Нові «Каннські Леви»: що означають ефективні комунікації у нинішньому світі

Нові «Каннські Леви»: що означають ефективні комунікації у нинішньому світі

І як достукатися до сучасної аудиторії

Цей матеріал також доступний російською
Нові 	«Каннські Леви»: що означають ефективні комунікації у нинішньому світі
«Каннські леви» (Cannes Lions) – головний фестиваль, який визначає кращі роботи і дає вектор розвитку світової рекламної галузі. Представники компаній і рекламних агентств уважно стежать за фестивалем, щоб бути «в темі», покращувати роботу своїх агентств і брендів. Цього року Міжнародний фестиваль креативності «Каннські Леви» пройде з 17 по 21 червня.

У маркетингових комунікаціях завжди існує дві паралельні реальності, взаємодоповнюючі і не суперечливі між собою: ефективність комунікацій з точки зору бізнесу  та ефективність з точки зору комунікаційного ефекту. Агентський бізнес починає чітко усвідомлювати та приймати як належне, що клієнт купує його ефективність досягнення поставлених KPIs та бізнес-цілей. Водночас, жага wow-ефекту є завжди додатковим бажаним КРІ для фахівця з комунікацій. Широкій аудиторії необхідно щось більш помітне, відчутне та яскраве. Щось, про що можна говорити і шерити в соцмережах; щось ближче до мистецтва, ніж до цифр у фінансових звітах. Дійсно ефективні комунікації – це щось саме на стику першого та другого. І є в них три головних спільних риси, про які Mind розповідає Наталія Дадівєріна, PhD, СЕО PLEON Talan, директор PR&GR дивізіону комунікаційної групи AGAMA Communications.

Перетворення реальних проблем у можливості в маркетинговій стратегії. Коли діджитальні формати лише починали захоплювати світ, бренди мали привілей показувати те, що вважали за потрібне. Сьогодні, в об’єднаному світі, де кожен має доступ до всіх соцмереж та будь-якого дня може стати інфлюенсером самотужки, просто реклама не спрацьовує. Аби вижити, вона все більше перетинається з PR & Public Affairs, спираючись у першу чергу на те, що дійсно важливо людям.

Насправді ефективні комунікації несуть меседж, що ґрунтується на даних. Дослідження, заглиблення, персональний підхід та пошук справжніх людських історій у великих даних: ось що робить комунікації ефективними. Цей підхід працює для будь-якого бізнесу. Потрібні ідеї? Просто зазирніть у Facebook та поцікавтеся, чим живе ваша аудиторія та що в неї «болить».

Потужна креативна подача data-обґрунтованих рішень. Будь то текст, віжуал, відео чи аудіо – варто переконатися, що повідомлення «чіпляє». А це означає – що воно зрозуміле, лаконічне, яскраве та потужне. Це означає – продовження теми про те, що «болить».

Наприклад, у ролику Prescribed to Death реалізація ідеї пробирає до глибини душі. Змішані відчуття смутку, надії, втрати і болю. Що може бути більш промовистим за ці людські обличчя? За проблему, візуалізовану в емоціях, переживаннях, близьких та зрозумілих кожному із нас? Комунікації тією мовою, що зрозуміла саме вашій цільовій аудиторії, з потужними меседжами в основі та ретельно підібраною формою реалізації – те, що виокремлює кращі сучасні комунікаційні кампанії та приносить вимірюваний бізнес-результат замовникам, які прийшли до вас за ефективними комунікаційними рішеннями.

Вдало опрацьована криза – ще один привід для переможної історії. Не варто недооцінювати значення професійного підходу до кризових комунікацій. У той час як типові бізнеси намагаються забути кризу, наче нічне жахіття, ті, хто має підготовлений антикризовий комітет на варті своєї репутації, готові зустрітись у двобої із будь-чим та вийти переможцями. Не має великого значення навіть те, чим саме спровокована проблема – доки у вас є план, відвертість та сміливість, кожну історію можна зробити незабутнім кейсом.

Це лише «верхівка айсбергу» дійсно ефективних комунікаційних рішень. Проте кожного року Cannes Lions дають привід замислитися, відкрити для себе щось нове і отримати глибше розуміння сучасних трендів на глобальному рівні. Адже у 2019 році з’являться два нових Леви, один з яких буде присвячений саме Creative Strategy, про яку вже згадувалося у цьому матеріалі. Введенням цієї категорії Cannes Lions відреагували на зрушення в ландшафті комунікаційної галузі, де ми бачимо потребу та попит на поєднання ефективності та креативності в рамках однієї стратегії. Тож цього року ми вже отримаємо перші результати такого незвичного поєднання.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті