За тиждень в Україні середня роздрібна ціна на бензин марки А-95 зросла на 69 копійок – до 56,60 грн/л

За тиждень в Україні середня роздрібна ціна на бензин марки А-95 зросла на 69 копійок – до 56,60 грн/л

Решта пального подорожчала не так суттєво

За тиждень в Україні середня роздрібна ціна на бензин марки А-95 зросла на 69 копійок – до 56,60 грн/л
Фото: Рexels

За тиждень в Україні середня роздрібна ціна на бензин марки А-95 зросла на 69 копійок – до 56,60 грн/л, 92-й подорожчав на 15 копійок – до 52,42 грн/л, ціна дизеля зросла на 20 копійок – до 53 грн/л, автогаз подешевшав на 4 копійки – до 26,72 грн/л.

АЗС A-92 A-95 A-95+ ДП Автогаз
UPG 56.55 57.92 53.42 27.66
Shell 59.42 61.99 53.49 25.49
SOCAR 60.99 62.99 56.99 27.99
WOG 59.99 61.99 55.99 27.98
Авіас 52.27 52.27 56.32 51.52 24.99
БРСМ-Нафта 53.99 58.99 53.49 25.49
ОККО 59.99 61.99 55.99 27.98
Укрнафта 52.02 52.02 56.02 51.32 24.95
Середня по Україні 53.49 53.79 58.99 52.83 26.73

За перші чотири місяці року українські імпортери забезпечили стабільне постачання 2,3 млн тонн бензину й дизельного пального, що на 9% більше, ніж у 2021 році. Нова система постачань з Європи успішно функціонує, руйнуючи міф про залежність від росії та білорусі, пишуть Сергій Куюн і Наталія Курган у статті «Точка опори: як працює ринок пального у 2024 році».

Автори зазначають, що нова система має свої особливості. У 2023 році, діючи на упередження наслідків ембарго, імпортери побили рекорди з постачання. Влада також сприяла створенню запасів через побоювання можливих проблем.

Через блокування польського кордону з лютого до квітня було втрачено частку бензину, який постачався автотранспортом. Втрати для Польщі становили 84%, для Литви – 55%. Це компенсували збільшенням імпорту бензину залізницею.

Конкуренція загострюється між Польщею та Румунією. Якщо торік постачальників бензину було два десятки, то цього року залишилися дві компанії – PKN Orlen і OMV Petrom. На дизельному ринку Польща постачила 502,4 тис. тонн (на 19% більше), а Румунія – 496,3 тис. тонн (+8%).

Географія імпорту зменшилася через зниження постачань із Болгарії, Молдови та Литви, а також через відсутність постачань з Албанії, Франції, Хорватії, Естонії та Північної Македонії. Додалися Ізраїль і Австрія.

Експерти зазначають, що головним результатом стало зникнення спекулятивних «премій» у закордонних постачальників і зниження закупівельних цін до мінімуму.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло