Ані «чорного», ані «білого»: як вибрати між інхаус- і аутсорс-командою

Ані «чорного», ані «білого»: як вибрати між інхаус- і аутсорс-командою

У чому основні переваги та недоліки кожного з варіантів

Этот текст также доступен на русском
Ані «чорного», ані «білого»: як вибрати між інхаус- і аутсорс-командою
Фото: pixabay.com

Не лише у початківців, але й у досвідчених підприємців при формуванні штату співробітників часто виникає питання: «Що краще: створювати свою команду або скористатися послугами на аутсорсі?». Воно може з'явитися на будь-якому етапі життєдіяльності компанії: з моменту появи ідеї про власний бізнес до найактивнішого етапу розвитку. Хоча на кожному з цих етапів потреби різні. На це питання немає однозначної відповіді. Валерія Іонан, засновник і керуючий партнер групи компаній Quadrate 28 Corp., пояснює для Mind основні сильні і слабкі сторони кожної з організаційних моделей роботи.

На початковому етапі для компанії важливо, щоб їй правильно допомогли створити бізнес-план, а також – захистити його перед інвестором, розробити концепцію бізнесу і стратегію розвитку, маркетингу, продажів. А ще – сформувати команду з нуля, навчити її, щоб були поруч під час тестового запуску, допомогли знайти допущені помилки і розібратися в них, удосконалитися і «поїхати» далі.

У той час як вже у більш «дорослих» компаній запити зовсім інші – рано чи пізно приходить період інтенсивного зростання і масштабування. Власнику треба більше часу приділяти питанням стратегічного характеру і поступово відходити від операційної роботи, при цьому зробивши це так, щоб процеси не зруйнувалися, не постраждала якість продукту або послуг.

Це стосується всіх сфер діяльності: фінанси, маркетинг, продажі, юриспруденція. У деяких випадках – навіть виробництва.

Що ж вибрати і в чому різниця? Давайте розглянемо варіанти:

Варіант 1

Збирати інхаус-команду, починаючи з одного фахівця, поступово збільшуючи число співробітників і розподіляючи функціонал. Згодом передавати їм відповідальність за всю операційну діяльність напрямку.

Варіант 2

Віддавати частину роботи фрілансерам або запрошувати фахівців на проектну роботу.

Варіант 3

Знайти партнера на постійній основі на аутсорс.


Інхаус-послуги

Переваги:

команда, яка представляє тільки вашу компанію, і ви точно знаєте, що всі свої 40, а то і більше робочих годин на тиждень вона віддає саме вашій компанії;

ви самостійно приймаєте рішення про підключення кожного конкретного члена вашої команди (самі створюєте команду);

команда працює в офісі, і ви завжди можете контролювати процес;

маєте чіткі важелі впливу на кожного, самостійно встановлюючи рівень заробітної плати і визначаючи нефінансову мотивацію – тобто створюєте «правила гри» і організаційну культуру компанії.

Недоліки:

ви не завжди знаєте, як вибрати хорошого спеціаліста (маркетолога / фінансиста / бізнес-аналітика / рекрутера тощо) в компанію, як ставити завдання відділу, як контролювати і як насправді вимірювати його ефективність;

ви витратите понад півроку, а то й більше, на формування команди, і потім ще стільки ж на навчання та/або адаптацію;

велика команда інхаус – це завжди ризики для роботодавця.

Створити робочу групу, запрошуючи на проектну роботу фрілансерів:

Переваги:

можна «підключити» і «вимкнути», коли необхідно.

Недоліки:

складно контролювати;

немає повної впевненості в дотриманні дедлайнів і отриманні необхідного результату.

Аутсорс

Переваги:

не потрібно витрачати час на підбір команди, за вас уже подумали і зібрали пул фахівців (до речі, для того, щоб знайти людину на executive позицію, в середньому бізнесі витрачають від 1 до 3 місяців, потім ще 1,5 місяці на адаптацію і ще близько 6 місяців на формування команди);

команда вже готова і цінує свою репутацію, отже – зацікавлена ​​в досягненні кращого можливого результату;

є історія досягнень вже цієї конкретної команди, не потрібно часу для того, щоб вона демонструвала згуртованість;

договір може бути розірваний практично в будь-який момент, що знижує ризики з боку клієнта;

вартість така ж або іноді навіть нижча, ніж утримання інхаус-команди.

Недоліки:

команда на постійному зв'язку, але віддалено.


Список не є вичерпним, і в кожному з варіантів можна знайти нескінченну кількість «плюсів» і «мінусів». При виборі будь-якого з них, дуже важливо ще раз порівняти свої реальні потреби і цілі, а також намагатися не завищувати свої очікування, адже навіть найкращі команди в світі теж припускаються помилок.

Головне – не наявність помилок, а те, як команда їх визнає і вирішує. Припускайте можливість впливу «людського фактора» і майте про запас плани «А», «Б» і «В».

Ваш вибір на користь інхаус-послуги або аутсорсингу повинен в першу чергу покривати ваш найголовніший запит і проблему – грамотний розподіл завдань/ресурсів і створення комфортних умов для розвитку вашого проекту.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло