яким дозволено порушувати правила мережі – WSJ
Зазвичай це відомі актори, блогери та інші знаменитості

Марк Цукерберг не раз публічно заявляв, що Facebook – це соцмережа, де кожен може вільно висловлювати свої погляди, від політиків до пересічних громадян. Водночас так само для всіх існують рівні правила і стандарти поведінки в соцмережі.
Однак, як зясувала газета The Wall Street Journal, деякі користувачі все ж «рівніші за інших»: у приватному порядку компанія створила «білі списки» із привілейованих користувачів , випливає з документів компанії, які потрапили в розпорядження видання.
Facebook створила систему XCheck, яка звільнила VIP-користувачів від дотримання правил соцмережі. Одні користувачі прямо занесені в «білий список» і повністю звільнені від санкцій Facebook (наприклад, від потрапляння в бан), а іншим дозволено публікувати матеріали, які порушують правила, на умовах подальшого схвалення співробітниками Facebook. У останніх, втім, до цього рідко доходять руки, зазначає газета.
Документи показують, що в 2020 році в XCheck було не менше 5,8 млн акаунтів. У внутрішніх документах вказані критерії, кого включати в білий список – зокрема, «гідне висвітлення в пресі», а також «впливовість або популярність». Програма охоплює практично всіх, хто регулярно з'являється в ЗМІ або у кого є значна кількість підписників, включаючи кінозірок, ведучих ток-шоу, вчених і блогерів з великою кількістю фоловерів.
WSJ пояснює, як за допомогою «винятків» Facebook відбувалися інтернет-скандали за участю відомих особистостей. Так, в 2019 році футболіст Неймар виклав оголені фотографії жінки, яка звинуватила його в згвалтуванні. Пост переглянули десятки мільйонів користувачів, перш ніж він був видалений Facebook.
Інші акаунти з білого списку не раз викладали провокативні заяви про «смертельну шкоду» вакцин проти COVID-19 і «педофільську змову» за участю Хілларі Клінтон.
Навіщо «білі списки» взагалі потрібні Facebook? WSJ на це відповідає: соцмережа більше піклується про те, щоб уникнути негативного PR, ніж про реальну рівність користувачів. Так, огляд від 2019 року показав, що з 18 розслідуваних гучних інцидентів з блокуваннями контенту в 16 алгоритми компанії допустили помилки. Тобто, Facebook безпричинно блокував деякі пости. Постраждав навіть сам Цукерберг – один з його прямих ефірів був заблокований після того, як алгоритм класифікував виступ як «дезінформацію».
Нагадаємо, минулого року Facebook насмішив користувачів тим, що видалив пост з фотографіями цибулі, пояснивши: «містить відверті сцени». Після цього продажі цибулі в компанії зросли в сотні разів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].