ЄС хоче вкласти 10 млрд євро у Транскаспійський коридор, що з’єднує Європу і Центральну Азію
Так Брюссель шукає альтернативні торгові маршрути, які не проходять територією росії

Європейський Союз зобов’язався інвестувати 10 млрд євро в Транскаспійський транспортний коридор, що сполучає Європу і Центральну Азію.
Джерело. Про це оголосив віце-голова Єврокомісії Валдіс Домбровскіс на інвестиційному форумі в Брюсселі в понеділок, пише DW.
«Присутні сьогодні міжнародні партнери зобов'язуються надати 10 млрд євро інвестицій для розвитку сталого транспортного сполучення в Центральній Азії, включаючи нові зобов'язання Європейської комісії та Європейського інвестиційного банку у розмірі 1,5 млрд євро, а також додаткові кошти у рамках відкритої архітектури інвестиційних гарантій Єврокомісії», – повідомив він.
Зобов'язання у розмірі 10 млрд євро – це поточні та заплановані інвестиції, уточнили в Єврокомісії. Вона розраховує мобілізувати цю суму у короткостроковій перспективі для сталого розвитку транспорту у Центральній Азії.
Цього ж дня у Брюсселі Європейський інвестиційний банк підписав меморандуми про взаєморозуміння на загальну суму 1,47 млрд євро з урядами Казахстану, Киргизстану та Узбекистану, а також із Банком розвитку Казахстану. У ЄС наголошують, що ці позики стануть можливими завдяки гарантіям, наданим Єврокомісією.
Крім того, ЄБРР підписав з Казахстаном меморандум про взаєморозуміння з інвестиційним портфелем у 1,5 млрд євро на проекти, що вже готуються, для розвитку транспортного сполучення в Центрально-Азіатському регіоні.
Інвестиційний форум Global Gateway проходить у Брюсселі 29 та 30 січня. У ньому беруть участь представники урядів, фінансових інститутів, ділових кіл та громадянського суспільства з Європи, Центральної Азії, Кавказу та Туреччини. Вони обговорюють інвестиції, необхідні для перетворення Транскаспійського транспортного коридору на сучасний та ефективний маршрут, здатний доставляти вантажі та пасажирів з початкового пункту на кінцевий менш ніж за 15 днів.
Коридор пролягає через Європу, Азербайджан, Грузію, Туреччину, акваторію Каспійського моря, Казахстан та Китай. Загалом Євросоюз, його країни та банки розвитку прагнуть мобілізувати на вдосконалення транспортних систем Центральної Азії до 300 млрд євро громадських та приватних інвестицій у період з 2021 по 2027 роки.
Після повномасштабного вторгнення росії в Україну Євросоюз шукає альтернативні торгові маршрути між Європою та Азією, які не проходять територією рф.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].