Фермери закликали «Укрзалізницю» не підвищувати тарифи на вантажні перевезення
Зростання тарифу «УЗ» призведе до втрати орієнтовно 1,3 млн тонн урожаю зернових та олійних культур на суму $300 млн, вважають експерти

Зростання вантажних тарифів «Укрзалізниці», а також відсутність можливості для бронювання малих аграріїв можуть знищити середнє фермерство в Україні, що призведе до позбавлення органів місцевого самоврядування сільської місцевості податкової бази.
Про це заявили у Всеукраїнському конгресі фермерів (ВКФ).
«Анонсоване «Укрзалізницею» зростання вантажних тарифів на +37% матиме негативний вплив на прибутковість мікрогосподарств та фермерських господарств, адже підвищена вартість логістики буде повністю перекладена на закупівельні ціни агропродукції», – наголосили у ВКФ.
Окрім того, через значно нижчі доходи дрібні аграрії не зможуть закупити достатню кількість добрив, наголосили у конгресі, а як відомо, саме ця стаття витрат є балансуючою для малого агробізнесу: наявність грошей означає наявність добрив.
«Відсутність коштів і добрив призведе до падіння врожайності на 30% та, як наслідок, збитковості, оскільки площа обробітку однакова, а урожай – різний. За оцінками експертів, зростання тарифу УЗ призведе до втрати для мікрогосподарств і фермерських господарств орієнтовно 1,3 млн тонн урожаю зернових та олійних культур на суму $300 млн», – наголосили у ВКФ.
Ба більше, варто взяти до уваги той факт, що підвищення вантажного тарифу перенаправить виробників агропродукції із залізниці на автошляхи. Переорієнтація на перевезення автомобільними шляхами може призвести до погіршення їхнього стану, що вкрай неприйнятно, особливо в умовах війни, резюмували у конгресі.
Як відомо, експерти та бізнес-асоціації звинуватили «Укрзалізницю» у бажанні використати монопольне становище й підвищити тариф на вантажні перевезення на 37%. Як заявили в Американській торговельній палаті (ACC), крім тарифів, УЗ збирається збільшити вартість робіт і послуг, які пов’язані з перевезеннями, а також ставки плати за користування вагонами й контейнерами.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що перевезення вантажів, зокрема імпорт сільськогосподарської продукції з України, як морем, так і суходолом, від початку повномасштабного вторгнення рф триває з певними труднощами.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].